زمان مطالعه: 2 دقیقه
با قهرمانی در جام جهانی باشگاهها، افتخارات چلسی تکمیل شد

با قهرمانی در جام جهانی باشگاهها، افتخارات چلسی تکمیل شد

در دو دهه اخیر، ویترین افتخارات باشگاه چلسی تمام جامهای ممکن را در خود دیده بود؛ همه به جز جام جهانی باشگاهها.

سال 2012 تیم فوتبال چلسی به عنوان قهرمان اروپا در حالی راهی جام جهانی باشگاهها شد که بعید به نظر می آمد تیمی بتواند سد راه آبی های لندن شده و این تیم را از قهرمانی باز دارد. برد(3-1) این تیم مقابل مونتری مکزیک کاملا منتظره بود و وقتی شاگردان رافائل بنیتز در روز 16 دسامبر و در حضور 68275 تماشاگر حاضر در استادیوم بین المللی یوکوهاما مقابل کورینتیانس برزیل قرار گرفتند، پترچک، برانیسلاو ایوانوویچ، گری کیهیل، داوید لویز، اشلی کول، رامیرز، فرانک لمپارد، ویکتور موزز، خوآن ماتا، ادن هازارد و فرناندو تورس را در ترکیب خود می دیدند. اسکار، سزار ازپیلیکوئتا و مارکو مارین هم در طول مسابقه وارد میدان شدند. اما در پایان، این تیم برزیلی بود که با نتیجه (1-0) پیروز و جام جهانی باشگاهها را از آن خود می کرد.

یک دهه گذشت و چلسی سرانجام برای دومین بار قهرمانی این رقابتها را از آن خود ساخت. روش 1-3-2-4 یک دهه قبل، جای خود را به سیستم 3-4-3 توماس توخل داده بود و این بار ادوارد مندی، آندراس کریستینسن، تیاگو سیلوا، آنتونیو رودیگر، سزار ازپیلیکوئتا، انگولو کانته، متئو کوواچیچ،کالو هادسون اودوی، میسون ماونت، روملو لوکاکو، کای هاورتس برای چلسی به میدان رفتند تا تنها یک بازمانده از رقابت یک دهه قبل در ترکیب آبی ها دیده شود.

چلسی برای رسیدن به فینال با یک گل الهلال عربستان را شکست داده بود و پالمیراس نیز برای رسیدن به فینال 2 گل به الاهلی مصر زده بود.

پیش از این دو رقابت نیمه نهایی، الجزیره امارات (4-1) پیرائه تاهیتی را شکست داده بود و در مرحله بعد (6-1) مقابل الهلال عربستان تن به شکست داده بود. الاهلی مصر هم با یک گل در برابر مونتری مکزیک شکست خورد تا دو تیم الجزیره و مونتری راهی مسابقه برای تعیین تیم پنجم شوند. جایی که مونتری (3-1) پیروز شد و عنوان پنجمی را از آن خود ساخت. در مسابقه رده بندی هم الاهلی مصر 4 گل به الهلال عربستان زد و عنوان سومی را از آن خود ساخت.

نیمه نخست دیدار نهایی با تساوی بدون گل خاتمه یافت. اما در نیمه دوم چلسی روی یک ارسال و ضربه سر روملو لوکاکو در دقیقه 54 پیش افتاد. به نظر می رسید این تیم به راحتی قهرمانی مسابقات را از آن خود سازد. اما نتیجه یک هند بی مورد از تیاگو سیلوا پنالتی بود که به پالمیراس هدیده داده شد و در دقیقه 64 توسط وِیگا به گل بدل شد.

به این ترتیب کار به وقتهای اضافی کشیده شد و در شرایطی که به نظر می رسید سرنوشت دو تیم در ضربات پنالتی مشخص خواهد شد، کای هاورتس در دقیقه 117 گل پیروزی چلسی را به ثمر رساند. آبی ها (2-1) پیروز شدند و تنها جای خالی ویترین افتخارات خود را پر کردند.

در پایان این رقابتها تیاگو سیلوا مدافع چلسی بهترین بازیکن تورنمنت شد و دو برزیلی دیگر از پالمیراس(دودو و دانیلو) جایزه توپ نقره ای و توپ برنزی مسابقات را از آن خود ساختند.

نظر خود را درباره «با قهرمانی در جام جهانی باشگاهها، افتخارات چلسی تکمیل شد» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره با قهرمانی در جام جهانی باشگاهها، افتخارات چلسی تکمیل شد فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.