زمان مطالعه: 4 دقیقه
شبکه های انتقال ارز دیجیتال؛ بررسی کلی + تفاوت ها

شبکه های انتقال ارز دیجیتال؛ بررسی کلی + تفاوت ها

برای آنکه بتوان ارزهای دیجیتال را بین صرافی ها و کیف پول منتقل کرد، باید از شبکه های انتقال ارز دیجیتال استفاده کرد.

دنیای رمز ارزها و بلاک چین، دنیایی بسیار گسترده است و وارد شدن به آنها می تواند در ابتدای کار بسیار گیج کننده باشد. اصطلاحات، قوانین و شیوه های مختلف انتقال سرمایه، خرید و فروش و سود و ضرر مختلفی در این بازار دیده می شود که برای دستیابی به موفقیت و فرار از شکست، باید آنها را به صورت کامل شناسایی کرد و فرا گرفت.

یکی از معضلاتی که در ابتدای کار می تواند برای افراد تازه کار مشکلات متعددی ایجاد کند، روش های انتقال ارز دیجیتال است که در بستر انواع شبکه های انتقال ارز دیجیتال صورت می گیرد. به عنوان مثال در صورتی که بخواهید سرمایه خود را از صرافی آنلاین به کیف پول دیجیتال خود انتقال دهید، باید از شبکه انتقال مخصوص به ارز دیجیتال خود استفاده کنید و این مسائل می تواند کمی گیج کننده به نظر برسد. در نتیجه در این مقاله می خواهیم به معرفی انواع شبکه های انتقال ارز دیجیتال بپردازیم تا علاوه بر مشخص شدن تفاوت آنها، نحوه صحیح انتقال رمز ارزها را نیز بررسی کنیم. با آسمونی همراه باشید:

شبکه های انتقال ارز دیجیتال

شبکه ERC20
شبکه ERC20

 

شبکه ERC20

این شبکه انتقال ارز دیجیتال، مخفف عبارت "Ethereum Request for Comment" است. همانطور که در این عبارت می توان کلمه اتریوم را مشاهده کرد، می توان نتیجه گرفت که این شبکه انتقال، مخصوص به رمز ارز اتریوم و هر توکنی است که بر روی این شبکه بلاک چین قرار گرفته اند. شبکه ERC20 در حال حاضر بستر بسیاری از توکن های منتشر شده در دنیای رمز ارزها می باشد و بیش از ه هزار توکن مختلف را در خود جای داده است.

  • میزان کارمزد شبکه ERC20

شبکه ERC20 به دلیل آنکه بسیار گسترده و معروف است، به عنوان یکی از اصلی ترین روش های انتقال رمزارزها در نظر گرفته می شود اما باید در نظر داشت که میزان کارمزدی که در انتقال رمز ارز از حساب شما کم خواهد شد، در این شبکه نسبت به سایر شبکه ها بیشتر است. این کارمزد بر اساس معیار هزینه سوخت (Gas Fee) برای مبلغ مورد انتقال در نظر گرفته می شود که براساس شلوغی شبکه، شناور خواهد بود.


در صورتیکه در مورد بلاکچین اطلاعات کافی ندارید، مقاله زیر را مطالعه کنید:

بلاک چین را بهتر بشناسیم


  • آدرس شبکه ERC20

در صورتی که تمایل به انتقال رمز ارزهای بستر اتریوم را داشته باشید، می بایست با مراجعه به کیف پول و یا صرافی مد نظر، بر روی گزینه دریافت کلیک کرده و حتما روش دریافت را بر روی شبکه ERC20 قرار دهید. در این صورت یک آدرس برای شما پدیدار خواهد شد که به صورت زیر خواهد بود:

  • (یک رشته عبارت شامل 40 حرف و عدد)0x
شبکه TRC20
شبکه TRC20

 

شبکه TRC20

شبکه TRC20، شبکه انتقال رمزارزهای بستر بلاک چین ترون می باشد. توکن اختصاصی شبکه ترون، توکن TRX است. این شبکه انتقال به دلیل کارمزد بسیار پایینی که در خصوص نقل و انتقال رمزارزها در نظر می گیرد، شناخته میشود و بهترین روش برای انتقال ارز دیجیتال بین دو صرافی مختلف خواهد بود زیرا کمترین کارمزد را در نظر می گیرد.

  • میزان کارمزد شبکه TRC20

همانطور که اشاره شد، یکی از دلایل محبوبیت بالای این شبکه انتقال، علاوه بر سرعت بالای آن، کارمزد بسیار کم آن می باشد که عموما به میزان 1 دلار می باشد. در نتیجه اغلب معامله گران بازار رمز ارزها برای انتقال ارز دیجیتال تتر، به جای آنکه از شبکه اتریوم استفاده کنند، به سمت شبکه ترون جذب می شوند تا کارمزد کمتری را پرداخت کنند. 

