زمان مطالعه: 2 دقیقه
فینال جام حذفی انگلیس( 1930): آرسنال- هادرزفیلد تاون

فینال جام حذفی انگلیس( 1930): آرسنال- هادرزفیلد تاون

در ابتدای نیمه دوم فینال روز 26 آوریل 1930 دو تیم آرسنال و هادرزفیلد تاون، یک زپلین از بالای ومبلی عبور کرد.

1930؛ حق پخش بی بی سی تحت الشعاع زپلین

در مرحله دوم رقابتهای فصل 30-29 دو تیم اسکانتورپ یونایتد و روترهام یونایتد یکی از مهیج ترین دیدارهای جام را در برابر یکدیگر برگزار کردند. در نبرد پایاپای دو تیم، مسابقه نخست(3-3) شد و پنج روز بعد روترهام در خانه(5-4) حریف خود را شکست داد و به دور بعد رسید. جایی که در خانه مقابل ناتینگهام فارست(5-0) در هم کوبیده شد. در دور چهارم این مسابقات سوئیندون تاون در خانه با منچستر سیتی(1-1) مساوی کرد. اما دیدار تکراری دو تیم در 29 ژانویه(10-1) به سود سیتی خاتمه پیدا کرد، هواداران سوئیندون آرزو کردند که کار دو تیم اصلا به بازی تکراری کشیده نمی شد!

سرانجام برای فینال روز 26 آوریل 1930 دو تیم آرسنال و هادرزفیلد تاون انتخاب شدند. آرسنالی که همچون سال 1927، فینال دیگری را با هدایت هربرت چاپمن- مربی دهه 20 هادرزفیلد تاون- تجربه می کرد، اما هنوز آستین های پیراهن سرخ این تیم، سفید رنگ نشده بود. برای نخستین بار در تاریخ فینالهای جام حذفی، دو تیم به صورت همزمان و در کنار یکدیگر وارد ورزشگاه ومبلی شدند.

دوران اوج ژپلین ها بود؛ غول های گازی بالن مانندی که درازای آنها تا 776 فوت هم می رسید و بزرگ ترین وسیله حمل و نقل هوایی در آن دوران محسوب می شدند. 

WEMBLEY'S 100 HISTORY MAKING MOMENTS - PART ONE

 توپچی ها تنها 5 روز قبل از این مسابقه در تساوی(6-6) مقابل لستر سیتی- که هنوز هم پرگل ترین تساوی تاریخ رقابتهای لیگ انگلیس به شمار می رود- به میدان رفته بودند. جایی که دِیو هالیدی به تنهایی 4 گل برای آرسنال به ثمر رساند. با این حال چاپمن ترجیح داد از هالیدی در فینال جام حذفی استفاده نکرده و به جای او جک لَمبرت را به میدان بفرستد. وقتی لمبرت در دقیقه 88 برای آرسنال گلزنی کرد، مشخص شد که چاپمن تا چه اندازه تصمیم صحیحی گرفته است. پیش از این نیز آلکس جیمز- تنها اسکاتلندی ترکیب آرسنال- در دقیقه 16 گل نخست بازی را به ثمر رسانده بود تا به این ترتیب توپچی ها (2-0) پیروز شده و جام قهرمانی را از آن خود سازند. آرسنال پیش از فینال 7 بازی انجام داد که تنها در یکی از آنها بیش از دو گل وارد دروازه رقبای خود کرد. بعد از برد(2-0) در برابر چلسی نوبت به تساوی(2-2) و برد (1-0) خارج از خانه مقابل بیرمنگهام رسید و سپس برتری مقابل میدلزبورو(2-0)، وستهام(3-0) و برد (1-0) در نیمه نهایی مقابل هال سیتی. دیدار نخست نیمه نهایی(2-2) شده بود.

از دیگر اتفاقات قابل ذکر این مسابقه، مبلغی بود که بنگاه خبرپراکنی بی بی سی برای پخش مسابقه به اتحادیه پرداخت کرد. بی بی سی اولین بار در سال 1928 اقدام به پخش فینال کرده بود اما این بار کار سازمان یافته تر شد و اتحادیه پس از گرفتن حق پخش، اجازه داد تا بی بی سی به پوشش مسابقه بپردازد.

نظر خود را درباره «فینال جام حذفی انگلیس( 1930): آرسنال- هادرزفیلد تاون» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره فینال جام حذفی انگلیس( 1930): آرسنال- هادرزفیلد تاون فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.