زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی یاسمین مقبلی

بیوگرافی یاسمین مقبلی

یاسمین مقبلی خلبان و سرگرد نیروی دریایی آمریکا و فضانورد ایرانی-آمریکایی ناسا است که برای ماموریت ناسا به عنوان فرمانده عازم فضا شد و پس از شش ماه به زمین بازگشت.

یاسمین مقبلی یا جاسمین مقبلی (Jasmin Moghbeli) فضانورد ایرانی تبار ناسا است. وی خلبان و سرگرد نیروی دریایی آمریکا و همچنین فضانورد است. ناسا یاسمین مقبلی را در ۲۴ مارس ۲۰۲۲ برای ماموریت اسپیس ایکس به عنوان فرمانده انتخاب کرد. وی آگوست ۲۰۲۳ به فضا رفت و مارس ۲۰۲۴ به زمین بازگشت. در ادامه با آسمونی باشید و بیوگرافی یاسمین مقبلی را ببینید.

نام و نام خانوادگی یاسمین مقبلی
تاریخ تولد
24 ژوئن 1983
محل تولد باد نواهایم، آلمان
محل زندگی آمریکا
ملیت ایرانی-آمریکایی
حرفه فضانورد ناسا
نام همسر سم والد

 

ورود یاسمین مقبلی از دریچه ایستگاه فضایی بین‌المللی ناسا در 27 آگوست 2023

یاسمین مقبلی با سه فضانورد ماموریت کرو-7 با کپسول دراگون شرکت اسپیس‌ایکس راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی شد و روز یکشنبه به مقصد رسید.

خداحافظی یاسمین مقبلی با دخترانش 20 آگوست 2023

یاسمین مقبلی با انتشار تصویر بالا در کنار همسر و دختران دوقلویش خبر از شروع ماموریت کرو 7 اسپیس‌ایکس داد و سفر او با این خداحافظی آغاز شد.

یاسمین مقبلی 10 ژوئن 2023

یاسمین مقبلی با انتشار تصویر بالا از خودش در لباس ماموریت کرو اسپیس ایکس با خوشحالی خبر از آزمایش لباسش داده بود.

درباره یاسمین مقبلی

یاسمین مقبلی در تاریخ 24 ژوئن 1983 در باد ناوهیم یا باد نواهایم (Bad Nauheim) آلمان به دنیا آمد. پدرش کامی مقبلی و مادرش فرشته نام دارند که پس از انقلاب برای زندگی به خارج از کشور رفتند. او یک برادر بزرگتر به نام کاوه دارد. آنها پس از چند سال زندگی در آلمان به بالدوین، نیویورک رفتند. یاسمین از دبیرستان بالدوین فارغ‌ التحصیل شده و در دوره دانش‌ آموزی خود در کمپ فضایی آکادمی پیشرفته فضایی شرکت کرد. او کارشناسی مهندسی هوافضا را از دانشگاه ام‌آی‌تی اخذ کرد و مدتی هم برای تیم بسکتبال و والیبال این دانشگاه بازی کرده. وی متاهل است و نام همسرش سم والد (Sam Wald) می باشد. آنها دو دختر دوقلو دارند.

یاسمین مقبلی

یاسمین مقبلی در دوره نظامی

یاسمین مقبلی به عنوان افسر تفنگداران دریایی آمریکا و خلبان بالگرد سوپرکبرا آموزش دید و در این دوره 150 ماموریت جنگی را به انجام رساند. او مدرک کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا را از مدرسه تحصیلات تکمیلی نیروی دریایی دریافت کرد. او دوره آموزشی خلبانی را هم در پایگاه نیروی هوایی-دریایی یوما گذراند. یاسمین مقبلی از سال 2008 کار خلبانی هواپیماهای نظامی را شروع کرد. او بیش از دو هزار ساعت پرواز با 25 نوع هواپیمای مختلف را در سابقه کاری خود دارد. وی در دوران خدمتش در ارتش آمریکا در سال‌های 2009 تا 2010 در عملیات آمریکا در افغانستان شرکت داشت.

یاسمین مقبلی در ناسا

یاسمین مقبلی در سال 2017 یکی از دوازده نفری بود که به عنوان عضو گروه 22 فضانوردان ناسا (ملقب به لاک‌پشت‌ها) انتخاب شد. وی با چهار زن و هفت مرد دیگر از میان 18 هزار فرد داوطلب برای شرکت در این دوره برگزیده شد. سال 2020 اعلام شد یاسمین مقبلی یکی از فضانوردانی خواهد بود که در برنامه فضایی آرتمیس ناسا به منظور فرستادن نخستین زن به روی ماه تربیت خواهد شد. اواخر مارس 2022 ناسا اعلام کرد که یاسمین مقبلی به عنوان فرمانده هفتمین ماموریت اعزام فضاپیمای اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی بین‌ المللی انتخاب شد و آندریاس مورگنسن فضانورد اروپایی هم خلبانی این عملیات را برعهده خواهد داشت. این ماموریت قرار است در سال 2023 از مرکز فضایی کندی در فلوریدا انجام شود.

یاسمین مقبلی در اینستاگرام

راه ارتباطی یاسمین مقبلی

گالری تصاویر یاسمین مقبلی

یاسمین مقبلی و سه فضانورد دیگر 20 آگوست 2023
یاسمین مقبلی
تبریک عید نوروز 1401 یاسمین مقبلی
تمرین فضایی یاسمین مقبلی برای ناسا
یاسمین مقبلی در سپاه تفنگداران دریایی آمریکا
یاسمین مقبلی با لباس فضانوردی در کنار خانواده اش
آماده سازی یاسمین مقبلی برای تمرینات فضایی ناسا
ماموریت فضایی یاسمین مقبلی برای ناسا
یاسمین مقبلی در کنار گروه فضانوردان برنامه فضایی آرتمیس ناسا
یاسمین مقبلی فرمانده عملیات ناسا

 

نظر خود را درباره «بیوگرافی یاسمین مقبلی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی یاسمین مقبلی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.