زمان مطالعه: 3 دقیقه
همه نبردهای والیبال ایران و کانادا تا امروز

همه نبردهای والیبال ایران و کانادا تا امروز

تیم ملی کشورمان در فاصله 11 ماه بعد از شکست(3-0) مقابل کانادا در المپیک توکیو، این تیم را (3-0) شکست داد.

مهدی زارعی- آخرین باری که دو تیم ژاپن شکست خورده بود. روی کاغذ همه چیز به سود ایران بود. اما در مسابقه شرایط به کلی متفاوت و کانادا در سه ست پیاپی با نتایج(25-16)، (25-20) و (25-22) ایران را شکست داد. نتیجه ای در پایان موجب صعود کانادا به دور دوم و حذف ایران از رقابت ها شد.

پس از آن، نزدیک به یک سال گذشت تا دو تیم مجددا در لیگ ملتها روبه روی هم ایستادند. این بار جوانان ایران در سه ست پیاپی کار را به سود خود خاتمه دادند و با نتایج(25-21)، (27-25) و (25-18) به برتری دست یافتند.

اما برای مرور بسایر ازیهای دو تیم ایران و کانادا نباید به گذشته های دور سفر کرد؛ زیرا تمامی نبردهای آنها به دهه اخیر خلاصه می شود.

در رقابتهای جام جهانی والیبال در سال 2015 ایران و کانادا در دومین دیدار از هفته آخر رقابتها مقابل هم قرار گرفتند. رقابت دو تیم در هر سه ست پایاپای بود اما آخرین امتیازات نصیب کانادا شد تا این تیم با برتری(25-23) در ست اول، (29-27) در ست دوم و (26-24) در آخرین ست، ایران را شکست دهد. در پایان این رقابتها کانادا با یک برد بیشتر از ایران، عنوان هفتمی رقابتها را از آن خود کرد و ایران هم هشتم شد.

همه نبردهای والیبال ایران و کانادا تا امروز

در سال 2018 دو تیم در حالی در لیگ ملتها مقابل هم قرار گرفتند که با توجه به فشردگی رقابتها، مسابقه این دو تیم می توانست سه پله، جایگاه تیم برنده را تغییر دهد. در این مسابقه که روز 3 ژوئن در آرژانتین برگزار شد، کانادا بعد از دو برد مقابل ایتالیا و آرژانتین میزبان، در برابر ایرانی قرار گرفت که یک برد از مسابقه با آرژانتین داشت و یک باخت از مسابقه مقابل ایتالیا. کانادا در برابر ایران به روند بردهای خود ادامه داد و با برتری در ستهای اول، دوم و چهارم با نتایج (25-23)، (25-22) و (25-21) موفق شد یک برد دیگر به کارنامه خود اضافه کند. ایران هم که فقط در ست سوم (25-21) برنده شده بود، با 7 برد و 8 باخت به کار خود در این مسابقات پایان داد و دهم شد. در حالی که کانادا با هشت برد و هفت باخت، عنوان هفتم مسابقات را از آن خود کرد.

سه ماه بعد، این دو تیم در رقابتهای جام جهانی مجددا در برابر هم ایستادند. ایران در دور اول گروهی عملکرد بهتری داشت و 4 برد و یک باخت نصیبش شد. اما کانادا با 3 برد و 2 باخت راهی دور دوم شده بود. رقابتهای دور دوم در گروههای چهار تیمه برگزار می شد و فقط یک تیم از هر گروه صعود می کرد. به همین خاطر بعد از باخت هر دو تیم در دیدار نخست، رقابت روز دوم ایران و کانادا، به نبردی حیاتی تبدیل شده بود. مسابقه ای که بازنده اش به شکلی قطعی از مسابقات حذف می شد.

volleyball-battles-between-iran-and-canada

در این مسابقه تیمها به صورت یکی در میان برنده ستهای مسابقه شدند. ابتدا کانادا(25-20) برد و بعد نوبت ایران با همین نتیجه بود. در ست سوم کانادا (25-15) برد و بعد نوبت به برد (25-23) ایران رسید تا همه چیز به ست سوم کشیده شود. جایی که کانادا (15-12) برد و مسابقه را (3-2) به سود خود تمام کرد. هرچند هیچ کدام از این تیمها از این گروه صعود نکردند اما همین برد باعث شد که کانادا نهم شود و ایران سیزدهم.

در سال 2019 و چهار سال بعد از نخستین تقابل دو تیم در جام جهانی، این دو تیم در حالی در جام جهانی والیبال حضور پیدا کردند که آن موقع، ایران تیم هشتم رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال بود و کانادا رتبه ششم را در اختیار داشت.

با این حال در مسابقه رو در رو، شرایط ایران بهتر بود و در روز چهار اکتبر، این ایران بود که بعد از باخت (25-18) در ست اول، به بازی برگشت و با برتری(25-23)، (27-25) و (25-19) نتیجه را (3-1) به نفع خودش کرد.

همه نبردهای والیبال ایران و کانادا تا امروز

به این ترتیب ایران و کانادا هر دو با  4 برد و 7 باخت به کار خود خاتمه دادند و ایران هشتم شد و کانادا نهم.

در سال 2021 نیز بار دیگر دو تیم در حالی مقابل هم قرار گرفتند که در جدول مسابقات، در کنار هم قرار داشتند. هر دو پیش از مسابقه با یکدیگر، یک برد و دو باخت داشتند و هر دو تیم به آمار چهار ست برده و شش ست واگذار کرده دست پیدا کردند.

ایران سال قبل در روز چهارم رقابتها ست اول را (25-22) به حریف واگذار کرد. اما در ادامه هر سه ست بعدی را با همین نتیجه به سود خود خاتمه داد تا دومین برد خود را در لیگ ملتها از آن خود سازد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «همه نبردهای والیبال ایران و کانادا تا امروز» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره همه نبردهای والیبال ایران و کانادا تا امروز فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.