زمان مطالعه: 4 دقیقه
همه چیز در مورد رنگ سبز

همه چیز در مورد رنگ سبز

  همه چيز در مورد رنگ سبز   هيچ رنگي در القاي آرامش ، لطافت و سرزندگي به پاي رنگ سبز نمي رسند. سبز رنگ...
در این مطلب می خوانید : [بستن]
 

همه چیز در مورد رنگ سبز

 

هیچ رنگی در القای آرامش ، لطافت و سرزندگی به پای رنگ سبز نمی رسند. سبز رنگ رویش و امید است. هر جا سبز هست ، زندگی نیز هست. رنگ سبز رنگ میانی در طیف رنگ هفتگانه می باشد.

از این رو سبز رنگ هماهنگی و هارمونی است. سبز دید انسان را تنظیم می کند و نگاه او را در مسیری صحیح هدایت می نماند.

سبز همچنین سبب آرامش اعصاب، عضلات، و ذهن می گردد از این رو اکثر هنرمندان تئاتر و مجریان برنامه های زنده قبل از ورود به استودیو و صحنه تئاتر دقایفی را در یک اتاق سبز رنگ سپری می کنند. سبز خاصیت شفابخش نیز دارد.

تحقیقات نشان می دهد بیمارانی که در فضاهای سبز تحت درمان قرار گرفته اند بسیار سریعتر دوره درمان را می گذراند و به بهبودی می رسند.

از سوی دیگر سبز رنگ خوش بینی و امید به آینده نیز می باشد. به عنوان مثال زمانیکه پل "بلک" در یکی از شهرهای لندن افتتاح شد ابتدا به رنگ سیاه بود.

در طول آن زمان بسیاری از افراد آن شهر روی آن پل اقدام به خود کشی نمودند. پس از مدتی تصیم گرفته شد تا رنگ پل به رنگ سبز تغییر یابد. پس از این اقدام مشاهده شد تعداد خودکشی ها به 1⁄3 کاهش یافت . بنابر عقاید باستانی و کهن سبز رنگ خداوند و رنگ عشق ابدی می باشد. سبز رنگ جوانی و طراوت ، رنگ طبیعت است.

سبز در هر کجا می تواند کاربرد دارشته باشد، زیرا سبز رنگ تناسب و هارمونی است. سبز بین ذهن و جسم هماهنگی ایجاد می کند. حس آسایش را در محیط خلق می کند و سبب شفاهیت ذهن می گردد . سبز در تفکرات مذهبی بعنوان یک سنبل قوی و قدرت مند می باشد و از این لحاظ جبنه جهانی دارد . سبز رنگ مقدسی است به همین دلیل است که در اکثر مساجد رنگ غالب رنگ سبز می باشد. از نظر علم انرژی شناسی نیز رنگ سبز رنگ رویش و زندگی دوباره می باشد.رنگ سبز در میان چاکراه های انرژی ، در چاکراه قلب قرار دارد.

از آنجایی که رنگ سبز رنگ تناسب و عشق است ، جایگاه آن در قلب انسان می باشد . جایی که افکار ، روح و جسم آدمی در آنجا با هم در تماسند وجود رنگ سبز در محیط اطراف شما به معنی آرامش ، صلح و راحتی در کنار شماست و اگر می خواهید ذهن شفاف و هدفمند داشته باشید بیشتر از سبز استفاده نمائید.

رنگ سبز در خانه

سبز باشید! سبز رنگی است که در همه جای خانه به زیبایی می نشیند . فرقی نمی کند که تمام دیوارها را سبز کنید یا تنها گلدانی از یک گیاه سبز رنگ در گوشه اتاق قرار دهید . سبز به هر مقدار که در محیط به کار برده شود قادر است زندگی و روشنایی را به آن فضا ببخشد . برای حفظ آرامش و هماهنگی ( تناسب ) در اتاق خواب از سبز ملایم استفاده کنید ( مثلاً سبز سیب و یا سبز پسته ای ) سبز تیره روی یک دیوار می تواند احساس شفافیت و وسعت را القا کند.

