زمان مطالعه: 1 دقیقه
فینال لیگ قهرمانان اروپا( فصل 83-82)؛ هامبورگ- یوونتوس

فینال لیگ قهرمانان اروپا( فصل 83-82)؛ هامبورگ- یوونتوس

پس از شش دوره قهرمانی پیاپی تیم های انگلیسی در اروپا سرانجام هر دو نماینده انگلیس در دور یک چهارم نهایی فصل 83-82 از مسابقات کنار رفتند.

لیورپول بعد از شکست با دو گل در لهستان، در خانه با گل آخرین ثانیه های خود 3 بر 2 حریف خود را شکست داد اما در مجموع (4-3) مغلوب ویدژو لودژ لهستان شد و از رقابتها کنار رفت.

 استون ویلا هم هر دو مسابقه رفت و برگشت را از یوونتوس باخت. پائولو روسی، بونی یک، پلاتینی و تاردلی در دو مسابقه دروازه مدافع عنوان قهرمانی را گشودند و برتری (5-2) یووه را رقم زدند. یوونتوس به جز ویلا در برابر هویدووره دانمارک(7-4)، استاندارد لیژ(3-1) و ویدژو لودز لهستان(4-2) به برتری دست یافت.

مسابقه برگشت این تیم برابر نماینده دانمارک جشنواره ای از گل بود که در 12 دقیقه پایانی 4 بار دروازه ها باز شد و حریف دانمارکی با گلهایی که در دقایق 78، 83 و 86 به ثمر رساند بازی را به تساوی(3-3) کشاند، اما یووه به لطف برد در خانه حریف راهی مرحله بعد شد.

در بین بازیکنان یووه ماسیمو بونینی هافبک اهل سن مارینو اولین بازیکن این کشور بود که در فینال لیگ قهرمانان اروپا حضور پیدا می کرد و صاحب این افتخار می شد. پائولو روسی 6 گله و میشل پلاتینی 5 گله هم در حالی پای به فینال می گذاشتند که برای کسب عنوان آقای گلی تورنمنت در فینال با یکدیگر رقابت می کردند.

دیگر تیم فینالیست هامبورگ بود که با برتری در برابر دیناموبرلین آلمان شرقی(3-1)، المپیاکوس یونان(5-0) حریف دینامو کیف شوروی شد. هامبورگ در خانه خود(2-1) از دینامو کیف باخت، اما به لطف هت تریک لارس باستروپ بازیکن دانمارکی خود در بازی رفت، در مجموع به برتری (4-2) دست یافت. هامبورگ در نیمه نهایی در خانه رئال سوسیه داد مساوی کرد و بازی برگشت دو تیم هم تا دقیقه 84 مساوی بود تا این که گل توماس فن هسن برتری (2-1) میزبان در بازی برگشت را رقم زد تا این تیم با برتری(3-2) در مجموع فینالیست شود.

 فینال در استادیوم المپیک آتن برگزار شد و شاگردان ارنست هاپل در دقیقه 9 توسط فلیکس ماگات به گل دست یافتند. گلی که سرنوشت بازی را معین کرد و هامبورگ نیز برای اولین بار قهرمانی اروپا را جشن گرفت. جیووانی تراپاتونی مربی یووه هم پس از آن با تیمهای مختلف دیگر در اروپا صاحب عنوان شد.

 

نظر خود را درباره «فینال لیگ قهرمانان اروپا( فصل 83-82)؛ هامبورگ- یوونتوس» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره فینال لیگ قهرمانان اروپا( فصل 83-82)؛ هامبورگ- یوونتوس فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.