زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیوگرافی نیکلاس لطیفی

بیوگرافی نیکلاس لطیفی

نیکلاس لطیفی یک راننده مسابقات فرمول یک ایرانی می باشد که در کانادا به دنیا آمده است.
در این مطلب می خوانید : [بستن]

نیکلاس لطیفی یک راننده ایرانی-کانادایی مسابقات فرمول یک می باشد که در کانادا به دنیا آمده است. پدر نیکلاس با عنوان ثروتمندترین ایرانی‌ تبار خارج از کشور شناخته می‌ شود. نام نیکلاس لطیفی در تاریخ 12 دسامبر 2021 در توییتر ترند شد. اتفاقاتی در آخرین دور مسابقات فرمول یک 2021 رخ داد که وی را بر سر زبان ها انداخت. در ادامه با آسمونی باشید و بیوگرافی نیکلاس لطیفی و جزئیات خبر ترند شدن او را ببینید.

درباره نیکلاس لطیفی

نیکلاس لطیفی
نیکلاس لطیفی

نیکلاس لطیفی 29 ژوئن 1995 در مونترال، کبک کانادا به دنیا آمد. پدرش مایکل لطیفی است که به عنوان ثروتمندترین ایرانی‌ تبار خارج از کشور شناخته می‌ شود. مادرش مارلینا لطیفی یک کانادایی-ایتالیایی است. نیکلاس یک خواهر و دو برادر دارد. پدر نیکلاس در سنین نوجوانی به کانادا رفت و اولین شغل خود را با کارگری برای مک‌ دونالد شروع کرد. مایکل لطیفی در کانادا مهندسی برق را تا سطح کارشناسی آموخت. وی بیشترین ثروت خود را از تاسیس شرکت غذایی سوفینا "Sofina Foods" بدست آورده و یکی از سرمایه گذاران شرکت مک لارن می باشد.

نیکلاس لطیفی و پدرش
نیکلاس لطیفی و پدرش

نیکلاس لطیفی از سن 13 سالگی وارد مسابقات کارتینگ شد. وی از شانزده‌ سالگی به رقابت‌ های حرفه‌ ای کارتینگ آمریکا و کانادا راه یافت و چندین قهرمانی ضمن رقابت با رانندگان بازنشسته فرمول یک، شامل روبنس باریچلو کسب کرده.

اولین حضور رسمی نیکلاس لطیفی، پشت فرمان خودروهای تک‌ صندلی کلاس فرمول در سال 2012 ثبت شده است. وی در 16 سالگی با کسب تجربه در کارتینگ با تیم BVM هم در مسابقات فرمول 3 ایتالیا شرکت کرد و هفتم شد.

در سال 2013 وی به تیم فرمول 3 تویوتا در رقابت‌ های قهرمانی اروپا پیوست. نیکولاس لطیفی تا سال 2015 در فرمول 3 باقی‌ ماند و در رقابت‌ های پورشه کاررا کاپ و فرمولا رنو بدون کسب عنوان درخور توجه حضور داشت.

نیکلاس لطیفی در پیست اتومبیلرانی
نیکلاس لطیفی در پیست اتومبیلرانی

موفقیت بزرگ نیکلاس لطیفی با حضور در تیم فرانسوی DAMS و مسابقات GP2 شکل گرفت که از نظر فنی، مشابهت زیادی با رقابت‌ های فرمول یک دارد. سال بعد، تیم دامز و لطیفی به رقابت‌ های جهانی فرمول دو 2017 راه پیدا کردند. این مسابقات برای نیکلاس، یک مقام قهرمانی و 8 پودیوم (دومی یا سومی) در پی داشت تا او در پایان فصل 2017، رده‌ ی ارزشمند پنجم را کسب کند. سال 2018 هم، مشابه فصل قبل برای نیکلاس لطیفی در فرمول دو به اتمام رسید.

در سال 2019، لطیفی توانست بالاترین مقام ثبت‌ شده برای خودش و هر راننده ایرانی‌ تبار دیگر در دنیای موتوراسپرت را ثبت کند. او با 4 عنوان نخست و 8 پودیوم، نایب قهرمان فرمول 2 جهان شد.

نیکلاس لطیفی اولین رانندگی حرفه‌ ای در فرمول یک را سال 2020 با تیم ویلیامز انجام داد.

ترند شدن

تصادف نیکلاس لطیفی در پیست یاس مارینای ابوظبی
تصادف نیکلاس لطیفی در پیست یاس مارینای ابوظبی

اتفاقاتی در آخرین دور مسابقات فرمول یک 2021 رخ داد که نام نیکلاس لطیفی در توییتر ترند شد. نیکلاس که برای دومین سال است در تیم ویلیامز حضور دارد بخاطر یک تصادف باعث شد که لوئیس همیلتون برنده مسابقه نشود. وی سرنوشت این فصل از رقابت های فرمول یک در پیست یاس مارینای ابوظبی مشخص را و طی آن مکس فرستپن راننده هلندی تیم ردبول با شکست دادن لوئیس همیلتون، مقام قهرمانی را مال خود کرد. نحوه قهرمانی این راننده هلندی بود که نام نیکولاس لطیفی ترند شد.

در فاصله 5 دور مانده تا پایان مسابقه و با اینکه همیلتون با وجود لاستیک فرسوده خود پیشتاز بود و 11 ثانیه با مکس فاصله داشت، ناگهان نیکولاس لطیفی از مسیر خارج شد و به گارد ریل برخورد کرد. این اتفاق منجر به ورود خودروی ایمنی به پیست شد و فاصله زمانی راننده‌ ها از میان رفت و فقط ترتیب خودروها حفظ شد. خودروی ایمنی تا دور آخر درون پیست بود و همیلتون تنها یک دور تا قهرمانی فاصله داشت اما با خروج خودروی ایمنی دوباره رقابت آزاد شد و مکس فرستپن به دلیل استفاده از تایر نرم توانست پیچ های باقی ‌مانده را سریع‌ تر از لوئیس همیلتون طی کند و از خط پایان بگذرد.

همین اتفاق ناخواسته و تصادف پیش آمده باعث شد اسم نیکولاس لطیفی خودبخود ترند شود.

نیکلاس لطیفی و خانواده اش
نیکلاس لطیفی و خانواده اش
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی نیکلاس لطیفی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی نیکلاس لطیفی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.