زمان مطالعه: 1 دقیقه
کشورهای نوردیک

کشورهای نوردیک

کشورهای نوردیک شامل کشور های شمال قاره اروپا و اقیانوس اطلس می باشند.

به مجموعه کشورهای شمال قاره اروپا و اقیانوس اطلس که دارای فرهنگ بسیار نزدیکی با هم دارند، کشورهای نوردیک گفته می شود؛ این کشور ها مجموعه کشورهایی با مساحت 3425804 کیلومتر مربع شامل ایسلند، دانمارک، فنلاند، نروژ، سوئد و همچنین قلمروهای خود مختار جزایر الند، گرینلند و فارو می باشد. در ادامه مطلب با آسمونی همراه شوید تا با کشور های نوردیک بیشتر آشنا شوید.

کشور های نوردیک چه کشور هایی می باشند؟ 

کشورهای نوردیک
کشورهای نوردیک

کشورهای نوردیک (Nordic countries) از جمله کشور هایی هستند که از نظر آموزش و پرورش، رقابت اقتصادی، آزادی های مدنی، کیفیت زندگی و توسعه منابع انسانی در سطح بسیار بالایی قرار دارند. لازم به ذکر است که این کشور ها از نظر کسب و کار و بازار تولید، در سطح بالایی از درجه‌بندی‌ ها قرار دارند و سطح پایینی از فساد را نیز به خود اختصاص داده اند. این کشورها، هر سال جدول شاخص بین ‌المللی شفافیت خود و فساد اقتصادی مختص خود را منتشر می کنند. 

در واقع می توان گفت کشورهای نوردیک در میان پاک ترین کشورهای دنیا جای دارند و در طی سال های طولانی، از میان 167 کشور بررسی شده در سراسر نقاط جهان، کشورهای نوردیک و به ویژه کشور دانمارک، بالاترین امتیاز‌ها را از نظر پاکی به خود اختصاص داده اند و همچنین کمترین میزان فساد اقتصادی و اداری را دارا می باشند.

شورای نوردیک

شورای نوردیک یک شورای ژئوپلیتیک درون‌ مجلسی می باشد که در بین کشورهای نوردیک برقرار است. شورای نوردیک پس از جنگ جهانی دوم در سال 1952 میلادی با هدف ارتقا همکاری‌ها میان پنج کشور نوردیک ایجاد شد. این شورا دارای 87 عضو انتخابی از کشورهای دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد و همچنین از جزایر فارو، گرینلند و جزایر الند می باشد.

دفتر مرکزی شورای نوردیک و وزیران آن در شهر کپنهاگ قرار دارد که هر کشور به‌طور جداگانه، دفاتر و تأسیسات خود را در آن دارد.

تحصیل و کیفیت سطح آموزش در کشورهای نوردیک

شاخص کیفیت آموزشی در تمام این کشورها بسیار بالا می باشد و دانشگاه های معدفی مانند دانشگاه چالمرز، اوپسالا، گوتنبرگ، لوند و انیستیتو سلطنتی در سوئد، دانشگاه‌های هلسینکی، آلتو، تامپره، و اولو در فنلاند، دانشگاه های کپنهاگ، آرهاوس، دانشگاه صنعتی دانمارک و آلبورگ در دانمارک، دانشگاه های اسلو، دانشگاه علم و صنعت نروژ و برگن در نروژ، در شمار دانشگاه‌های معتبر کشورهای نوردیک می باشند. 

پرتقاضاترین رشته‌های تحصیلی کشورهای نوردیک برای دانشجویان بین‌المللی

  1.  رشته‌های مهندسی
  2. مدیریت
  3.  اقتصاد
  4.  کامپیوتر
  5.  علوم پایه

 شرایط و امکان ادامه تحصیل در بهترین مراکز آموزشی کشورهای نوردیک در تمامی رشته‌ها در دانشگاه‌های سوئد، فنلاند، نروژ و دانمارک وجود دارد.

نظر خود را درباره «کشورهای نوردیک» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره کشورهای نوردیک فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.