زمان مطالعه: 2 دقیقه
در توکیو چه گذشت؟ مروری بر قایقرانی، موج سواری، سه گانه و پنجگانه المپیک 2020

در توکیو چه گذشت؟ مروری بر قایقرانی، موج سواری، سه گانه و پنجگانه المپیک 2020

در المپیک، همواره قایقرانی یکی از رشته های پرمدال است. رقابتهایی که ایران سهمی در آن ندارد، شاهد توزیع 120 مدال است.

9 رکورد در قایقرانی پارویی (Rowing)

در قایقرانی دو نفره مردان یک بار تیم هلند رکورد المپیک را در مرحله ماقبل فینال شکست اما رکورد این تیم چندان دوامی نداشت و در فینال توسط فرانسوی ها شکسته شد. در بخش زنان هم تیم چهار نفره زنان استرالیا قبل از فینال رکورد المپیک را به نام خود ثبت کرد. اما همین تیم در فینال، رکورد خود را شکست و قهرمان شد. استرالیا در بخش چهار نفری مردان هم رکورد المپیک را شکست. تیمهای مردان هلند، زنان چین و مردان ایرلند( در بخش سبک وزن دونفره) علاوه بر شکستن رکورد المپیک، رکورد جهان را نیز بهبود بخشیدند. در مجموع در توکیو 9 بار رکورد شکست. 18 کشور صاحب مدال شدند و 42 مدال توزیع شده را بین خود تقسیم کردند. در این میان 14 طلای توزیع شده در بازیها بین 11 کشور تقسیم شد. در این میان تنها استرالیا با 3 طلا و نیوزیلند با 2 طلا، بیشتر از یک نشان زرین از آن خود ساختند.

اقتدار اقیانوسیه 

در قایقرانی کانو، کایاک و اسلالوم( آبهای خروشان) هم 48 مدال توزیع شد و 16 مدال طلا به 10 کشور رسید. مجارستان و نیوزیلند با 3 طلا در این رقابتها پرافتخارترین تیمها بودند و آلمان و استرالیا با 2 طلا پشت سر این کشورها قرار گرفتند. در مجموع در این رقابتها 21 کشور مدال گرفتند.

در بخش قایقرانی بادبانی هم 30 مدال بین 16 کشور توزیع شد و هفت کشور طلا گرفتند. بریتانیا با 3 طلا و استرالیا با 2 طلا پرافتخارترین کشورهای این بخش بودند.

سهم ایران هم در تمامی این مسابقات تنها یک شرکت کننده بود.

برزیل و آمریکا اولین برندگان موج سواری

در موج سواری که برای نخستین بار وارد بازیهای المپیک شده بود، بیست ورزشکار در بخش انفرادی مردان با هم مسابقه دادند. این نفرات در 5 گروه 4 نفره قرار گرفتند. دو نفر برتر مستتقیما راهی مرحله بعد شدند و دو نفر پایین جدول راهی مرحله گروهی دوم شدند. جایی که در دو گروه 5 نفره برگزار شد و دو نفر از هر گروه حذف شدند. مرحله حذفی با شرکت 16 نفر باقیمانده در جدول ادامه یافت و سرانجام طلای بخش مردان به ایتالو فِرِیرا از برزیل رسید.

بخش زنان نیز به همین شکل انجام گرفت و سرانجام طلای زنان از آن « کاریسا مور» ار ایالات متحده شد. ژاپن تنها کشوری بود که در هر دو قسمت زنان و مردان مدال کسب کرد. اما هیچ یک از این دو مدال، طلا نبود.

طلای غیرمنتظره برمودا در سه گانه

در تری اتلون( سه گانه) مردان از 51 ورزشکار شرکت کننده، فقط دو نفر مسابقه را به پایان نرساندند. در این مسابقه فاصله نفر اول و آخر 12:28 دقیقه بود و کریستین بلومِن فِلت از نروژ با زمان 1:45:04 ساعت عنوان قهرمانی را از آن خود ساخت.

در بخش زنان 21 ورزشکار در هنگام مسابقه از لیست خارج شدند و تنها 34 نفر کار را به پایان رساندند. فلورا دافی از برمودا با قهرمانی در این رقابت، نخستین طلای برمودا در تاریخ بازیهای المپیک را تصاحب کرد.

در بخش مختلط تیمی هم 17 تیم چهار نفره حضور پیدا کردند. در بین این تیمها اتریش از مسابقه حذف شد و سرانجام بریتانیا، آمریکا و فرانسه اول تا سوم شدند.

رکوردشکنان بریتانیایی پنجگانه مدرن

در پنجگانه مدرن هم رقابتها هم در بخش مردان و هم در قسمت زنان با 36 ورزشکار برگزار شد. در قسمت مردان رکورد شنا و تیراندازی شکسته شد. اما مساله مهم، شکستن رکورد مجموع توسط « جو چونگ» بریتانیایی بود که با 1482 امتیاز، رکورد المپیک را ترقی داد. در بخش زنان هم رکوردهای شنا، شمشیربازی و تیراندازی شکست اما مساله مهم رکورد مجموع بود که توسط « کِیت فرنچ»شکسته شد. این ورزشکار بریتانیایی برای شکستن رکورد المپیک به امتیاز 1385 دست یافت.

 

نظر خود را درباره «در توکیو چه گذشت؟ مروری بر قایقرانی، موج سواری، سه گانه و پنجگانه المپیک 2020» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره در توکیو چه گذشت؟ مروری بر قایقرانی، موج سواری، سه گانه و پنجگانه المپیک 2020 فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.