زمان مطالعه: 2 دقیقه
شهرهای کانادا

شهرهای کانادا

کانادا دارای 3 منطقه و 10 استان و 485 شهر می باشد و مهم ترین شهرهای آن شامل مونترال، ونکوور، اتاوا، کلگری و ادمنتون است.

کانادا واقع در آمریکای شمالی می باشد. این کشور شامل سه منطقه و 10 استان است. این کشور دومین کشور بزرگ جهان است و از لحاظ جمعیت سی و ششمین کشور جهان می باشد. بهترین شهر های کانادا شامل مونترال، تورنتو، ونکوور و اتاوا هست. برای آشنایی بیشتر با شهرهای کانادا در ادامه مطلب با آسمونی همراه شوید.

سنت جونز (St. John's)

این شهر با جمعیت 196966 در سال 2011رتبه ی دوم بزرگترین منطقه شهری در آتلانتیک کانادا و رتبه ی بیستم بعد از هالیفاکس منطقه شهری کانادا را دارد.

کلگری (Calgary)

این شهر واقع در ایالت آلبرتای کانادا است و در مناطق سرسبز آلبرتا واقع شده است. جمعیت این شهر 1096833 می باشد. 

ادمنتون (Edmonton)

شهر ادمنتون کانادا
شهر ادمنتون کانادا

این شهر مرکز ایالت آلبرتای کاناداست. این شهر شمالی ترین شهر آمریکای شمالی بوده و جمعیتش بیش از یک میلیون نفر می باشد .

ساسکاتون (Saskatoon)

این شهر از زیبایی محصور کننده ای برخوردار می باشد و مناسب کسانی است که عاشق کوه پیمایی، اسکی، ماهی گیری و قایق وسواری هستند.

رجینا (Regina)

این شهر مرکز تجاری و فرهنگی برای جنوب منطقه ساسکاچوان محسوب می شود و توسط شورای شهر رجینا اداره می شود. شهروندان رجینا رجینایی نامیده می شوند.

شارلوت تاون (Charlottetown)

شارلوت تاون کانادا
شارلوت تاون کانادا

این منطقه همان کانادا آتلانتیک می باشد و شامل ایالت های نیوبرانزویک، نیو فاند لند و لابرادور است. موسیقی، تغذیه و طبیعت بکر این منطقه در هیچ جای دنیا دیده نشده است.

ونکوور (Vancouver)

از مشخصه های بارز این منطقه کوهستان، اقیانوس، باغات انگور و زمین های گلف می باشد. این شهر پذیرای تعداد زیادی مهاجر آسیایی است. پیست های اسکی معروف مانند بانف نیزدر و وستلر در این منطقه واقع شده اند.

ویکتوریا (Victoria)

این شهر دارای جمعیت 80017 نفر در محدوده شهری می باشد و رتبه پانزدهم پر جمعیت ترین منطقه شهری در کانادا را دارد. این شهر را به خاطر خیابان های تاریک، باد ها و باغ های زیبایش تکه ای از انگلستان قدیم می نامند.

وینیپگ (Winnipeg)

این شهر مرکز و بزرگ ترین شهر مانیتوبای کاناداست و بیش از نیمی از جمعیت مانیتوبا را به خود اختصاص داده است. این شهر در نزدیکی مرکز طولی آمریکای شمالی واقع شده است.

سنت جان (Saint John)

سنت جان در کانادا
سنت جان در کانادا

اولین شهر ثبت شده در کانادا می باشد و در امتداد ساحل شمالی خلیج فاندی و در دهانه رودخانه سنت جان واقع شده است. جمعیت این شهر 127761 نفر می باشد.

فردریکتون (Fredericton)

این شهر یک مرکز تحصیلی، فرهنگی، هنری می باشد و در بخش غربی_مرکزی استان واقع شده است.

هالیفاکس (Halifax)

شهر هالیفاکس مرکز استان نوا اسکوشیا در کاناداست و بهترین مکان زندگی در کانادا می باشد. جمعیت این شهر 390096 می باشد.

مونترال (Montreal)

شهر مونترال کانادا
شهر مونترال کانادا

نام این شهر بخاطر قرار گرفتن این شهر بر روی جزیره مونترال گرفته شده است. این شهر بزرگ ترین شهر در ایالت کبک و دومین شهر بزرگ کانادا می باشد.

کبک (Quebec)

این شهر مرکز ایالت کبک کاناداست. جمعیت این شهر 516622 می باشد.

تورنتو (Toronto)

این شهر بزرگ ترین شهر کانادا بوده و مرکز استان انتاریو است و یک شهر نسبتا مدرن می باشد و در جنوب انتاریو در سال شمال غربی دریاچه انتاریو واقع شده است.

نظر خود را درباره «شهرهای کانادا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره شهرهای کانادا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.