زمان مطالعه: 5 دقیقه
چگونه یک سفر خارجی اقتصادی داشته باشیم؟

چگونه یک سفر خارجی اقتصادی داشته باشیم؟

چگونه یک سفر خارجی اقتصادی داشته باشیم؟ افراد در طول عمر خود همواره سفر کردن را دوست دارند، در این میان مسافرت به کشورهای خارجی نیز طرفداران زیادی دارد،

افراد در طول عمر خود همواره سفر کردن را دوست دارند، در این میان مسافرت به کشورهای خارجی نیز طرفداران زیادی دارد، به‌طوری‌که در این سفرها با نمای تازه‌ای از جهان آشنا می‌شوند. گاهی اوقات فکر اینکه هزینه سفر به کشورهای خارجی زیاد است باعث می‌شود تا خودمان را از تجربه چنین سفری محروم کنیم یا اینکه ممکن است بسیاری از افراد فرصت سفر نداشته یا علاقه‌ای به رفتن زیر بار هزینه‌های زیاد را ندارند. بله، البته که این طرز فکر غیرقابل انکار است، زیرا سفرهای خارجی نسبت به سفرهای داخلی هزینه‌های بیشتری به دنبال دارند، اما این بدان معنی نیست که نمی‌توانید سفر ارزان و اقتصادی را تجربه کنید. چندین راهکار برای مدیریت هزینه‌های سفر وجود دارد و تنها کافی است چندین گام پیموده و با یک برنامه‌ریزی دقیق تعطیلات خود را با هزینه مقرون‌به‌صرفه در کشور خارجی سپری کنید و سفری ایده آل و به‌یادماندنی برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

انتخاب مقصد برای سفر

در اولین گام باید مقصد موردنظرتان را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که قبل از انتخاب شهر یا کشور موردنظر باید به این موردتوجه داشته باشید که هدف از سفر لذت بردن از مقصد و ثبت لحظات شیرین است. یکی از ترفندهای سفر ارزان خارجی انتخاب کشورهای ارزان و نزدیک آسیایی مانند هندوستان، تایلند، بلغارستان، ترکیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان و چندین مورد دیگر است تا با اندکی بودجه نسبت به خرید بلیط هواپیما خارجی اقدام کنید. همچنین برخی از کشورها برای پاسپورت‌های ایرانی ویزا نیاز ندارند، پس با خیال راحت می‌توانید به این کشورها سفر کنید. داشتن اطلاعات دقیق از مقصد نیز کمک می‌کند تا جاهای دیدنی و گردشگری و مراکز خرید را بشناسید و همین مورد نقش مهمی در کاهش هزینه‌های سفر دارد.

زمان سفر

با توجه به اینکه همگی می‌دانیم سفر در فصل‌های های‌سیزن مانند بهار و تابستان یا در زمان کریسمس، اعیاد مسیحی و ماه‌هایی که کشورهای خارجی آب‌وهوای خوبی دارند در میان مسافران از اهمیت زیادی برخورد است، بنابراین در این فصل‌ها انتظار سفر ارزان را نداشته باشید. اما بااین‌حال، بازهم چندین ترفند وجود دارد تا در این زمان نهایت لذت را از سفرتان ببرید. علاوه بر این، انتخاب روز مناسب برای سفر که جزو روزهای تعطیل و آخر هفته نباشد، معمولاً قیمت کمتری دارند و هزینه سفرتان نیز کم‌تر خواهد شد.

انتخاب نوع بلیط سفر

راه‌حل دیگر برای داشتن سفری ارزان دقت در انتخاب نوع بلیط پرواز است که سبب می‌شود هزینه سفرتان را اقتصادی‌تر کنید. بهتر است از چندین ماه قبل برای سفر تصمیم بگیرید و بلیط‌ را رزرو کنید. چندین شرکت‌های هواپیمایی نیز در برخی از تاریخ‌ها نرخ بلیط‌ را کاهش می‌دهند یا اینکه ممکن است به‌طور ناگهانی تصمیم به سفر بگیرید که در این صورت می‌توانید بلیط‌ هواپیما لحظه آخری از سفرمارکت رزرو کنید. برخی از آژانس‌های مسافرتی بلیط چارتر را درست در روزهای نزدیک به پرواز با ارزان‌ترین هتل‌ها پیشنهاد می‌دهند که جزو اصلی‌ترین ترفندهای سفر ارزان است، زیرا بلیط‌ لحظه آخری و چارتری از قبل توسط شرکت تهیه‌شده و در ساعات نزدیک به پرواز در صورت وجود صندلی خالی برای فروش با قیمت پایین عرضه می‌شوند. یکی دیگر از نکات قابل‌توجه نیز دقت در ساعت پروازتان خواهد بود، زیرا در پروازهای آخر شب و ساعت‌های اولیه بامداد تخفیف‌دار و ارزان هستند و اینکه پروازهای آخر هفته نسبت به وسط هفته گران‌تر هستند.

