زمان مطالعه: 1 دقیقه
آگهی نامه های اینترنتی چیستند؟

آگهی نامه های اینترنتی چیستند؟

آگهی نامه های اینترنتی به استفاده از اینترنت به عنوان یک کانال و وسیله ارتباطی برای ارسال تبلیغات در محیط وب...

آگهی نامه های اینترنتی به استفاده از اینترنت به عنوان یک کانال و وسیله ارتباطی برای ارسال تبلیغات در محیط وب اشاره دارد. اگر می خواهید بدانید آگهی نامه های اینترنتی چیستند؟ این بخش آسمونی را بخوانید.

آگهی نامه های اینترنتی چیستند؟
آگهی نامه های اینترنتی چیستند؟



آگهی نامه های اینترنتی چیستند؟

آگهی نامه های اینترنتی را اینگونه تعریف نموده‌اند: نمایش دادن نامها و علائم تجاری، شعارها و تصاویر تبلیغاتی در سایتهای (پایگاههای) پربیننده اینترنت، به نحوی که به تحقق اهداف تبلیغات کمک نماید (سایت صدا و سیما 2002). در فرایند تهیه و اجرای آگهی نامه های اینترنتی ، شرکتهای تبلیغاتی، ناشران اینترنتی، تبلیغ‌دهندگان (سازمانها و شرکتهای تولیدی و خدماتی) درگیرند.

تاریخچه آگهی نامه های اینترنتی

آگهی نامه های اینترنتی برای اولین بار و بصورت بنر در 27 اکتبر سال 1994 و در سایت هات وایر نمایش داده شد. زمانی که هات وایر متوجه شد که برای تبلیغات می‌بایست فضای محدودی را در نظر گرفت، بنرهای تبلیغاتی بوجود آمدند.

در آن زمان 14 طراح تبلیغاتی مبلغی معادل 30،000 دلار برای نمایش 12 هفته‌ای تبلیغات خود پرداختند (کای و مداف 1999). در سال 1995 وب بعنوان رسانه‌ای عمومی پذیرفته شد. شرکت سان میکروسیستم در این سال زبان جاوا را به عموم عرضه کرد. در سال 1996 الدزموبیل5 اولین اتاق گفتگوی تجاری را راه اندازی نمود.

advertisement-online
advertisement-online

روند آگهی نامه های اینترنتی در دنیا

آگهی نامه های اینترنتی از زمان پیدایش (سال 1994) تا سال 2007 شاهد رشد بسیار زیادی بوده‌است. بطوریکه حجم درآمد آگهی نامه های اینترنتی از رقم 267 میلیون دلار در سال 1996 به رقم 13087 میلیون دلار در سال 2007 رسیده‌است. ولی در بین سالهای 2001 و 2002 این صنعت شاهد رشد منفی بوده‌است. روند رشد در سال 2003 تغییر جهت داده و دوباره شاهد رشد مثبتی در این صنعت می‌باشیم.

آگهی نامه های اینترنتی در ایران

سیار پیش آمده که مدیران شرکت‌ها در مورد موفقیت آگهی نامه های اینترنتی در ایران (به دلیل کند بودن روند IT نسبت به سایر کشور‌های دنیا) اظهار شک و تردید کرده‌اند و بازخورد این صنعت تبلیغاتی را قابل مقایسه با آنچه در سایر کشور‌های دنیا وجود دارد نمی‌دانند. اگر مدل روند ورود تکنولوژی در ایران را بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که نتایج دقیقا همانند سایر کشورهاست اما با اندکی تاخیر. به عبارت دیگر تلویزیون هم در ایران همانند سایر کشورها محبوب شد اما با تاخیر. برای اینترنت هم این وضع اتفاق افتاده‌ است. به زودی شاهد این خواهیم بود که مدیران دیگر نخواهند پرسید که آیا آگهی نامه های اینترنتی موثر است یا نه. با وجود آنکه اینترنت و فرهنگ و نیازهای وابسته به آن در ایران دیرتر از سایر کشور‌ها وارد شده ولی به دلیل جوان بودن جامعه ایرانی با گامهای بسیار سریع تری در حال پیشرفت می‌باشد.

نظر خود را درباره «آگهی نامه های اینترنتی چیستند؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آگهی نامه های اینترنتی چیستند؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.