اما اگر از سبز تیره خیلی زیاد و یکدست در یک فضا استفاده شود ممکن است سبب ایجاد افسردگی گردد! بنابراین بهتر است آن را با سفید کنار هم قرار دهید. برای مثال یک دیوار را سبز تیره و دیوارهای دیگر را با سفید رنگ آمیزی نمائید. و از کوسن های قرمز و گل دار نیز در اتاق زیاد استفاده کنید.

سرویس بهداشتی مکانی است که می بایست آنجا آرامش از دست رفته خود را باز یابیم و به سکوت و تعادل برسیم .

سبز – آبی (یا همان سبز مایل به آبی) رنگی بسیار مناسب برای سرویس های بهداشتی می باشد که حس آسایش و تناسب را برای آنجا به ارمغان می آورد . حسن های دیگر رنگ سبز این است که باعث می شود فضاهای کوچک مثل سرویس های بهداشتی و سیع تر به نطر برسد. سبز به شدت تسکین دهنده و ضد خستگی است. از این رو رنگی بسیار مناسب برای اتاق کار می باشد. در اتاق کار سبز کمک می کند تنش ها و خستگی ها تسکین یابد، آرامش در فضا حکم فرما شود و قدرت تصمیم گیری و خلاقیت بالا رود .

سبز همچنین برای راهروهای داخل خانه و هال مناسب است. از سوی دیگر وجود مقداری رنگ سبز زیتونی در قسمت ورودی خانه به معنی استقبال با آغوش باز است. رنگ سبز زندگی را آسان می کند و برای اتاق نشیمن نیز یکی از بهترین گزینه هاست . چنانچه از عناصر طبیعی مثل سنگ ها ، مبلمان چرمی و کوسن های پشمی نیز در کنار رنگ سبز در اتاق نشیمن استفاده شود بهترین شکل ممکن را ایجاد کرده اید.

سبز در هارمونی

فقط کافیست به طبیعت بنگرید،‌به آسانی در می یابید سبز چه زیبا و آسان کنار رنگ های مکمل خود و هم چنین در کنار طیف های مختلف خود می نشیند. ما قبلاً نیز در مورد هم نشینی رنگ های سبز ، نارنجی و قهوه ای در فصل پاییز صحبت کرده بودیم ! این سه رنگ بسیار زیبا و هنرمندانه کنار هم می نشینند و تصویری زیبا را خلق می کنند.

رنگ سبز در کنار آبی یا زرد نیز ترکیبی چشم نواز را خلق می کند که بهتر است سبز چمنی و سبز خردلی با آبی فیروزه ای کنار هم قرار بگیرند تا ترکیبی زیباتر خلق شود . اگر تمایل دارید ترکیبی  سرد از رنگ سبز بوجود آورید توصیه می کنیم سبز بسیار ملایم را در کنار سفید بکار ببرید. اما اگر قصد دارید ترکیبی گرم از رنگ سبز خلق کنید، بهتر است از طیف های تیره رنگ سبز در کنار رنگ قرمز ، قهوه ای و طلائی استفاده نمائید.

هم چنین اگر شما از طرفدارن رنگ های روشن و شاد هستید به شما توصیه می کنیم رنگ سبز لیمویی را با نارنجی و بنفش کنار هم قرار دهید تا ترکیبی شاد و دوست داشتنی برایتان بوجود آید .

منبع: manzelmag.com

آسمونی به شما پیشنهاد می دهد رنگ زرد و رنگ بنفش را هم بخوانید برای دیدن آن به آدرس های زیر بروید.

 

"  همه چیز در مورد رنگ زرد  "

"  همه چیز در مورد رنگ بنفش  "

 
نظر خود را درباره «همه چیز در مورد رنگ سبز» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره همه چیز در مورد رنگ سبز فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.