زمان مطالعه: 3 دقیقه
فیلم آلیس آنسوی آینه

فیلم آلیس آنسوی آینه

فیلم آلیس آنسوی آینه یک فیلم آمریکایی در سبک فانتزی ماجراجویی، به کارگردانی جیمز بابین و نویسندگی لیندا...
فیلم آلیس آنسوی آینه
فیلم آلیس آنسوی آینه


فیلم آلیس آنسوی آینه یک فیلم آمریکایی در سبک فانتزی ماجراجویی، به کارگردانی جیمز بابین و نویسندگی لیندا وولورتون است که در 27 مه 2016 منتشر شد. آسمونی در این بخش به معرفی فیلم آلیس آنسوی آینه می پردازد.

معرفی فیلم آلیس آنسوی آینه

این فیلم بر اساس داستان آنسوی آینه به قلم لوئیس کارول، و دنبالهٔ فیلم آلیس در سرزمین عجایب، که در سال 2010 اکران شد، محسوب می‌شود. بازیگران اصلی این فیلم میا واشیکوفسکا، جانی دپ، هلنا بونهام کارتر، ان هتوی، ساشا بارون کوهن و ریس آیفنز هستند. آلیس آنسوی آینه در 27 مه 2016 به وسیله استودیو سینمایی والت دیزنی در ایالات متحده به نمایش درآمد.

بازیگران فیلم آلیس آنسوی آینه
  • میا واشیکوفسکا در نقش آلیس
  • جانی دپ در نقش کلاهدوز دیوانه
  • هلنا بونهام کارتر ملکه قرمز
  • آن هتوی در نقش ملکه سفید
  • ساشا بارون کوهن در نقش تایم
  • ریس ایفانز در نقش زنیک های‌تاپ
  • مت لوکاس در نقش توودلده و توودلدوم
  • اد اسپیلرز در نقش جیمز هارکوت
داستان فیلم آلیس آنسوی آینه

داستان فیلم چندین سال پس از اتفاقات قسمت اول رخ می دهد و داستان مد هتر ( جانی دپ ) را روایت می کند که مدعی است خانواده اش که چندین سال قبل مفقود شده کماکان زنده هستند. اما کسی حرف او را باور نمی کند و در این وضعیت ملکه سفید ( آن هاتاوی ) پیشنهاد می دهد که آلیس ( میا واشیکوفسکا ) به سراغ ماشین زمان که در اختیار تایم ( ساشا بارون کوهن ) برود تا...

alice-through-the-looking-glass
alice-through-the-looking-glass


تولید فیلم آلیس آنسوی آینه

کشتی‌های بزرگ در اسکه گلاستر برای فیلمبرداری آلیس در سرزمین عجایب

در 7دسامبر 2012، مجله ورایتی کار ساختن سری «آلیس در سرزمین عجایب»، به همراه لیندا وولورتون به‌عنوان فیلم‌نامه نویسن را اعلام کرد.

در 31 مه 2013، جیمز بابین برای کارگردانی سری جدید(آلیس در سرزمین عجایب:نگاه به آنسوی شیشه)انتخاب شد. در ژوئیه 2013، جانی دپ در نقش کلاهدوز به این مجموعه بازگشت. درنوامبر 2013، تایید شد که میا واشیکوفسکا در این فیلم با عنوان آلیس بازی خواهد کرد. در همان سال، رسماً اعلام شد که این فیلم به کارگردانی جیمز بابین در سال2016اکران خواهد شد. در ژوئن 2014 ساشا بارون کوهن به فهرست بازیگران پیوست. در مارس2014تایید شد که هلنا بونهام کارتر به مجموعه باز می‌گردد و با عنوان ملکه قرمز ایفای نقش می‌کند.

تصویربرداری‌ها از آگوست 2014 در استدیو شپرتون آغاز شد. در اوت 2014 فیلم‌برداری در اسکله گلاستر انجام شد که در آن حداقل از چهارکشتی تاریخی استفاده شد

نکات مثبت فیلم آلیس آنسوی آینه

طراحی لباس فیلم چشم نواز و قابل ستایش است.

جلوه های ویژه را هم می توان از جمله نقاط قوت فیلم محسوب می کرد. البته CGI از لحاظ طراحی بصری جذاب هستند و تقابل بازیگران در مقابل پرده سبز ، کمی توی ذوق می زند.

فیلم آلیس آنسوی آینه
فیلم آلیس آنسوی آینه


نکات منفی فیلم آلیس آنسوی آینه

« آلیس آنسوی آینه » علنا در بخش فیلمنامه و پیشبرد داستان ناتوان است و برگ برنده ای برای غافلگیری مخاطبش ندارد. داستان فیلم بی مزه و کِش دار روایت می شود و هیچ اوج و فرودی در داستان بوجود نمی آید. شخصیت های داستان نیز از خودشان در قسمت قبل عقب تر هستند.

شوخی هایی که در فیلمنامه نوشته شده فاقد جذابیت هستند و از میزان گزندگی این شوخی ها نیز تا حد زیادی کاسته شده و به قول معروف، پالایش شده تر هستند. این مسئله باعث کسل شدن تماشاگر می شود چراکه باید به پای گفتگوی شخصیت هایی بنشینند که احتمالا خودشان هم از مکالماتشان حوصله شان سر رفته است!

نکته عذاب آور دیگر فیلم این هست که بازیگران مطرح فیلم نیز نسبت به قسمت قبل، افت محسوسی را تجربه کرده اند که البته دلیل این نمایش ضعیف به فیلمنامه ضعیف مرتبط است. جانی دپ و هلنا بونهام کارتر ظرفیت های به هدر رفته فیلم محسوب می شوند.

چند سال انتظار برای مشاهده مجدد آلیس در سرزمین عجایب فانتزی و جذابش در « آلیس آنسوی آینه » ارزشش را نداشت. فیلم یک دنباله سرهم بندی شده از کلیشه های رایج سفر در زمان و عشق و باور و مسائلی از این دست می باشد. شاید بهتر می بود تیم برتون بر صندلی کارگردانی تکیه می زد تا حداقل نبوغش در خلق موقعیت ها و پرورش دیوانگی های فانتزی کمی رنگ و لعاب بهتری به خود می گرفت؛ رنگ و لعابی که به نظر می رسد دیگر وجود خارجی ندارد.

alice-through-the-looking-glass
alice-through-the-looking-glass
نظر خود را درباره «فیلم آلیس آنسوی آینه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره فیلم آلیس آنسوی آینه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.