زمان مطالعه: 1 دقیقه
هنگام ترکاندن جوش‌ها چه بلایی بر سر پوستمان می‌آوریم؟

هنگام ترکاندن جوش‌ها چه بلایی بر سر پوستمان می‌آوریم؟

تحقیقات حاکی از آن است که ترکاندن جوش‌ها سبب آسیب‌های جبران‌ناپذیر و طولانی مدت به پوست می‌شود و خطر...

تحقیقات حاکی از آن است که ترکاندن جوش‌ها سبب آسیب‌های جبران‌ناپذیر و طولانی مدت به پوست بوجود می‌آید.

 از طرف دیگر بر سطح پوست منافذ کوچک و بزرگی وجود دارد تا اجازه دهد که تعرق خارج شود، فولیکول‌های مو رشد کند و همچنین سبب خارج شدن چربی‌های موجود در زیر پوست شود. هنگامی که برخی از منافذ پوست مسدود می‌شود، جوش زده می‌شود و بنابر بر نحوه مسدود شدن منافذ پوستی، جوش‌ها انواع گوناگونی دارند.

 شاید در نگاه اول و به محض دیدن جوش بر صورت، ترکاندن آن اولین راه‌حلی باشد که برای کوچک جلوه دادن آن به ذهن می‌رسد اما حقیقت درست بر خلاف این موضوع است. در واقع، زیر پوست چربی و باکتری وجود دارد و هنگامی که شما آن را فشار می‌دهید و یا ماده‌ای از آن خارج می‌کنید، خطر عفونت در زیر پوست خود را دو چندان می‌کنید.

 به مرور زمان بعد از ترکاندن جوش‌ها، لایه داخلی پوستتان فرو می‌ریزد و حساس می‌شود. علاوه بر این، جوش‌ها پس از مدتی خود به خود از بین می‌روند اما شما با فشار دادن و تحریک کردن آن علاوه بر این که مدت مداوای آن را طولانی‌تر می‌کنید، ممکن است سبب شوید جای آن جوش تا مدت‌های بر روی صورتتان بماند و حتی در اطراف آن نقطه جوش‌های دیگری بوجود آید.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «هنگام ترکاندن جوش‌ها چه بلایی بر سر پوستمان می‌آوریم؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره هنگام ترکاندن جوش‌ها چه بلایی بر سر پوستمان می‌آوریم؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.