  • آدرس شبکه TRC20

برای آنکه بتوان ارز دیجیتال، علی الخصوص تتر، را بتوان بین دو صرافی و یا بین کیف پول و صرافی منتقل کرد، لازم است با مراجعه به نرم افزار پذیرای ارز دیجیتال خود مراجعه کرده، روی دریافت کلیک کنید و حتما، شبکه انتقال را بر روی TRC20 قرار دهید. در این صورت یک آدرس برای شما به نمایش در میاید که به صورت زیر خواهد بود:

یک عبارت 34 کاراکتری که حرف اول آن همواره با T آغاز می شود. برای مثال:

  • TSwMuPKbp86xAF56mhBPJ74nkaMY85mwPU
شبکه های BEP20 و BEP2
شبکه های BEP20 و BEP2

 

شبکه های BEP20 و BEP2

شبکه های BEP20 و BEP2 هر دو متعلق به بزرگترین صرافی رمز ارزی جهان، بایننس، هستند و توسط این صرافی توسعه یافته است. برای انتقال ارز دیجیتال BNB می بایست از یکی از دو شبکه گفته شده استفاده کرد. این در حالیست که دو شبکه اعلام شده تفاوت های کوچکی با یکدیگر دارند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

  • تفاوت های BEP20 و BEP2 

شبکه BEP20  همان شبکه BSC می باشد که مخفف عبارت زنجیره هوشمند بایننس می باشد که شبکه جدیدتری نسبت به BEP2  به حساب می آید. اما BEP2، صرفا زنجیره بایننس می باشد و برای آنکه بتوان ارز BNB را با آن انتقال داد نیاز به یک Memo/Tag است. آدرس ممو، در کنار آدرس اصلی کیف پول یا صرافی، باعث می شود تا امکان از دست رفتن سرمایه بسیار کاهش پیدا کند و ارز BNB به درستی منتقل شود.

این آدرس، در کیف پول هایی نظیر تراست ولت، مورد نیاز نمی باشد و می توان فیلد آنرا خالی گذاشت، اما در صورتی که یک صرافی و یا کیف پول، ممو را ارائه دهد، پرکردن آن می تواند خطرات ناشی از گم شدن ارز دیجیتال را کاهش دهد. همچنین آدرس انتقال تحت شبکه BEP20 همانند اتریوم با عبارت 0X آغاز می شود اما، در انتقال BEP2 این آدرس با عبارت bnb آغاز خواهد شد.

شبکه OMNI
شبکه OMNI

 

شبکه OMNI

اومنی یک پروتکل لایه ای بر روی بلاکچین بیت کوین است. تراکنش های اومنی، نسل بعدی تراکنش های بیت کوین به شمار می روند و سرعت بیشتر را به کاربر ارائه می کند. رمز ارز تتر، که در اصل رابط بین فیات ها (ارزهای کاغذی که توسط کشورها و دولت ها عرضه می شوند) و ارزهای دیجیتال در جهت مبادله است، اولین رمزارز منتشر شده بر روی OMNI می باشد.

شبکه SLP

سولانا یک شبکه بلاک چینی است که رمزارز آن نیز با همین نام شناخته می شود. برای آنکه بتوان ارز دیجیتال سولانا را بین صرافی ها و یا کیف پول و صرافی منتقل کرد، می بایست به واسطه شبکه SLP این امر صورت بگیرد. به صورت کلی برای آنکه بتوان ارز دیجیتال سولانا را انتقال داد، باید با مراجعه به بخش دریافت، روی ارز سولانا کلیک کنید تا آدرس برای شما نمایان شود. آدرس کیف پول برای ارز دیجیتال سولانا با عبارت Dp شروع می شود.

شبکه NEP-5

توکن های NEP-5 از آدرس های عمومی شبکه نئو استفاده می کنند. برای انتقال ارز دیجیتال نئو و توکن های روی بلاکچین نئو، به واسطه شبکه NEP-5 صورت میگیرد. این در حالیست که تمامی توکن های NEP-5 بخشی از کیف پول نئو به حساب می آیند و در صورتی که انتقال به واسطه آدرس نئو صورت بگیرد، به صورت خودکار درون کیف پول به نمایش در خواهند آمد.

 

نظر خود را درباره «شبکه های انتقال ارز دیجیتال؛ بررسی کلی + تفاوت ها» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره شبکه های انتقال ارز دیجیتال؛ بررسی کلی + تفاوت ها فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.