زمان مطالعه: 2 دقیقه
قضیه پیامک های ابلاغ الکترونیک قضایی جعلی چه بود؟

قضیه پیامک های ابلاغ الکترونیک قضایی جعلی چه بود؟

بر اساس اعلام مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه یامک ارسال شده به برخی افراد با موضوع ابلاغ الکترونیک قضایی جعلی است.

به گزارش آسمونی و به نقل از ایرنا، در چند وقت اخیر متنی با عنوان ابلاغ الکترونیک قضایی به صورت پیامک به تعداد زیادی از هموطنانمان ارسال و در آن خواسته شده جهت مشاهده شکایت صورت گرفته در سامانه ابلاغ ثنا به لینک و یا  آدرس اینترنتی اعلام شده در بخش پایینی این پیام وارد و مبلغی را پرداخت کنند.

متن دقیق پیام ارسال شده به شرح تصویر زیر می باشد:

نمونه پیامک جعلی ارسال شده برای کلاه برداری قضایی
نمونه پیامک جعلی ارسال شده برای کلاه برداری قضایی

 

در پی ارسال این پیامک مرکز آمار و فناوری اطلاعات بیانیه ای به شرح ذیل صادر نمود:

به اطلاع مردم عزیز می رساند اخیرا اخبار جعلی متعددی مبنی بر صدور شکوائیه یا دادخواست جدید در سامانه ابلاغ قضایی و سامانه ثنا به صورت پیامکی و یا در فضای مجازی منتشر می گردد و از فرد دریافت کننده پیامک درخواست می گردد با مراجعه به یک صفحه جعلی برای مشاهده آن وجهی را بصورت الکترونیک پرداخت نماید.

این پیامک های جعلی که عمدتا با مبداء خارج از کشور تولید و از سرشماره های نامعتبر ارسال می گردد صرفا جهت کلاهبرداری و سرقت از حساب های بانکی افراد طراحی می شود و ارتباطی با دستگاه قضایی ندارد.

در ادامه آگاه سازی های پیشین به اطلاع کلیه هموطنان عزیز می رساند که در فرآیند سامانه ابلاغ الکترونیک و اطلاع رسانی های قضایی هیچ گونه وجهی بصورت اینترنتی دریافت نمی گردد و کلیه درگاه های دسترسی به سامانه های رسمی قوه قضائیه صرفا از طریق پایگاه adliran.ir در اختیار ذینفعان دستگاه قضایی قرار می گیرد. لذا خواهشمند است به منظور پیشگیری از هرگونه کلاهبرداری احتمالی، در هنگام مواجهه با این پیام های جعلی از بازکردن لینک های آلوده خودداری نموده و مراتب را سریعا به پلیس فتا گزارش نمائید.

این مرکز در بخش دیگری از این اطلاعیه رسمی تاکید کرده است که در پیامک های اطلاع رسانی سامانه ابلاغ الکترونیکی ارسال شده از سرشماره های رسمی قوه قضائیه، هیچ لینکی جهت ورود به درگاه پرداخت بانکی وجود ندارد و برای مشاهده ابلاغیه های قضایی نیاز به هیچ گونه پرداخت وجهی وجود نخواهد داشت.

یک از پیامک های ارسالی از سوی سرشماره های رسمی قوه قضاییه متن زیر م یباشد که در آن به صراحت اشاره شده است که این قوه دارای سرشماره مخصوص به خود تحت عنوان عدل ایران است و سایر پیام های ازسال شده جعلی و کلاه برداری می باشد:

پیامک‌های ابلاغ قضایی فقط با سرشماره ADLIRAN ارسال می‌شود. هرگونه پیامک‌ دارای لینک از شماره شخصی، جعلی و به قصد کلاهبرداری است. در صورت دریافت چنین پیامکی هرگز بر روی لینک کلیک نکنید.


معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

به طور کلی برای شناسایی پیامک‌های جعلی همئواره سه نشانه زیر را در نظر داشته باشید:

  1. شماره شخصی
  2. لینک دانلود
  3. وادار به نصب نرم افزار یا واریز وجه

در پایان لازم به ذکر است که سرشماره پیامک های ارسالی از سمت قوه قضاییه به شرح ذیل می باشد: 10049و 100490 تا 100499 و 500049 می باشند و هر شماره دیگر غیر این شماره های اعلام شده جعلی می باشد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «قضیه پیامک های ابلاغ الکترونیک قضایی جعلی چه بود؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره قضیه پیامک های ابلاغ الکترونیک قضایی جعلی چه بود؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.