زمان مطالعه: 1 دقیقه
وقتی قانون ضربات پنالتی وجود نداشت!

وقتی قانون ضربات پنالتی وجود نداشت!

در سال 1875 برای اولین بار در تاریخ فوتبال، یک مسابقه فینال مساوی شد. در این شرایط تیمها چه باید می کردند؟ در دورانی که خبری از ضربات پنالتی نبود.

چهارمین دوره جام حذفی انگلیس در سال 1874 در شرایطی آغاز شد كه تعداد تیمها به 29 افزایش یافت؛ عددی که یک عدد از دوره قبل بیشتر شده بود. البته چهار تیم بدون مسابقه از جام کنار کشیدند.

مسابقات مرحله اول به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شد تا تیم نیاز به سفرهای بلند مدت پیدا نكنند. در همین فصل تیم واندررز در روز 31 اکتبر 1874 با نتیجه (16ـ0) تیم فارنینگهام را شكست داد تا درخشان‌ترین نتیجه تاریخ چهارساله جام را برجای نهد؛ ركوردی كه به سرعت شكسته شد. اما واندررزیها با وجود یک برد(5-0) در مرحله بعد مقابل بارنز هم نتوانستند تا فینال صعود كنند و در یک چهارم نهایی(2-1) از آکسفورد شکست خوردند.

مسابقات نیمه نهایی فصل 75ـ1874 در بیست و هفتم فوریه 1875 در ساعت 1:30 و 3:15 بعد از ظهر در شفیلد و شروپشایر برگزار گردید و تیم‌های مهندسان سلطنتی و اولد ایتونیانز راهی دیدار فینال شدند. این در حالی بود که فارغ التحصیلان مدرسه ایتون تنها در یک مسابقه خود بیشتر از یک گل به ثمر رسانده بودند که آن هم در دیدار تکراری برابر سوییفتز بود. یک برد(3-0) بعد از تساوی (0-0) در 5 نوامبر 1874. در مقابل مهندسان تا قبل از نیمه نهایی در هیچ یک از سه مسابقه خود کمتر از سه گل نزدند. اما در نیمه نهایی مقابل دانشگاه آکسفورد (1-1) متوقف شدند تا کار به دیدار تکراری روز پنجم مارچ کشیده شود؛ یک برد(1-0) برای رسیدن به فینال کفایت می کرد.

سه هزار تماشاگر حاضر در اووال پس از نود دقیقه انتظار، شاهد وقت اضافی بودند. این نخستین بازی بود كه دو فینالیست از پس هم برنیامدند. نتیجه (1ـ1) به معنای آن بود كه فینال باید مجدداً برگزار شود. دیدار فینال این بار سه روز بعد از مسابقه نخست و در روز 16 مارچ 1875 در حضور بیش از سه هزار نفر برگزار گردید؛ در حالی که باز هم چارلز ویلیام الکاک از تیم واندررز داوری مسابقه را برعهده داشت.

به لطف دو گل هنری رنی تیلیور- که در بازی نخست هم گلزنی کرده بود-این تیم مهندسان سلطنتی بود كه با پیروزی (2ـ0) بالاخره برنده جام شد و اولین و آخرین جام حذفی خود را برنده شد. تیلیور(1920-1849) برای تیمهای ملی فوتبال و راگبی اسکاتلند بازی می کرد و در کریکت نیز عضو برجسته تیم کنت کانتی بود.

در رقابتهای چهارمین دوره جام حذفی انگلیس در 31 بازی 90 گل به ثمر رسید و میانگین 2.9 گل برای هر مسابقه ثبت شد. در ادوار قبلی به ترتیب 26، 35 و 58 گل به ثمر رسیده بود و این دوره پرگل ترین دوره رقابتها تا آن روز لقب گرفت.

نظر خود را درباره «وقتی قانون ضربات پنالتی وجود نداشت!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره وقتی قانون ضربات پنالتی وجود نداشت! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.