زمان مطالعه: 3 دقیقه
مهمترین اتفاقات لیگ ملتهای والیبال 2022

مهمترین اتفاقات لیگ ملتهای والیبال 2022

رقابتهای لیگ ملتهای والیبال در سال 2022 با نخستین قهرمانی تیم ملی والیبال فرانسه در این رقابتها به پایان رسید.

مهدی زارعی- سرانجام رقابتهای لیگ ملتهای والیبال به پایان رسید و تیم ملی فرانسه در رقابتی مهیج آمریکا را از پیش رو برداشت تا نخستین قهرمانی خود را در این مسابقات جشن بگیرد. فرانسوی ها در فینال دو ست نخست را به راحتی از آمریکا بردند و نتایج(25-16) و (25-19) را رقم زدند. به نظر می رسید که فرانسه به سادگی قهرمان مسابقات خواهد شد. اما آمریکا به مسابقه فینال بازگشت و با دو برد(25-15) و (25-21) در ستهای سوم و چهارم کار را به تساوی و ست پنجم کشاند. در ست پنجم این فرانسه بود که از ابتدا از حریف پیش افتاد و آمریکا هرچه کرد، به فرانسه نرسید تا با برتری(15-10) در این ست، اروین انگاپت و یارانش قهرمانی لیگ جهانی را از آن خود سازند. انگاپت نیز عنوان بهترین بازیکن تورنمنت را از آن خود ساخت.

مسابقات لیگ ملتهای 2022 طی سه هفته برگزار شد. هفته نخست به میزبانی برزیل و کانادا، هفته دوم به میزبانی بلغارستان و فیلیپین و سرانجام هفته سوم در کشورهای ژاپن و لهستان برگزار شد و در هر هفته 16 تیم شرکت کننده در لیگ ملتها، مسابقات خود را در دو گروه هشت تیمی برگزار کردند در حالی که امسال تفاوت های چندی نسبت به ادوار گذشته رقابتها وجود داشت.

تا سال قبل، هرگاه تیمها به امتیاز 8 و 16 می رسیدند، دو وقت استراحت فنی به تیمها داده می شد. علاوه بر آن، تیمها نیز می توانستند درخواست تایم اوت کنند. اما از امسال زمانهای استراحت فنی به یک کاهش یافت و دو تیم تنها زمانی که به امتیاز 12 می رسیدند، اجازه استفاده از این زمان تکنیکال را داشتند. علاوه بر آن، در ادوار قبل، هر تیم باید با تمام 15 رقیب خود مسابقه می داد. در حالی که امسال تعداد بازیهای هر تیم به 12 کاهش یافت و عملا هر تیم والیبال، در برابر سه رقیب خود به میدان نمی رفت.

در هفته نخست مسابقات و در رقابت هشت تیم شرکت کننده در برزیل، نتایج جالبی چون باخت(3-0) ژاپن، برتری(3-2) ایالات متحده برابر ژاپن، برد(3-1) آمریکا برابر برزیل و باخت(3-0) استرالیا مقابل برزیل، اسلوونی و هلند رقم خورد.

در هین هفته و در کانادا، تیمهای آرژانتین و لهستان با نتیجه مشابه(3-1) از ایتالیا باختند و ایتالیا نیز در سه ست مقابل فرانسه تن به  شکست داد. آلمان (3-0) کانادا را برد و (1-3) از آرژانتین باخت و لهستان نیز(3-1) فرانسه را از پیش رو برداشت.

در هفته سوم، تیمهای چین، هلند و ژاپن در برابر فرانسه(3-0) باختند و ایتالیا در برابر ژاپن تن به شکست(3-2) داد. هلند هم با همین نتیجه آرژانتین را مغلوب کرد. هلند و ایتالیا نیز هر دو اسلوونی را (3-0) شکست دادند. این مسابقات در فیلیپین برگزار گردید.

در بلغارستان هم لهستان(3-1) آمریکا را برد و برزیل نیز با همین نتیجه در برابر لهستان تن به شکست داد.بلغارستان(3-0) ایران را برد و استرالیا با برتری(3-2) مقابل بلغارستان، تنها برد خود را در این تورنمنت به دست آورد.

سرانجام در هفته سوم و در کشور ژاپن، میزبان با نتیجه(3-1) تیمهای استرالیا، کانادا و آلمان را شکست داد و آمریکا تیمهای فرانسه و آرژانتین را پس از پنج ست شکست داد. برد(3-1) آرژانتین در برابر فرانسه نیز از دیگر نتایج جالب توجه این هفته بود.

در لهستان هم صربستان، هلند و بلغارستان در سه ست از ایتالیا باختند و بلغارستان( 3-1) هلند را شکست داد. این بازیها با برد(3-1) لهستان در برابر اسلوونی به پایان رسید.

به این ترتیب تیمهای ایتالیا، لهستان و فرانسه با 10 برد و 2 باخت عناوین اول تا سوم مرحله نخست را به دست آوردند؛ فرانسه و ژاپن با 9 برد، برزیل با 8 برد، ایران با 7 برد و هلند با 6 پیروزی نیز در رده های بعدی قرار گرفتند.

به این ترتیب در مرحله دوم، هشت تیم برتر به شکل زیر با هم رقابت کرده و نتایج زیر را رقم زدند:

ایتالیا(3-1)هلند

فرانسه(3-0) ژاپن

برزیل(1-3) امریکا

ایران(2-3) لهستان

چهار تیم برتر راهی نیمه نهایی شده و در این مرحله آمریکا در سه ست پیاپی لهستان را از پیش رو برداشت و فرانسه نیز با همین نتیجه ایتالیا را شکست داد. دو تیم بازنده مسابقه رده بندی را برگزار کردند تا ایتالیا با برتری(3-0) مقابل لهستان به مقام سوم رقابتها دست پیدا کند و سرانجام فرانسه با برتری مقابل ایالات متحده آمریکا، بعد از قهرمانی در المپیک، لیگ ملتهای والیبال را نیز برای نخستین بار از آن خود سازد.

نظر خود را درباره «مهمترین اتفاقات لیگ ملتهای والیبال 2022» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره مهمترین اتفاقات لیگ ملتهای والیبال 2022 فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.