زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی مگنوس ویسلاندر

بیوگرافی مگنوس ویسلاندر

آنچه مگنوس ویسلاندر را تبدیل به ورزشكاری توانا ساخت، توانایی فوق‌العاده در دریبل حریفان و لغزیدن از بین مدافعان حریف بود. تا جایی كه به او لقب شلنگ آب داده شد.

بهترین هندبالیست جهان در 22 فوریه 1964 در گوته‌بورگ سوئد به دنیا آمد. اولین مسابقه مگنوس در تیم‌ملی هندبال سوئد در روز 16 ژانویه 1985 بود و او تا اواسط سال 2004 به بازی در تیم‌ملی ادامه داد. در مدت نوزده سال بیش از 380 مسابقه ملی انجام داد و میانگین سه گل در هر مسابقه را برجای نهاد. بدون شك گل‌های او از عوامل اصلی رسیدن سوئد به مقام سوم جهان در سال‌های 1993 و 1995، مقام دوم جهان (1997 و 2001) و قهرمانی جهان درسال‌های 1990 و 1999 بود. هندبال سوئد در این دوران چهار بار (1994، 1998، 2000 و 2002) قهرمان مسابقات اروپا نیز شد.

Magnus Wislander - Player profile | handball-News

ویسلاندر در چهار المپیك نیز شركت كرد. اولین بار در المپیك 1988 سئول مردان وایكینگ در المپیك پنجم شدند. بار دوم در بارسلونا (1992) سوئد بدون شكست به فینال مسابقات رسید. اما آنان در فینال (20ـ22) مقابل شوروی سابق مغلوب و صاحب مدال نقره شدند. چهار سال بعد، در المپیك آتلانتا، سوئد در فینال (27ـ26) مغلوب كرواسی شد و باز هم یك نقره دیگر به ویسلاندر و هم‌تیمی‌هایش رسید. در المپیك 2000 (سیدنی) هم سوئد تمام مسابقات خود را با پیروزی پشت‌سر نهاد و به فینال صعود كرد. حریف فینال آنها روسیه بود. این آخرین فرصت ویسلاندر برای رسیدن به طلای المپیك بود. اما سوئد در فینال (28ـ26) مغلوب شد و مگنوس در آخرین المپیك زندگی خود نیز صاحب مدال نقره شد. در چهار المپیكی كه وی عضو تیم هندبال سوئد بود، طلایی‌پوشان 23 مسابقه را بردند و تنها در پنج مسابقه بازنده شدند.

THW Kiel: Magnus Wislander

ستاره هندبال سوئد در سال 1999 به عنوان برترین هندبالیست قرن بیستم انتخاب شد. او دوران ورزشی خود را در باشگاه رد بروگسلید گوته‌بورگ آغاز كرد و از سال 1990 تا پایان حرفه خود در تیم T.H.W. Kiel آلمان به درخشش ادامه داد. بدون شك ركوردهای مگنوس ویسلاندر در تاریخ هندبال دست نیافتنی است.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی مگنوس ویسلاندر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی مگنوس ویسلاندر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.