زمان مطالعه: 4 دقیقه
تعریف تبلیغات

تعریف تبلیغات

تبلیغات تکنیک‌ و فعالیت‌ برای معرفی یک محصول یا خدمات به کار گرفته می‌شود تا مخاطب به خرید تشویق کنند، نامیده می‌شوند.

تبلیغات تکنیک‌ و فعالیت‌ برای معرفی یک محصول یا خدمات به کار گرفته می‌شود تا مخاطب به خرید تشویق کنند، نامیده می‌شوند. تبلیغات می‌توانند در بسترهای مختلفی از جمله روزنامه‌ها، مجلات یا شبکه‌های تلویزیونی ارائه شوند. امروزه، با گسترش دانش دیجیتال و پیشرفت تکنولوژی، تبلیغات دیجیتالی هم جایگاه خود را در بازار کسب‌وکار پیدا کرده‌اند.با آسمونی همراه باشید.

تعریف تبلیغات در اشکال مختلف

تعریف تبلیغات
تعریف تبلیغات
  1. هرگونه اقدامی که به وسیله تولید اطلاعات، سعی در افزایش فروش کالا یا محصول کنیم، تبلیغ به حساب می آید.
  2. تبلیغات یعنی ابلاغ یک پیام از طریق یک رسانه به گروهی معین، با صرف هزینه و با رابطه غیر شخصی.
  3. تبلیغات یعنی تلاشی سازمان یافته جهت دستکاری در احساس و تغییر نگرش در رفتار مخاطب در جهت اهداف خاص مبلغ
  4. ارتباط بین تبلیغ کننده و مشتری از طریق پیام، رسانه، اینترنت، شبکه های اجتماعی، تبلیغات فیزیکی و... تبلیغ است.

5 اصل مهم در تبلیغات

  1. ابلاغ یک پیام
  2. از طریق یک رسانه
  3. تبلیغ برای گروهی معین سنی
  4. صرف هزینه
  5. در یک رابطه غیر شخصی

ابلاغ یک پیام

ممکن است پیام تجاری (پیام تبلیغ خدمت یا کالا)، سیاسی (از حزب الف دفاع کنید، در انتخابات شرکت کنید و…)، فرهنگی (شهر ما خانه ماست و…) و یا در دسته‌های دیگر باشد.

از طریق یک رسانه

تلوزیون، یک کانال پربازدید تلگرام، وب سایت‌های پرمخاطب، جشن ها، نمایشگاه‌ها و… که خود بر دو نوع ATL و BTLL است، روش تبلیغ از طریق رسانه ها می باشد.

تبلیغ برای گروه معین سنی

ممکن است مخاطب تبلیغ شما گروه سنی خاصی باشد، مثلا تبلیغ اسباب بازی برای کودکان و... باشد.

صرف هزینه

برای تبلیغ فعالیت خود نیازمند صرف هزینه هستید، لذا بایستی برای تبلیغ کالا یا خدمت خود بودجه اختصاص دهید.

 در یک رابطه غیر شخصی

تبلیغات باید در یک رابطه غیر شخصی باشد. مثلا تبلیغ در یک کانال پربازدید تلگرام، یک رابطه غیر شخصی‌ است.  

آسمونی پس از بررسی کامل مشاغل شما، برای تبلیغات مشتریان طرف قرارداد خود در فعالیت های مختلف برنامه ریزی های هدفمند دارد. قطعیت بودجه در ابتدای کار و بدون توجه به مخاطب و رسانه و تولیدات لازم تبلیغاتی اصلا درست نیست!

چرا تبلیغ کنیم؟ اهمیت تبلیغات چیست؟

اهمیت تبلیغات
اهمیت تبلیغات

امروزه قدرت تبلیغات به حدی نمایان است که اکثر شرکت هایی که اهمیت این موضوع را به طور کاملا درک کرده اند به طور سالانه بودجه ای را بدین منظور اختصاص می دهند. بسیاری از شرکت ها بخشی را به عنوان بازاریابی و تبلیغات دارند تا به کمک تبلیغات محصولات خود را معرفی کنند و فروش خود را افزایش دهند.شما برای تبلیغات محصولات و خدمات خود از چه روش هایی استفاده می کنید؟ امروزه صرف هزینه برای تبلیغات در حجم بالا صورت می گیرد. شرکت ها بالای 400 میلیارد دلار برای تبلیغات خود خرج می کنند. اهمیت تبلیغات در فضای مجازی، و سایت های پربازدید جهت معرفی محصولات شما، امری غیر قابل انکار می باشد.

