زمان مطالعه: 2 دقیقه
نقد روانشناسی و معرفى سريال كتاب بوبافت

نقد روانشناسی و معرفى سريال كتاب بوبافت

بوبافت شخصيتى است معروف در مجموعه هاى جنگ ستارگان كه از گونه كلون است و لقبش بهترين شكارچى جايزه بگير است.

دوشنبه 20 دى ماه 1400
نویسنده: مرجان دلپسند

جنگ های ستاره اى يا جنگ ستارگان يك محصول چند رسانه اى از کشور آمریکا ست كه در ژانر اکشن ماجراجویی و وسترن فضایی است. از سال 1977 تاکنون شاهد انتشار چند فصل از سری مجموعه جنگ های ستارگان بوده ایم. فیلم ها و سریال هایی که بر اساس آن بازی‌های ویدیویی، کتاب‌ها و کارتون های انیمیشنی بسیاری ارائه شده است. بیشترین مخاطبان آن را نیز کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند. در این مطلب به بررسی سريال "کتاب بوبافت" به کارگردانی "جان فاورو " محصول کشور آمریکا در سال 2021 می پردازیم.

شخصیت اول این داستان "بوبا فت" با بازی "تمورا موریسون" می باشد. داستان این مجموعه در کنار اسپین آف دیگری از مندلورین با عنوان آسوکا و هم چنین رویدادهای بعد از بازگشت جدای (1983) جریان دارد. مردی که سابقه مبارزه در چند سری از جنگ های ستارگان را داشته است. شخصیتی که لقب شکارچی باجگیر را به خود اختصاص داده است. سکانس های شروع این فیلم نیز روایت گر زمانی است که این شخصیت به عنوان آخرین بازمانده جنگ قدم به یک سیاره شنی(تاتویین) می گذارد. سیاره ای که چند قبیله با تمدن عشایری ابتدایی با جمعیت اندک نهایتا بیست تا سی نفر در آن ساکن هستند و دارای روحیه ای متخاصم نسبت به ساکنان محلی و غریبه ها می باشند.

نقد سريال كتاب بوبافت

قبایلی که دارای افکار و قوانین خاص خود هستند. موجوداتی که آب را نیز مقدس می شمارند. سیاره ای که در آن به عنوان یک متخاصم شناخته می شود. اما پس از یک مدت کوتاه با شکار یک اژدهای کریت و هدیه آوردن سر او برای رئیس این قبیله جایگاه بالایی نزد او پیدا می کند. تا جایی که می تواند سلاحی همانند دیگر اعضای قبیله برای خود بسازد. اما تمام اینها رویاهایی هستند که به صورت یک خواب و کابوس هر روز می بیند. در این خواب های دنباله دارش، او شخصیتی از خود نشان می دهد که گویی با هوش و ذکاوتش می تواند خود را فردی خارق العاده نشان بدهد. اما در دنیای واقعیت این شخصیت را به عنوان یک شکارچی باجگیر می شناسند که حالا با تصرف بسیاری از بخش های کهکشان توانسته است کاری کند تا دیگر اهالی این سیاره به او مالیات بدهند.

بوبافت در قسمت دوم این سریال قرار بر این است که املاک و زمین‌ هایی را که "جابای هات" تصرف کرده است را از چنگ او دربیاورد تا اینکه در دنیای تبهکاران کهکشان برای خودش به نام و مقامی برسد. از نکات روانشناختی قابل توجه این سریال عدم وجود زبانی برای ارتباط و عدم وجود احساسات عاطفی بین این افراد است. آن هم در کهکشانی که انسان ها و ربات ها همزمان در خدمت موجودات فرازمینی هستند. نکته جالب دیگر این سریال استفاده از تکنولوژی هایی مثل تبلت و سلاح های نوری است که فضائى برای حمل و نقل اشغال نمی کنندو در زره و لباس های سربازان قبیله های مختلف قرار گرفته اند. کهکشانی که انسان هایش هم به هنرهای رزمی و صخره نوردی و پارکور مهارت دارند و به سان یک مبارز از این مهارت خود استفاده می کنند. در کافه های این کهکشان قمار نيز به روش مدرنیته وجود دارد. به عبارت دیگر كارهاى نادرست انسانها هم حتی با ورود آنها به کهکشان‌ها از بین نرفته است. این سریال را می توانید در شبکه نمایش خانگی فیلیمو تماشا نمایید.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نقد روانشناسی و معرفى سريال كتاب بوبافت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نقد روانشناسی و معرفى سريال كتاب بوبافت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.