زمان مطالعه: 3 دقیقه
طرز تهیه بستنی قیفی

طرز تهیه بستنی قیفی

درست کردن بستنی در خانه یکی از کارهای فان است که می‌توانید در روزهای گرم سال انجام دهید.

بستنی قیفی یکی از بستنی قیفی خانگی و همچنین طرز تهیه بستنی در منزل بدون استفاده از دستگاه بستنی ساز را برای شما تهیه کرده است که در ادامه می‌بینید.

بستنی دستگاهی یا بستنی قیفی
بستنی دستگاهی یا بستنی قیفی

مواد اولیه برای قیف بستنی

خامه (پر چرب) 1 فنجان
عصاره وانیل 1 و نیم ق چ
شکر پودری 1 و نیم فنجان
آرد 1 و نیم فنجان
دارچین (آسیاب شده) 1/4 ق چ
نشاسته ذرت 1 ق س

 

طرز تهیه قیف بستنی

با یک همزن خامه پر چرب را با عصاره وانیل با سرعت بالا 5 دقیقه بزنید. آرد، شکر پودری، دارچین و نشاسته ذرت را در یک کاسه هم بزنید سپس مخلوط مواد خشک را به آرامی داخل مواد مرطوب بریزید و هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. در ظرف را با پوشش پلاستیکی بپوشانید و 30 دقیقه در دمای اتاق بگذارید.

تابه گریل دو طرفه را با دمای نسبتا بالا (375 درجه فارنهایت یا 190 درجه سانتی گراد) داغ کنید. 1 قاشق سوپخوری خمیر را وسط تابه بریزید و در آن را ببندید و وافل را 90 ثانیه بپزید. وافل را به سرعت از تابه بیرون بیاورید و دور قالب قیفی شکل خود بپیچید تا شکل بگیرد و انتهای آن را به هم فشار دهید تا نوک قیف بسته شود. بگذارید قیف 1 دقیقه دور قالب بماند و خنک شود.

همین مرحله را برای باقی خمیر هم تکرار کنید. بستنی را 15 ثانیه تا موقعی که راحت بشود آن را با ملاقه کشید در ماکروویو قرار بدهید. هر قیف را با بستنی پر کنید و بعد از پر کردن داخل فریزر قرار دهید. قیف ها را حداقل 30 دقیقه فریز کنید. خرده شکلات و کره را در یک قابلمه دوجداره یا در ماکروویو آب کنید. و با یک کاردک هم بزنید تا کاملاً آب شوند و یکدست شوند.
نوک قیف های فریز شده را یکی یکی در شکلات آب شده بزنید و بلافاصله با مغز آجیل خرد شده یا مواد تزئینی تزئین کنید. قیف‌ها را دوباره در فریزر بگذارید و اجازه بدهید قبل از سرو کردن 15 دقیقه در آن بمانند.

نکته:
↵ برای اینکه بستنی از ته قیف چکه نکند ابتدا چند خرده شکلات یا مقداری مغز آجیل داخل آن بریزید.
↵ شکلات به شدت داغ خواهد بود پس قیف های بستنی بایستی کاملاً یخ زده باشند که وقتی آنها را در شکلات می زنید بستنی آب نشود.
↵ مواد تزئینی دلخواه خود را بلافاصله روی شکلات بریزید چون خیلی سریع سفت می شود.

مواد لازم برای تهیه بستنی

  • شیر: 2 لیوان (نیم لیتر)
  • شکر: 4 قاشق سوپخوری (100 گرم)
  • زرده تخم مرغ: 4 عدد
  • ثعلب: به جای زرده تخم مرغ 15 گرم
  • وانیل: نصف قاشق چایخوری
  • خرده شکلات: 1 و نیم فنجان
  • کره: 5 قاشق سوپخوری
  • بستنی وانیلی: 2.5 لیتر
  • مغز آجیل (خرد شده)
  • مواد تزئینی
  • تافی (خرد شده)

طرز تهیه مایه بستنی

شکر، زرده تخم مرغ و وانیل را خوب با هم بزنید تا تخم مرغ کف کند. شیر را جوش آورده و زرده و شکر را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا تخم مرغ با شیر کاملا مخلوط شود.

اگر می خواهید از ثعلب استفاده کنید باید بعد از گرم کردن شیر، شکر، وانیل و ثعلب را به آن بیافزایید و مخلوط کنید تا کاملا مخلوط وشکر حل شود. اکنون برای اینکه شیر به شکل و شمایل بستنی شبیه شود باید آن را در سرما هم بزنید. کسانی که بستنی ساز دارند، این وسیله کار را برایشان انجام می دهد اما کسانی که بستنی ساز ندارند باید به روش دیگری عمل کنند.

ظرفی پر از یخ تهیه کنید و شیر را در ظرفی فلزی ریخته، داخل ظرف یخ قرار دهید و با همزن بزنید تا کم کم کش دار شده و تبدیل به بستنی شود. راه دیگر این است که ظرف شیر را که بهتر است فلزی (استیل) باشد در فریزر قرار دهید تا اطراف شیر کمی یخ بزند؛ سپس شیر را از فریزر درآورده و با همزن بزنید و آن قدر این کار را تکرار کنید تا شیر کش دار شده و به شکل بستنی درآید. می توانید روی این بستنی قیفی وانیلی مقداری کارامل بریزید و نوش جان کنید.

مواد لازم برای تهیه بستنی زغالی

  • خامه: 400 میلی لیتر
  • زغال خوراکی فعال: 2 قاشق غذاخوری 
  •  تخم مرغ : 4 عدد
  • شکر: 140 گرم
  • عصاره وانیل: 1 قاشق غذاخوری
طرز تهیه بستنی قیفی بازاری
طرز تهیه بستنی قیفی بازاری

طرز تهیه مایه بستنی زغالی

خامه و زغال فعال را با هم ترکیب کنید. تخم مرغ و شکر و وانیل را مخلوط کنید و این کار را تا کش آمدن این ترکیبات ادامه دهید. مخلوط به دست آمده را با خامه و زغال فعال ترکیب کنید و خوب هم بزنید. مایه بستنی زغالی را در یک ظرف دردار بریزید و به مدت 8 ساعت در یخچال قرار دهید.

نظر خود را درباره «طرز تهیه بستنی قیفی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره طرز تهیه بستنی قیفی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.