زمان مطالعه: 2 دقیقه
دیدارهای خاطره انگیز؛ بازگشت عجیب سوییس در برابر آلمان هیتلری

دیدارهای خاطره انگیز؛ بازگشت عجیب سوییس در برابر آلمان هیتلری

تیم ملی آلمان در جام جهانی 1938 بین دو مسابقه خود با سوییس، سفری به آلمان کرد و سپس به محل برگزاری مسابقه بازگشت!

مهدی زارعی- مسابقه افتتاحیه جام جهانی 1938 بین تیم های آلمان و سوییس درحضور 27152 تماشاگر از ساعت 17 در پارک شاهزادگان پاریس انجام شد و قبل از آن که سوییسی های باشهامت بتوانند آلمان را حذف کنند مجبور به بازی مجدد شدند. در بازی اول زپ هربرگر که برای اولین بار مربی تیم ملی آلمان در جام جهانی شده بود هفت بازیکن آلمانی و چهار اتریشی را برای مسابقه انتخاب کرد. در حالی که گفته می شد یکی از بازیکنان آلمانی، سیندلار فوتبال نیمه یهودی و اتریشی الاصل مشهور را به نازی ها لو داده بود که این امر بعدها موجب مرگ مشکوک سیندلار شد.

آلمان با ترکیب ناهمگون بازیکنان آلمانی و تازه واردهای اتریشی نتوانست عملکرد خوبی ارائه دهد. در نیمه اول مسابقه یوزف( یوپ) گوشل، در دقیقه 29 آلمان را با یک گل پیش انداخت ولی آندره( ترِلو) آبِگلن فوتبالیست معروف و محبوب سوییسی که در فرانسه نیز محبوبیت زیادی داشت گل مساوی را در دقیقه 43 به ثمر رساند.

دو تیم در نیمه دوم کاری از پیش نبردند و کار در حالی به وقت های اضافی کشیده شد که کار لراپان مربی سوییس برای متوقف کردن فرواردهای نامدار آلمانی از سیستمی دفاعی استفاده کرد که مدل ابتدایی کاتاناچیو بود. به این ترتیب آلمان با این که بیشتر مالک توپ بود، اما موفق به گلزنی نشد.

در ششمین دقیقه وقت اضافی، یوهان اریک په سِر گوش چپ اتریشی الاصل تیم آلمان لگدی به زانوی سِوِرینو مینِلی کاپیتان و مدافع سوییی زد که سبب شد ژان لانژنوس داور بلژیکی او را از زمین اخراج کند. آلمانی ها نیز او را از تیم کنار گذاشته و برای دو بازی محروم ساختند.

با این حال در وقت اضافی گل دیگری زده نشد و بازی تکرار شد. در آن ایام مسابقات جام جهانی مانند رقابت های امروزی پشت سرهم برگزار نمی شد و بازی مجدد نیز پنج روز بعد انجام شد. آلمانی ها در این مدت ترجیح دادند در فرانسه نمانند و این روزها را در کشور خود به سر برند. قبل از بازی تکراری ، ژرمن ها به فرانسه بازگشتند.

در بازی تکراری 20025 تماشاگر به پارک دو پرنس آمدند. این بار ایوان اکلیند سوئدی قضاوت را برعهده گرفت و مسابقه از ساعت 18 آغاز شد.

سوییسی ها تیم خود را بدون هیچ تغییری وارد زمین کردند ولی آلمانی ها این بار سه اتریشی را وارد زمین کردند.  در این دیدار شش بار دروازه های دو تیم گشوده شد. آلمانها در نیمه اول بازی دو بر صفر جلو بودند. اولین گل توسط ویلهلم هانِمان سنتر فروارد اتریشی الاصل در دقیقه هشتم زده شد و گل دیگر در دقیقه 22 اشتباها توسط ارنست لورتشر بازیکن سوییسی وارد دروازه سوییس شد.

 اما بیست دقیقه بعد ژنیا والاشک اولین گل سوییس را به ثمر رساند تا سوییسی ها امیدوارتر از قبل به رختکن بروند. حتی زمانی که  پل آئبی گوش چپ سوییس به علت مصدومیت از زمین خارج شد، سوییسی ها نه تنها عقب نکشیدند بلکه به فشار خود به دروازه آلمان افزودند. کمی بعد آئبی به زمین بازگشت و با کمک او بود که آلفرد بیگل در دقیقه 64 گل مساوی را به ثمر رساند. آبگلن هم در دقایق 75 و 78  دو گل دیگر وارد دروازه آلمان کرد تا بازگشت سوییس کامل شود. سوییس به برتری (4-2) دست یافت و جشنی بزرگ در این کشور به پاس حذف آلمان برپا شد.

آلمانی ها در حالی اسیر بازگشت سوییسی ها شدند که خود بعد از آن به سلاطین بازگشت بدل شدند و کمتر اتفاق افتاد که در جام جهانی از تیمی عقب بیفتند و موفق به بازگشت نشوند.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «دیدارهای خاطره انگیز؛ بازگشت عجیب سوییس در برابر آلمان هیتلری» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره دیدارهای خاطره انگیز؛ بازگشت عجیب سوییس در برابر آلمان هیتلری فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.