زمان مطالعه: 2 دقیقه
نقد و معرفى فيلم پسر جهنمى

نقد و معرفى فيلم پسر جهنمى

پسر جهنمى فيلمى در ژانر فانتزى و ابر قهرمانى است كه بر پايه شخصيتى به همين نام از دارك هورس كاميكس ساخته شده است.

چهارشنبه 6 بهمن 1400
مرجان دلپسند

فیلم بلند سینمایی "پسر جهنمی" يك فيلم امريكايى است به کارگردانی" نلی مارشال" و نویسندگی "آندریو کاسبی" كه در ژانر اکشن و فانتزى مى باشد .اين فيلم در سال 2021 اكران شد. از بازیگران این سریال نیز می توان به "مارک استنلی، میلا جوویچ، پنلوپه میچل، دیوید هاربر و..." اشاره نمود. این فیلم بلند سینمایی شخصیت هایی را به مخاطب معرفی می کند که بسیار متفاوت از انسان های عادی در عصر کنونی هستند. اما با آنها در یک سرزمین به زندگی خود ادامه می دهند.یکی از این شخصیت ها "هلبوی" یا پسر جهنمی است. شخصیتی که ظاهری خشن با دو شاخ بر روی پیشانی اش و با چشمانی به رنگ زرد و با قد و قامتی کشیده و بلندتر از انسان های عادی و با یک دست آهنی و از نوادگان پادشاه آرتور در قرن پنجم میلادی می باشد که‌ در زمان کنونی تحت سرپرستی مردی است که زمانی جز نظامیان انجمن" اوسایریس "نیز بوده است. اما در یک دنیای ساخته دست انسان و با ابزار و تکنولوژی های خاص آنها به زندگی خود ادامه می دهد. شاهد این ادعا نیز رانندگی کردن او در خیابان های شهر و نحوه استفاده اش از تلفن همراهش می باشد که دائما صفحه گوشی اش شکسته می شود. ناپدری که تمام مدت سعی دارد تا "هلبوی "یا پسر جهنمی به نحوی همرنگ جماعت انسانها بشود ،اما ماجرای پسر جهنمی به همین جا ختم نمی شود.

فيلم پسر جهنمى (hellboy)
فيلم پسر جهنمى (hellboy)

داستان این فیلم زمانی شروع می شود که پسر جهنمی به پیشنهاد پدر خودش را به انجمن "اوسایریس "جهت همکاری با آنها برای مبارزه با هیولاهایی که قصد حمله با انسانها را دارند، معرفی می شود. غافل از اینکه این گروه قصد کشتن پسر جهنمی را دارند. ماموریتی که می بایست سال ها قبل توسط پدر او باید انجام می گرفت. اما به واسطه دلبستگی که بین آنها شکل گرفته است، او از انجام این کار امتناع کرده است. موضوعی که به مذاق اعضای این انجمن ناخوشایند بوده است. اعضای این انجمن که ظاهری انسانی، اما توانایی هایی فرا انسانی دارند که آنها را از دیگر انسان ها جدا کرده است. مثلا در شخصیت "بانو هتون" ما را با قابلیت هایی پیشگویی در مورد آینده و حوادثی که بعدها انسانها با آنها روبرو می کند. انجمنی که به پسر جهنمی حقایقی واقعی در مورد زندگی او را می گویند. از دیگر شخصیت های این فیلم سینمایی می توان به" نیموئه "زن جادوگر قرن پنجم و ملکه خونخوار که به لحاظ سن و سال به دوران پیش از مسیح و رویارویی اش با پادشاه آرتور باز می گردد. جادوگری که در همان سکانس های ابتدایی فیلم می بینیم که پادشاه آرتور با مثله کردن اعضای بدن "نیموئه "و قراردادن اعضای بدن وی در صندوقچه هایی جداگانه آنها را در دور ترین نقاط شهر و در کلیساهایی در همان شهرها نگهداری نمایند تا مبادا بتواند با نیروی اهریمنی خود و انتشار طاعون مرگبارش مردم را به ورطه نابودی بکشاند. همان بیماری (طاعون) که در بریتانیا و برخی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا در یک زمان مشخص شیوع پیدا کرده بود.

فيلم پسر جهنمى
فيلم پسر جهنمى

از دیگر شخصیت های این فیلم سینمایی می توان به "بابا گایا" موجودی شیطانی با همان شکل و شمایلی که در تفسیر یک شیطان در احادیث دینی و دیگر کتب مذهبی آمده است، اشاره نمود. موجودی که از غذاهای سرو شده در روی میزش می توان به سوپ نوزاد انسان و... اشاره نمود. شخصیتی که به خاطر آسیبی که دیده است ونابینا شدنش توسط پسر جهنمی سعی در رویارویی مجدد با وی و نابودی او دارد. به طور کلی در این فیلم سینمایی می توان به تضاد و تقابل شخصیت هایی را در گذشته و زمان حال اشاره نمود. حتی به طور نامحسوس نیز اشاره به پزشکی مدرن در زمان حال نیز دارد. شاهد این ادعا نیز سکانسی از فیلم است که اعضای بدن "نیموئه "توسط عجوزه ای نابینا در حال دوخته شدن به یکدیگر هستند، دانست. ادامه ماجراهای فصل اول فیلم سینمایی پسر جهنمی را می توانید از شبکه نمایش خانگی فیلیمو تماشا نمایید.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نقد و معرفى فيلم پسر جهنمى» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نقد و معرفى فيلم پسر جهنمى فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.