مهدی زارعی- در سال 1985 دو تیم «ورونا» و «تورینو» تعیین‌كننده قهرمان لیگ بودند و در پایان، ورونا به اولین قهرمانی خود دست یافت. از بین بزرگان نیز تنها اینتر بود كه به جمع سه تیم برتر راه یافت و سوم شد! یك سال بعد رقابت یووه و رم مجدداً تكرار شد و باز هم یوونتوس فاتح لیگ شد.

ورونا

 اما تیم سوم، پدیده جدید سری ‌A بود. «ناپولی» با خرید «دیه‌گو مارادونا» از بارسلونای اسپانیا یك شبه ره صد ساله را پیمود و در جمع بزرگان جای گرفت. ناپولی در سال 87 بالاتر از یووه و اینتر ایستاد و نخستین قهرمانی خود را در سری A جشن گرفت. سهم میلان هم یك آقای گل 17 گله بود: «پیترو پائولو ویردیس».

ناپولی با مارادونا قهرمان ایتالیا شد

 میلانی‌ها اندك‌ اندك به روزهای درخشان خود نزدیك می‌شوند. آنها در سال 88 بالاتر از ناپولی و رم ایستاده و قهرمان شدند. مارادونا هم تنها با 15 گل برترین گلزن سری A لقب گرفت! تیم ناپولی در سال 89 یك بار دیگر نایب قهرمان شد. اما فاتح لیگ 89، دیگر تیم شهر میلان بود. اینتر برای رسیدن به سیزدهمین عنوان قهرمانی، مدیون «آلدو سره‌نا» مهاجم 22 گله خود بود. ایتالیا مجدداً به اوج فوتبال اروپا رسیده بود و بزرگان فوتبال دنیا همگی به این كشور نقل مكان می‌كردند.

مارادونا در کنار کاره کا

ناپولی كه در سال 90 برای دومین بار فاتح لیگ شد و افتخار قهرمانی در جام یوفا را نیز كسب كرد از حضور مارادونا (آرژانتین) كاره‌كا (برزیل) و «آلمائو» (برزیل) سود می‌برد. میلان نایب قهرمان سال 90 از سه هلندی (گولیت، فان باستن، ریكارد) استفاده می‌كرد.

مثلث هلندی میلان

تیم سوم فصل اینتر بود كه مثلث آلمانی (ماتئوس، كلنیزمن، بره‌مه) را در اختیار داشت. در یوونتوس مولر و كهلر (آلمانی) و در رم فولر (آلمانی) حضور داشتند و به لطف این چهره‌ها باشگاه‌های ایتالیایی قدرت برتر اروپا لقب گرفتند. فان باستن هلندی و آقای گل 19 گله سال 1990، این افتخار را در سال 1992 نیز تكرار كرد و بهترین بازیكن جهان نیز لقب گرفت. ایتالیا جای بزرگان بود!

 

 

نظر خود را درباره «لحظه های ماندگار سری آ؛ مثلث های خارجی که در فوتبال ایتالیا درخشیدند» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره لحظه های ماندگار سری آ؛ مثلث های خارجی که در فوتبال ایتالیا درخشیدند فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.