برای بهتر دیده شدن فعالیت شما با توجه به بازدید بالا و تاثیرپذیری مشتریان طرف قراردادمان، موفقیت شما را در معرفی کسب و کارتان تضمین می کنیم. نکته ای که آسمونی همیشه مورد توجه قرار می دهد، این است که  سعی شود، در طرح تبلیغاتی شما ازتصاویر، کلمات، رنگ ها و شعارهای تبلیغاتی مهم و تحریک کننده مشتریان شما استفاده شود. تا از این طریق بتواند کاربران را برای توجه بیشتر به خدمات و محصولات شما ترغیب کنید. جایگاه رپورتاژ در تبلیغات از آنجا که رپورتاژ نوعی مقاله یا خبر است . برای همیشه در سایت قرار دار دارد و در نتیجه تبلیغات آن شرکت یا سایت برای همیشه می تواند در سایت خبری دیده شود. و از آن جا که رپورتاژ یک تبلیغ و یا آگهی است. عنوان رپورتاژ باید در صفحه ی اصلی سایت خبری قرار بگیرد که احتمال دیده شدن تبلیغ را بالا می برد.

اهداف تبلیغات

  1. تبلیغات آگاهی دهنده (Informative)
  2. تبلیغات ترغیب کننده (Persuasive)
  3. تبلیغات یادآوری کننده (Reminding)

تبلیغات آگاهی دهنده (Informative)

این نوع آگهی هنگامی که محصول جدیدی به بازار معرفی می شود و هدف، ایجاد تقاضای اولیه است بسیار مورد استفاده قرارمی گیرد. برای مثال زمانی که برای اولین بار مایکروویو به بازار عرضه شد، سازندگان آن مجبور شدند برای مدتی مردم را از مزایا و طرز کارکرد آن آشنا کنند. چون مجبوریم مخاطب را از کالا و ویژگی های آن آگاه کنیم بنابراین باید پیام تبلیغاتی بلند باشد تا توضیحات کاملی ارائه شود. بنابراین رسانه هایی نیز برای این کار مناسب ترند که مخاطب در آنها فرصت کافی برای دیدن و خواندن پیام را داشته باشد.  

آگهی ترغیب کننده (Persuasive)

این نوع آگهی زمانی که رقابت افزایش می یابد، و هدف، ایجاد تقاضای انتخابی است مورد استفاده قرار می گیرد.  

تبلیغات یادآوری کننده (Reminding)

این نوع آگهی زمانی که محصول در منحنی عمر خود در مرحله بلوغ قرار می گیرد، و هدف این است که مصرف کنندگان راجع به آن محصول به طور مداوم فکرکنند مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین، صاحب کالا و یا مدیر یک مرکز تولید و ارائه محصول، می تواند با توجه به موارد ذکر شده در بالا، تبلیغ محصول و یا برند تجاری خود را طبق اصول و فرهنگ اقلیمی و محیطی خود ارائه کند. اگر شما هم میخواهید، خدمت، کسب و کار و یا محصول خود را به مخاطبان زیادی در فضای مجازی معرفی کنید، و از بافت سنتی و تبلیغات فیزیکی خود فاصله بگیرید،

آسمونی بهترین انتخاب برای شناساندن برند و محصول شما در بازار می باشد، بازدید بالای کاربران از پورتال آسمونی، تجربیات ارزشمند کارشناسان تبلیغات آسمونی ، و اختصاصی عمل کردن جهت تبلیغ برندها و فعالیت های گوناگون را تنها با آسمونی تجربه کنید، تا بهتر دیده شدن را با کادر مجرب آسمونی باور کنید. آسمونی با رنکینگ بالا و بازدید ماهانه بیش از 10 میلیون نفر، مکان مناسبی برای بهتر دیده شدن شماست. با تبلیغات در آسمونی بهتر معرفی خواهید شد. ما برای برندسازی و معرفی شما برنامه های هدفمند داریم.

نظر خود را درباره «تعریف تبلیغات» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تعریف تبلیغات فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.