محل اقامت مناسب

در وهله بعدی محل اقامت را باید مشخص کنید، بی‌شک در هنگام سفر بهتر است در هنگام خرید بلیط هواپیما به فکر محل اقامت خود باشید، زیرا در شهر غریب یافتن هتل یا هتل آپارتمان بسیار پر ریسک است. برای تجربه سفر اقتصادی نیز کافی است به سراغ هتل‌های سه ستاره، هتل آپارتمان یا هاستل بروید. مثلا برای رزرو هتل استانبول باید با جستجوی شهر موردنظر در سایت سفرمارکت از میان هتل‌های پیشنهادی هتل موردنظرتان را انتخاب کنید. پیشنهاد دیگر انتخاب هتل‌های تازه تأسیس است که در کاهش هزینه‌های اقامت نقش بسزایی دارد، زیرا این هتل‌ها برای جذب مشتری با هتل‌های دیگر رقابت می‌کنند. اگر سفرتان به کشور دیگر خانوادگی یا دسته‌جمعی است، به جای رزرو اتاق در هتل می‌توانید سوئيت در هتل آپارتمان انتخاب کنید تا هم فضای بیشتری داشته باشد و هم هزینه میان مسافران تقسیم می‌شود.

بازدید از جاهای دیدنی با هزینه کم

بی‌شک بازدید از جاذبه‌های دیدنی و تاریخی در کشورهای خارجی هزینه‌های زیادی دارد، اما پیشنهاد ما برای کاهش این هزینه‌ها انتخاب روزهای خاص برای سفر است که در این روزها مانند روز گردشگری مصادف با ۵ مهر بلیط خیلی از جاهای دیدنی رایگان یا با تخفیف ارائه می‌شوند یا مانند روز جهانی موزه که ۱۸ اردیبهشت است، بازدید از تمامی موزه‌ها رایگان اعلام می‌شود. همچنین چندین جاذبه طبیعی نیز وجود دارند که برای بازدید از این‌ها نیازی به تهیه بلیط ورودی ندارید، در حین سفر خارجی نیز کافی است تا با جاذبه‌های مقصد آشنا شده و شرایط بلیط ورودی‌شان را بررسی کنید. در برخی از شهرها مانند باکو به مسافران کارت گردشگری ارائه می‌شود که در ساعات مشخص می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی به‌صورت رایگان بازدید کنید. در صورت رفتن به بازارها و پاساژها نیز سعی کنید خودتان را کنترل کرده و از خریدهای غیرضروری خودداری کنید. برای خرید سوغاتی نیز می‌توانید از وسایل زینتی و سنتی هر شهر اقدام کنید تا به عنوان یادگاری باشد.

مدیریت هزینه خوراک

معمولاً در حین سفر بخش عمده‌ای از هزینه‌ها صرف غذا می‌شود، زیرا غذا به عنوان بخش خوشمزه به شمار می‌رود و بی‌تعارف همگی دوست داریم غذاهای متنوع و رنگارنگ را امتحان کنیم؛ اما با برنامه‌ریزی دقیق می‌توانید در این هزینه‌ها مدیریت کنید و به‌صورت هیجانی تصمیم نگیریم. به‌عنوان‌مثال در حین رزرو بلیط هواپیما می‌توانید از تور بهره‌مند شوید و به‌صورت یکجا هزینه هتل و غذا و پرواز را پرداخت کنید یا در غیر این صورت نیز پیشنهاد ما انتخاب غذاهای محلی یا غذاهای خیابانی در هر شهر است، مطمئناً این غذاها هم خوشمزه خواهند بود و هم قیمتشان نسبت به غذاهای رستورانی به‌صرفه هستند. یکی از نکات قابل‌توجه در شهرهای خارجی این است که در مکان‌ها و جاذبه‌های دیدنی به دنبال رستوران نباشید، زیرا رستوران‌های این بخش‌ها لوکس بوده و معمولاً پرهزینه هستند، به جای این رستوران‌ها می‌توانید کمی دورتر بروید و در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده باشید.

استفاده از حمل‌ونقل عمومی

در هر شهری برای رفت‌وآمد افراد حمل‌ونقل عمومی دایر شده است و مسافران نیز برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری می‌توانند از این وسایل بهره‌مند شوند که در این میان مترو و اتوبوس به عنوان ارزان‌ترین وسیله نقلیه محسوب می‌شوند که در هزینه‌های مسافران صرفه‌جویی می‌شود.

سخن آخر

همان‌طور که می‌دانیم سفر کردن برای همه افراد دل‌چسب است و سبب تازگی روح و رفع خستگی مسافران می‌شود. همچنین با فرهنگ‌ها و جاهای دیدنی شهرهای دیگر آشنا می‌شوید، بنابراین هیچ‌گاه فرصت مسافرت را از دست ندهید و با رعایت چندین برنامه‌ریزی و راهکار می‌توانید هزینه‌های سفر را مدیریت کرده و سفری خاطره‌انگیز را تجربه کنید. البته لازم به ذکر است اگر به دنبال سفر اقتصادی هستید، باید بدانید که سفری ساده با امکانات رفاهی معمولی در انتظار شماست. پس در آخر می‌توان نتیجه گرفت که با رعایت مواردی مانند گروهی سفر کردن، برنامه‌ریزی دقیق، آشنایی با جاذبه‌های دیدنی رایگان و استفاده از حمل‌ونقل عمومی برای رفت‌وآمدتان می‌توانید سفری ارزان در عین حال رویایی را تجربه کنید.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «چگونه یک سفر خارجی اقتصادی داشته باشیم؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره چگونه یک سفر خارجی اقتصادی داشته باشیم؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.