مهدی زارعی- در فصل 2000 ـ 1999 یوونتوس تا آخرین روز صدرنشین بود. امّا مولتی‌میلیاردرهای لاتزیو به لطف شكست این تیم فاتح لیگ شدند. لاتزیو در سال بعد به رتبه سوم سقوط كرد. امّا این بار هم یووه پشت سر تیمی از پایتخت ایستاد. آ.اس.رم سومین قهرمانی خود را در سری A جشن می‌گرفت...

AMARCORD, Juventus-Roma 2-2 (06-05-2001) - Corriere Giallorosso

در این دو فصل، گلزنان برتر خارجی بودند. «آندری شوچنكو» اوكراینی از میلان در سال 2000 موفق شد 24 گل به ثمر برساند و سال بعد نوبت به «هرنان كرسپو» آرژانتینی رسید تا 26 بار دروازه رقیبان را برای لاتزیو فرو بریزد. كرسپو این افتخار را به تنهایی كسب نكرد و «دیوید ترزه‌گه» فرانسوی نیز موفق شد به همین تعداد گلزنی كند. سال 2002 نیز سالی دراماتیك در سری A بود. اینتر تا هفته آخر صدرنشین لیگ بود و چیزی نمانده بود كه پس از سیزده سال فاتح لیگ شود. امّا در روز پایانی (4ـ2) از لاتزیو باخت تا ناگهان یوونتوس و رم را بالاتر از خود در جدول مشاهده كند!

Goal O' The Times: David Trezeguet vs. Milan (2005) -

* فصل بدون قهرمان!

در سال 2003 نیز لیگ ایتالیا همچنان در اوج بود. تا جایی كه سه تیم اینتر، میلان و یوونتوس به نیمه نهایی جام باشگاههای اروپا صعود كردند و میلان با برتری مقابل یوونتوس قهرمان اروپا شد. ا مّا در لیگ جای این تیمها تغییر كرد و یوونتوس و اینتر اول و دوم شدند. فصل بعد نوبت به درخشش مجدد میلان و رم رسید و میلان به لطف 24 گل «آندری شوچنكو» باز هم قهرمان لیگ شد. سال 2005 و 2006 نیز با رقابت شدید یوونتوس و میلان به اوج رسید و یووه رقیب را پشت سر گذاشت و قهرمان لیگ شد. یووه در آستانه كسب سومین ستاره روی پیراهن خود قرار گرفته بود. در مقابل ، رقیبی چون اینتر نزدیك به دو دهه از رسیدن به افتخار قهرمانی بازمانده بود. امّا به ناگاه ماجرای «كالچو پولی» مطرح شد. یك بار دیگر بحث فساد در فوتبال ایتالیا داغ شد تا یوونتوس عنوان قهرمانی سال 2005 را از دست رفته ببیند و عنوان قهرمانی سال 2006 نیز به اینتر واگذار شود!

 

نظر خود را درباره «لحظات ماندگار سری آ؛ قهرمانی هایی که در هفته پایانی لیگ از دست رفت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره لحظات ماندگار سری آ؛ قهرمانی هایی که در هفته پایانی لیگ از دست رفت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.