زمان مطالعه: 2 دقیقه
پلی آفهای ماندگار جام جهانی؛ از فاجعه روتردام تا بازگشت رویایی فرانسه

پلی آفهای ماندگار جام جهانی؛ از فاجعه روتردام تا بازگشت رویایی فرانسه

سایت فیفا در ادامه بررسی دیدارهای پلی آف در قاره اروپا، نگاهی به برخی از دیدارها و تیمهای خاطره انگیز این رقابتها انداخته است.

 

6

مهدی زارعی- شش هت تریک در پلی آفهای یوفا به ثمر رسیده است که پردراگ میاتوویچ دو تای اولی را به نام خود ثبت کرده است. او در برد(7-1) خارج از خانه مقابل مجارستان سه گل و در برد(5-0) یوگسلاوی در خانه مقابل مجارستان در سال 1997 چهار گل برای یوگسلاوی به ثمر رساند. پس از او، لوئیس گارسیا برای اسپانیا در برابر اسلواکی در سال 2005 و تونجای شانلی برای ترکیه مقابل سوئیس به فاصله چند روز بعد هت تریک کردند. در سال 2013 کریستیانو رونالدو برای پرتغال، سه گل مقابل سوئد زد. در سال 2017 هم کریستین اریکسن برای دانمارک مقابل جمهوری ایرلند آخرین هت تریک انتخابی جام جهانی در اروپا را ثبت کرد.

 

5

هلند تحت هدایت رینوس میشل، با بازیکنانی چون فرانک ریکارد، رود گولیت و مارکو فان باستن، پنج دقیقه تا رسیدن به مکزیک در سال 1986 فاصله داشت. اما فاجعه روتردام در این زمان در دیدار پلی آف با بلژیک رخ داد. در مسابقه ای که اکثر بازیکنان به دلیل سرما در زیر شورت خود، شلوارهای سیاهرنگی پوشیده بودند، مدافع میانی تعویضی بلژیک ژرژ گرون با ضربه سری که روی سانتر اریک گرتس وارد دروازه هلند کرد، تنها به دلیل گل زده بلژیک در خانه هلند، این تیم را از رقابتها کنار زد و بلژیک راهی جام جهانی مکزیک شد.

 

5

اوکراین با حضور در رقابتهای پلی آف انتخابی جام جهانی قطر، رکورد حضور در پلی آف یوفا را در سال جاری به  بار حضور افزایش داد. تیمهای بلژیک، کرواسی، یونان و جمهوری ایرلند با سه بار شرکت در پلی آف، دیگر رکوردداران حضور در پلی آف بودند که امسال تیمهای جمهوری چک، ایتالیا، پرتغال، سوئد و ترکیه نیز برای سومین بار در پلی آف حضور یافتند و در این رکورد با آنها همراه شدند.

 

4

چهار تیم پس از آن که از پلی آف اروپا عبور کردند، با درخشش در جام جهانی بر روی سکو ایستادند. کرواسی دو بار این کار را انجام داده است؛ آنها در ژاپن 2002 به ترتیب نقره و برنز را به دست آوردند.

 

3

سه تیم رقابتهای پلی آف یوفا را بر اساس قانون گل های خارج از خانه پشت سر گذاشته و به جام جهانی فوتبال رسیده اند: بلژیک در برابر هلند در سال 1985، سوئیس در برابر ترکیه در سال 2005 و اسلوونی در برابر روسیه در سال 2009.

 

2

دو گل بیشترین اختلافی است که یک تیم برای انجام کامبک و رسیدن به پیروزی در پلی آف یوفا جبران کرده است. فرانسه در سال 2013 در کیف 2-0 مقابل اوکراین شکست خورد، اما بازی برگشت را 3-0 در پاریس برد. شگفتی ساز این مسابقه مامادو ساخو بود که تنها گل های بین المللی خود را در همان بازی به ثمر رساند؛ درست مانند لیلیان تورام در برابر کرواسی در نیمه نهایی جام جهانی 1998.

نظر خود را درباره «پلی آفهای ماندگار جام جهانی؛ از فاجعه روتردام تا بازگشت رویایی فرانسه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره پلی آفهای ماندگار جام جهانی؛ از فاجعه روتردام تا بازگشت رویایی فرانسه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.