زمان مطالعه: 1 دقیقه
نگاهى به مجموعه آفتاب پرست

نگاهى به مجموعه آفتاب پرست

آفتاب پرست مجموعه‌اى است به كارگردانى برزو نيك نژاد و تهيه كنندگى سيد مصطفى احمدى.

شنبه 29 مرداد 1401
چكاوك شيرازى

اولین موردی که در مورد سریال آفتاب پرست جلب نظر می‌کند، مجموعه بازیگرانش است.
پژمان جمشیدی که با وجود المان‌های بازیگری‌اش که برای مخاطب آشناست، هنوز تبدیل به کلیشه نشده است. زیرا با وجود همان المان‌ها، جمشیدی توانسته در هر اثر تازه‌ای نقش متفاوتی بیافریند. در این سریال هم در نقش "جمال" همچنان مسلط و حرفه‌ای به ایفای نقش می‌پردازد و کاراکتری کاملا متفاوت با آخرین سریالی که از او پخش شد (زیرخاکی) ارائه داده است.
الهام اخوان که کمی طول کشید تا بتواند به قول معروف جای پای خودش را در عرصه بازیگری محکم کند، در این سریال توانسته به خوبی قدرت بازيگري‌اش را نشان بدهد. او توانسته هم‌ردیف بازیگران قدرتمندی چون حمیدرضا آذرنگ و باران کوثری یکی از ستون‌های اصلی برای این سریال باشد.
هر چند که نقش دوم سریال به او رسیده و خواهی نخواهی دیده می‌شود، اما هستند بازیگران نقش اولی که اگر بازیگران فرعی به دادشان نرسند، باعث زمین خوردن فیلم می شوند.

سکانسی از سریال آفتاب پرست
سکانسی از سریال آفتاب پرست


به طور کلی مجموعه بازیگران به کارگردانی برزو نیک نژاد توانسته‌اند باز هم اثری بیافرینند که مخاطب مشتاق به دنبال کردن آن است.
جدا از این‌ها، داستان و متن فیلم نامه به خودی خود اثری درخور تحسین است.
در چند قسمت ابتدایی سریال ما با جمال و اتفاقاتی که برایش رقم می‌خورد آشنا می‌شویم. در ادامه باران کوثری به عنوان خبرنگار یک روزنامه به نام "مهری گیرایی" که با فساد اقتصادی مبارزه می‌کند، به مخاطب معرفی می‌شود. ظاهرا این دو با یکدیگر ارتباطی ندارند و اتفاقا همین است که مخاطب را کنجکاو می‌کند که بداند ارتباط این دو نفر و قصه هایشان چگونه شکل می‌گیرد. در واقع فیلم نامه به گونه‌ای حرفه‌ای پیشرفته است که در حالی که مخاطب را به تماشای ادامه سریال تشویق می‌کند، می‌تواند در همان قسمت‌های اول با داستان‌هایش هم چنان جذاب بماند. یعنی مخاطب درگیر ماجراهای جذابی می‌شود در عین حال منتظر است که ببیند نتیجه این معرفی‌ها به کجا می‌انجامد.
اما انتظار مخاطب نتیجه خوبی دارد که او را راضی نگه می‌دارد. مسیر "جمال پورشه"و "مهری گیرایی"در پی اتفاقی کاملا تصادفی به هم پیوند می‌خورد و به بیننده نوید اتفاقات جدیدی را می‌دهد.

سریال آفتاب پرست
سریال آفتاب پرست


کمدی بی نظیر بازیگران که مخاطب را به خنده‌ای دلنشین می‌کشاند، مثال زدنی است. نه چندان پیش پا افتاده که مبتذل باشد نه خیلی جاسنگین و به قولی فاخر که فضای داستان را سنگین کند و بین خودش و مخاطب فاصله بیندازد.
هر کدام از بازیگران هم در عرصه کمدی به جایگاهی رسیده‌اند که گمان نکنم چندان نیازی به دیالوگ‌های پیش نوشته داشته باشند و به حدی روان بازی می‌کنند که بیننده خیال می‌کند همه دیالوگ‌ها بداهه است.
آفتاب پرست را می‌توان سریالی کامل و سرگرم کننده نامید که عواملش برای مخاطب و سلیقه‌اش ارزش قائلند.

نظر خود را درباره «نگاهى به مجموعه آفتاب پرست» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نگاهى به مجموعه آفتاب پرست فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.