زمان مطالعه: 2 دقیقه
منچستر سیتی و فتح سه گانه در سال 2019

منچستر سیتی و فتح سه گانه در سال 2019

سال 2019 تیم منچستر سیتی موفق به کسب سه گانه داخلی در فوتبال انگلیس شد.

روز 18 می 2019 و زمانی که کوین فرند سوت آغاز فینال جام حذفی را به صدا در آورد، پیشاپیش به نظر می رسید که منچستر سیتی برای تکمیل سه گانه کوچک خود- شامل لیگ، جام حذفی و لیگ کاپ- کار دشواری پیش روی خود نداشته باشد. هرچند سیتی در مسیر رسیدن به فینال هرگز با رقبای نامدار برخورد نکرد، اما رقبای کوچک را نیز با تمام قدرت، خرد نمود.

این تیم نیز همانند واتفورد از دور سوم به مسابقات اضافه شد و ابتدا در خانه و در نمایشی که « نیل جانستون» گزارشگر بی بی سی آن را نمایش قدرت تهاجمی نامید، (7-0) روترهام دسته اولی را شکست داد. هرچند این نتیجه سنگین ترین باخت تاریخ روترهام در جام حذفی به شمار می آمد، اما پل وارن مربی روترهام به شکلی فیلسوفانه گفت: روزی دشوار را پشت سر گذاشتیم اما ما در برابر یک تیم با کلاس جهانی بازی کردیم و نباید خودمان را بابت این نتیجه سرزنش کنیم. سیتیزن ها در دو دوم برنلی لیگ برتری را (5-0) در هم کوبیدند و سپس در خانه نیوپورت کانتی دسته دومی(4-1) پیروز شدند. آبی آسمانی ها در دور ششم ناباورانه دو گل از سوانزی دسته اولی خوردند و در یک قدمی حذف قرار گرفتند. اما به بازی بازگشتند و نتیجه را مساوی کردند. در آخرین لحظات مسابقه با گلی که آگوئرو به ثمر رساند، منچسترسیتی(3-2) برنده شد. البته زننده گل در موقعیت آفساید قرار داشت اما از آنجا که در استادیوم لیبرتی خبری از VAR نبود، گل مورد بررسی قرار نگرفت و داور مرکز زمین را نشان داد. سرانجام با برد(1-0) در ومبلی مقابل برایتون، من سیتی به جایی رسید که پیشاپیش انتظارش می رفت؛ فینال فصل 19-2018 جام.

واتفوردی ها هر دو بازی رفت و برگشت لیگ را از سیتی شکست خورده بودند و در حالی با رتبه یازدهم لیگ را به پایان رساندند که 48 امتیاز کمتر از قهرمان کسب کردند. از طرف دیگر آمار یک برد در 17 مسابقه اخیر دو تیم برای واتفورد به شدت ناامید کننده می نمود. حتی با این که محرویت یک جلسه ای خوسه هولباس مدافع این تیم برای فینال بخشیده شده.

برای فینال به هر تیم 28 هزار بلیت اختصاص داده شد؛ قیمت این بلیت ها 45، 70، 115 و 145 پوند بود. 85854 نفر به ومبلی آمدند و خیلی زود شاهد دو گل داوید سیلوا(26) و گابریل ژسوس( 38) برای سیتی بودند. واتفورد تا ربع اول نیمه دوم نتیجه(2-0) را حفظ کرد اما سرانجام در سی دقیقه پایانی مقاومت واتفورد درهم شکسته شد؛ ابتدا کوین دی بروینه(61) اختلاف را به عدد 3 افزایش داد و هفت دقیقه بعد، گابریل ژسوس دومین گل خود را در این مسابقه به ثمر رساند. در دقیقه پایانی هم نوبت به رجیم استرلینگ رسید که در دقایق 81 و 87 گلزنی کرده و یکطرفه ترین فینال جام حذفی را در قرن بیست و یکم رقم بزند. فینالی با برتری(6-0) سیتیزن ها و تکمیل سه گانه داخلی انگلیس. از زمانی که لیگ کاپ در فصل 61-60 آغاز به کار کرد، این اولین باری بود که یک تیم سه گانه داخلی انگلیس را برنده می شد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «منچستر سیتی و فتح سه گانه در سال 2019» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره منچستر سیتی و فتح سه گانه در سال 2019 فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.