زمان مطالعه: 2 دقیقه
شماره تلفن های جعلی و تغییر یافته عمومی

شماره تلفن های جعلی و تغییر یافته عمومی

در چند وقت اخیر پیام هایی در مورد لیست شماره تماس های پرکاربرد 3 رقمی در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است اما آیا تمام این شماره ها صحیح هستند؟

به گزارش آسمونی، در چند وقت اخیر پیام و محتوا های زیادی در مورد لیست کاملی از شماره تماس های پرکاربرد سه رقمی در شبکه های مختلف اجتماعی در حال دست به دست شدن است. در این لیست شماره هایی از قبیل پلیس، آتشنشانی، پلیس راهور، نیروی انتظامی، اورژانس و فوریت های پزشکی و ... به چشم میخورد.

اما سوالی که ممکن است در ذهن همگان شکل بگیرد این است که آیا واقعا این شماره های منتشر شده واقعی هستند؟

بخشی از یکی از این پیام های منتشر شده را با هم مرور و بررسی می کنیم:

*سعی کنید به این‌کار عادت کرده و به دوستانتان نیز اطلاع دهید!*
 *218 راهوَر*

اگرجلودرب منزل یاپارکینک شما، ماشین توقف کرده وشماعجله دارید که ازوسیله نقلیه خوداستفاده نمایید ، ولی صاحب ماشین رانمی شناسید !
کافیست که شماره پلاک خودرو را به شماره 218 راهور اطلاع دهید!
راهوار باگرفتن شماره همراه صاحب خودرو، ایشان رامطلع ودرخواست جابجایی وسیله نقلیه ورفع سدمعبر مینماید !!
لطفاً به اشتراک بزارید...!
شاید به درد دیگران هم‌بخوره .!!

 *193*
دوستان عزیز برای گرفتن اسنپ نیازی به اینترنت همراه ندارید فقط با گرفتن شماره 193 ودادن مبدا و مقصد اسنپ بگیرید، وبجز این کار هر مشکل مربوط به تاسیسات آب و گاز در شبانه روز یا مثلا تو خیابون ماشینت خراب میشه یا به تمیزکار یا به باربری نیاز داشته باشی کافیه با 193 تماس بگیرید.

 *1490~دارو*
شماره تلفن 1490 برای پیدا کردن داروهای کمیاب واقعا مفید و عالیه
اشتراک بذارید شاید کسی احتیاج داشته باشه.

همراهان عزیز آسمونی؛

این متن هم اکنون در شبکه های اجتماعی در حال دست به دست شدن می باشد، لذا درستی آن نیز توسط پورتال جامع آسمونی تایید یا تکذیب نمی‌شود و صرفا جهت در دسترس بودن حواشی شبکه های اجتماعی و بازخورد مخاطبین گرامی درج شده است.

حال به بررسی این پیام می پردازیم:

  1. در خصوص شماره تلفن 218؛ سرهنگ جهانانی در یک مصاحبه تلویزیونی در شبکه خبر که در تاریخ 29 تیر 1400 انجام شد اعلام کرد که فقط سه شماره 110،120 و 197 در اختیار پلیس می باشد و شماره 218 در دسترس این نهاد امنیتی نمی باشد.
  2. در خصوص گزارش پارک در مقابل منازل یا در محل های ممنوعه شماره جداگانه ای از سوی نیروس انتظامی معرفی نشده است و هموطنان محترم باید موارد اتومبیل در مقابل پارکینگ را به شماره 110 اطلاع دهند.
  3. شماره 193 که در متن بالا تحت عنوان سرویس تلفنی اسنپ معرفی شده است در حقیقت تلفن گویا اداره پست می باشد که برای رفاه حال مشتریان راه اندازی شده است و اطلا ارتباطی با اسنپ ندارد.
  4. شماره تماس 1490 در حقیقت مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم معاومت غذا و دارو می باشد و در حقیقت موارد زیر را در اختیار هموطنان قرار می دهد و بیشتر جنبه مشاوره ای دارد:
  • نحوه مصرف صحیح داروها
  • تداخل داروها و مواد غذایی
  • مصرف داروها در دوران بارداری و شیر دهی
  • عوارض جانبی ناشی از مصرف داروها
  • سازگاری و نحوه اختلاط داروهای تزریقی
  • مسمومیت با داروها، سموم، مواد شیمیایی، گیاهان سمی، گزیدگی و گازهای سمی
  • مشاوره و راهنمایی در خصوص تهیه داروهای کمیاب و تک نسخه ای  

لحظات اولیه پس از بروز مسمومیت ، برای نجات فرد مسموم حیاتی می باشند. بلافاصله پس از برخورد با موارد مسمومیت با تلفن 1490 تماس بگیرید.

شماره تماس های 3 رقمی تغییر یافته عمومی

همچنین برخی از شماره های تلفن سه رقمی نیز تغییر کرده اند و با شماره های جدیدی در خدمت هموطنان قرار گرفته اند. نمونه بارز آن ها کد های سه رقمی مخابرات می باشد که به این ترتیب به جای کد 119 (ساعت گویا)، شماره 20119، به جای کد 117 (کد رفع خرابی تلفن ثابت)، شماره 20117 برای پاسخگویی به مشترکان 2090، شماره 2020 برای پشتیبانی مشترکان اینترنت انتخاب و فعال شده است.

در حقیقت یکی از برنامه‌های مخابرات برای آینده ارائه سرویس‌های متنوع با کد پیش شماره 20 است و سرویس‌های دیگر مخابرات نیز از این پس با این پیش شماره فعال می‌شوند.

 

نظر خود را درباره «شماره تلفن های جعلی و تغییر یافته عمومی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره شماره تلفن های جعلی و تغییر یافته عمومی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.