زمان مطالعه: 1 دقیقه
طرز تهیه مجبوس

طرز تهیه مجبوس

مجبوس در کشورهای عربستان، قطر، کویت و چند کشور دیگر عربی بسیار پرطرفدار است. این غذا در جنوب ایران هم طبخ می‌شود.
در این مطلب می خوانید : [بستن]

مجبوس یا مکبوس (Majboos) که در عربستان به نام (Kabsa) معروف است، یکی از غذاهای عربی است که در بسیاری از کشورهای دیگر عربی طرفداران زیادی دارد. این غذا در کشورهای امارات، عربستان، کویت، عمان، بحرین و همینطور ایران طبخ می‌شود. مکبوس یا کبسه غذایی اصالتا عربستانی است. مجبوس با برنج و مرغ یا گوشت همراه با ادویه‌های خوش‌طعم سرو می‌شود. در ادامه با آسمونی باشید و طرز تهیه مجبوس را آموزش ببینید.

مواد لازم برای تهیه مجبوس

ران مرغ 4 عدد
برنج 3 پیمانه
پیاز بزرگ 1 عدد
سیب‌زمینی 2 عدد
لپه یا لوبیا 1 پیمانه
کشمش پلویی نصف پیمانه
نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم
انواع ادویه به میزان لازم

 

مجبوس یا مکبوس

طرز تهیه مجبوس

ران‌های مرغ را داخل قابلمه با 2 لیوان آب، نمک و فلفل سیاه، چوب دارچین و برگ بو بپزید. سپس بعد از پخت، آن را خارج کرده و سرخ کنید. داخل یک تابه مقداری روغن ریخته و پیاز را خلالی کرده و با زردچوبه و کمی نمک تفت دهید. لپه یا لوبیای پخته شده و کشمش را به همراه مرغ و ادویه‌های دارچین، پودر هل، پاپریکا و کمی زعفران مخلوط و تفت دهید.

برنج خیس شده را با مقداری نمک آبکش کنید. کف قابلمه را ته دیگ سیب‌زمینی یا نان مناسب قرار داده و یک لایه برنج بریزید و بعد هم مواد مرغ آماده شده را ریخته و کمی هم بزنید و این کار را ادامه دهید تا همه مواد و برنج تمام شود. برنج را 45 دقیقه دم بگذارید.

 

نظر خود را درباره «طرز تهیه مجبوس» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره طرز تهیه مجبوس فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.