زمان مطالعه: 1 دقیقه
لحظه های ماندگار جام ملتهای آفریقا؛ پایان انتظار 24 ساله فرعون ها

لحظه های ماندگار جام ملتهای آفریقا؛ پایان انتظار 24 ساله فرعون ها

پانزدهمین دوره جام ملتهای آفریقا در حالی با حضور هشت تیم برتر قاره سیاه برگزار شد که دو تیم مصر و کامرون به صورت اتوماتیک، جواز حضور در بازیها را به دست آوردند.

مصری ها که در سال 1986 میزبان جام ملتهای آفریقا بودند، بار حضور در مسابقات نیازی به شرکت در مسابقات مقدماتی نداشتند. کامرون هم به عنوان مداقع عنوان قهرمانی، چنین شرایطی داشت.

Swap stickers, checklist and photos for album Panini Football Egypt 1986-1987  - laststicker.com

سایر تیمها به صورت حذفی در برابر هم قرار گرفتند و در مرحله ای که مخصوص تیمهای ضعیف تر در نظر گرفته شده بود، 16 تیم در برابر هم قرار گرفتند. هشت تیم برتر این مرحله راهی دور نخست انتخابی شدند و مسابقات حذفی ادامه پیدا کرد. البته بی نظمی ها زیاد بود و در این مرحله سودان در برابر کنیا، سیرآلئون در مقابل مراکش، تانزانیا در برابر نیجریه و اتیوپی مقابل زامبیا به میدان نرفتند و تیمهای رقیب بدون برگزاری مسابقه به دور دوم حذفی صعود کردند.

1986 African Cup of Nations - Wikipedia

دوازده تیم راهی مرحله پایانی حذفی شدند و با شش رقابت رفت و برگشت، تکلیف 6 تیم صعود کننده به مرحله نهایی بازیها را مشخص کردند. در پایان بازیهای رفت و برگشت، نتایج کلی تیمها در برابر یکدیگر به شرح زیر شد:

الجزایر(3-0) کنیا

زامبیا(1-0) نیجریه

ساحل عاج(2-0) غنا

سنگال(3-1) زیمباوه

موزامبیک(3-3) لیبی( موزامبیک در ضربات پنالتی 4 بر 3 پیروز شد)

مراکش(1-0) زئیر

History of AFCON 3: Egypt withdraws from 1982 edition, wins 1986 title at  home - Dailynewsegypt

دو شهر قاهره و اسكندريه از هفتم تا 21 مارس پذيراي برترين‌هاي آفريقا شدند. در روز آغازين بازي‌ها تيم سنگال با برتري (1-0) مقابل ميزبان، شوك بزرگي به رقابتها وارد آورد. اما اين تيم از ساحل عاج شكست خورد و از آن‌جا كه در روز آخر، بازي‌ها به شكل همزمان برگزار نمي‌شد، تيم مصر با اطلاع از نتيجه ديگر بازي گروه، دو گل به موزامبيك زد و سنگال حذف شد! مصری ها نیز بعد از گلی که در روز نخست خوردند، هرگز دروازه شان باز نشد.

به اين ترتيب امتيازات زير به دست آمد:

گروه اول: مصر(4) ساحل عاج (4) سنگال (4) موزامبيك (0)

گروه دوم: كامرون (5) مراكش (4) الجزاير (2) زامبيا (1)

How did Egypt fare in previous 9 Nations Cup finals - Africa Cup of Nations

دو ديدار نيمه نهايي تنها 2 گل داشت تا كامرون و مصر با برتري مقابل ساحل عاج و مراكش راهي فينال بازي‌ها شوند. ديدار دو تيم شكست خورده با برتري (3-2) ساحل عاج خاتمه يافت و بالاخره مصر كه از سال 1962 موفق به حضور در فينال بازي‌ها نشده بود، پس از تساوي (0-0) مقابل كامرون، در ضربات پنالتي (5-4) برنده شد و براي سومين بار فاتح رقابت‌ها لقب گرفت. در اين بازي‌ها تنها 31 گل به ثمر رسيد كه سهم «روژه ميلا» كامروني و بهترين بازيكن تورنمنت 4 گل بود تا اين ستاره 34 ساله عنوان آقاي گلي بازي‌ها را نيز از آن خود سازد.

چهار سال بعد روژه میلا در کهنسالی، ستاره کامرون در جام جهانی 1990 ایتالیا شد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «لحظه های ماندگار جام ملتهای آفریقا؛ پایان انتظار 24 ساله فرعون ها» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره لحظه های ماندگار جام ملتهای آفریقا؛ پایان انتظار 24 ساله فرعون ها فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.