زمان مطالعه: 1 دقیقه
معرفی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

معرفی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

معرفی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل یکی از دانشگاه های علوم پزشکی ایران دانشگاه علوم پزشکی اردبیل یکی از...

معرفی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل
معرفی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل



معرفی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل یکی از دانشگاه های علوم پزشکی ایران

دانشگاه علوم پزشکی اردبیل یکی از دانشگاه های علوم پزشکی ایران است. دانشگاه علوم پزشکی اردبیل مانند دیگر دانشگاه های علوم پزشکی دارای تاریخچه است. تاریخچه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل شامل زمان تشکیل و وظایف و فعالیت ها و اهداف دانشگاه علوم پزشکی اردبیل می باشد. اگر می خواهید در مورد دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیشتر بدانید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که به معرفی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و تاریخچه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و آدرس سایت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل می پردازیم.

تاریخچه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

دانشگاه علوم پزشکی اردبیل یکی از دانشگاه‌های ایران در شهر اردبیل می‌باشد. این دانشگاه در کنار دریاچه شورابیل واقع شده‌ است.

دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در سال 1372 با پذیرش 86 دانشجو در رشته‌های پزشکی، پرستاری، مامایی و کاردانی علوم آزمایشگاهی تأسیس گردید. دانشکده پزشکی این دانشگاه در سال 1372 با پذیرش تعداد 36 دانشجو در محل بیمارستان بوعلی تشکیل و آغاز به کار کرد و در سال 1375 به ساختمان اصلی نقل مکان نمود. آموزشکده پیراپزشکی نیز در سال 1375 فعالیت آموزشی خود را آغاز نمود. آموزشکده بهداشت در سال 1375 وابسته به دانشکده پزشکی و پیراپزشکی بود که در سال 1378 از دانشکده‌های مذکور منفک شده‌است. دانشکده پرستاری و مامایی نیز، همزمان با دانشکده پزشکی در سال 1372 در محل بیمارستان بوعلی فعالیت آموزشی خود را آغاز نمود. دانشکده پرستاری و مامایی خلخال نیز در سال 1372 افتتاح و با پذیرش 20 نفر دانشجو در رشته کارشناسی پرستاری فعالیت آموزشی خود را آغاز نمود. دوره‌های شبانه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز در مهر ماه 1374 تأسیس و از طریق آزمون سراسری نسبت به پذیرش دانشجویان در رشته‌های پرستاری، مامایی، رادیولوژی، هوشبری واتاق عمل اقدام نمود.

دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

این دانشگاه دارای 8 دانشکده می‌باشد:



  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده پرستاری و مامایی
  • دانشکده پیراپزشکی
  • دانشکده دندان‌پزشکی
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده بهداشت
  • دانشکده پرستاری مغان
  • آموزشکده عالی سلامت مشگین‌شهر

رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

در حال حاضر تمامی رشته‌های تحصیلی این دانشگاه، فقط در دوره روزانه بوده که عبارتند از:



  • در مقطع دکتری تخصصی: بیماریهای داخلی، بیماریهای زنان و زایمان، بیماریهای اطفال، جراحی عمومی، بیهوشی و مراقبت‌های ویژه، ارتوپدی، نورولوژی
  • در مقطع دکتری عمومی: پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی
  • در مقطع کارشناسی ارشد: بیوشیمی بالینی
  • در مقطع کارشناسی:فناوری اطلاعات سلامت، علوم آزمایشگاهی، رادیولوژی، هوشبری، پرستاری، مامائی، فوریت‌های پزشکی، اتاق عمل، بهداشت عمومی، بهداشت محیط، بهداشت حرفه‌ای.

سایت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

www.arums.ac.ir

نظر خود را درباره «معرفی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.