زمان مطالعه: 2 دقیقه
نگاهى به فيلم مرخصى

نگاهى به فيلم مرخصى

مرخصى يك تله فيلم به كارگردانى مسعود اب پرور با بازى پريناز ايزديار، حميد جديدى، كتانه افشاري نژاد و حميدرضا دلاورى است.

یکشنبه 22 خرداد 1401
لاله عالم
نگاهى به فيلم مرخصى، مرخصى دائمى

این روزها به مدد شبکه های اجتماعی می توان خیلی از فیلم ها یا سریال هایی که در زمان خودشان موفق به دیدنشان نشدیم را ببینیم با یک سرچ کوچک می توان سریال یا فیلم مورد نظر را پیدا کنیم. اگر هم که راغب به دیدن فیلم خاصی نبودیم ، احیانا ممکن با گذری در شبکه ها اجتماعی به فیلم خاصی بر بخوریم که به عنوان مثال از اسم آن خوشمان بیاید یا بازیگری در آن بازی کند که شاید تمایل داشته باشیم، کارهای ندیده اش را به بینیم، به عنوان مثال در این نت گردی ها توجه ام به فیلمی تحت عنوان «مرخصی» جلب شد، خصوصا آنکه بازیگران مطرح این روزها، پریناز ایزدیار و کتانه افشاری نژاد در آن حضور دارند.

نقش آفرینی امیررضا دلاوری در فیلم مرخصی
نقش آفرینی امیررضا دلاوری در فیلم مرخصی
کتانه افشاری نژاد در فیلم مرخصی
کتانه افشاری نژاد در فیلم مرخصی

علیرضا دلاوری نیز یکی دیگر از بازیگران مطرح ان است که البته بیشتر در نقش های منفی حضور دارد. در آن ایفای نقش می کردند. به دلیل حجم بالای بازیگران سرشناس در این فیلم، می تواند توجه خیلی از مخاطبان را به خود جلب کند حتی اگر این یک تله فیلم باشد و مدت طولانی از پخش آن گذشته باشد، ظاهرا این تله فیلم در سال 1392 از شبکه 3 تلویزیون پخش شده است.

سکانس هایی از فیلم مرخصی
سکانس هایی از فیلم مرخصی

سوال اولی که برای بیننده ایجاد می شود این است که اولا فیلمی با چنین مضمونی بد اموزنده و پر از خشونت چرا باید از چنین مدیومی پخش شود و حال که دوباره در شبکه های اجتماعی قرار داده شده چرا محدودیت سنی برای آن مشخص نشده، چیزی که الان خوشبختانه در ابتدای خیلی از فیلم های سینمایی و مجموعه های شبکه خانگی شاهد آن هستیم. بگذریم موضوع فیلم درباره اعتیاد و تبعات آن هست؛ همچنین زیاده خواهی و زراندوزی یک عده خلافکار و سواستفاده از اقشار ضعیف. فیلم در حد یک تله فیلم از نظر موضوع و جذب مخاطب کشش لازم را دارد. بازیگران به نقش های خود کاملا تسلط دارند.

پریناز ایزدیار در نقش فروغ، در سریال مرخصی
پریناز ایزدیار در نقش فروغ، در سریال مرخصی

فروغ (با بازی پریناز ایزدیار) به درخواست خانواده به مدت دو روز از زندان به مرخصی می اید تا برادرزاده اش را پیدا کند. ایزدیار به خوبی توانسته از پس این نقش چند وجهی براید؛ عمه ای مهربان، مسئول در قبال خانواده اما انتقام جو. فیلمبرداری خوب فیلم که اکثر در شب صورت گرفته در خدمت مفهوم فیلم و اشاره به فضا و معنای تیره متن دارد. اگر از ابتداى فيلم فاكتور بگيريم كه ماجرا از خانه پرويز خان (با بازی حمید جدیدی) اغاز مى شود و كمى حالت تصنعى دارد و بى مقدمه وارد فيلم مى شود، در كل مي توان فيلم مرخصى را فيلم شسته رفته اى دانست كه به خوبى تدوين شده و صحنه هاى زائد ندارد.

در يكى از سكانس هاى انتهائی فيلم پسر جوان سعى مى كند، برادر معتاد فروغ را ترغيب به انتقام كند، مخاطب بى اختيار ياد فيلم گوزن ها مى افتد و صحبت هاى قدرت به سيد با بازى هاى فرامرز قريبيان و بهروز وثوقى. اما در اينجا معتاد فيلم اگرچه مى خواهد از پرويز خان انتقام بگيرد اما داغان تر از اين حرف هاست و فكر مى كند با سه ميليون پولى كه در جيب دارد مى تواند لااقل زن و بچه اش را نجات دهد. در كل كارگردان فيلم مرخصى توانسته مفاهيم فيلمنامه را انتقال دهد و از اين نظر فيلم موفقى است.

مسعود آب پرور کارگردان سریال مرخصی
مسعود آب پرور کارگردان سریال مرخصی
نظر خود را درباره «نگاهى به فيلم مرخصى» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نگاهى به فيلم مرخصى فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.