زمان مطالعه: 1 دقیقه
طرز تهیه شامی عدس

طرز تهیه شامی عدس

شامی عدس یک غذای سبک با پختی آسان است که می توان در کمترین زمان ممکن آن را آماده کرد همین که عدس خیس شده داشته باشید کافی است.

یکی از غذاهای خوش طعم و لذیذ برای شام یا نهار، شامی عدس است. در این پست آشپزی آسمونی، طرز تهیه این غذای گیاهی را تدارک دیدیم که در ادامه می بینید.

مواد لازم برای تهیه شامی عدس

  • عدس نصف لیوان
  • پیازچه 4 برگ
  • فلفل دلمه ای یک عدد
  • پیاز 1 عدد
  • تخم مرغ 1 عدد
  • فلفل، نمک، زردچوبه و آرد سوخاری به مقدار لازم
  • روغن برای سرخ کردن
طرز تهیه شامی عدس ؛ یک شام سبک با پختی آسان
شامی عدس

طرز تهیه شامی عدس

ابتدا عدس را چهار ساعت یا بیشتر خیس کنید. سپس عدس را با کمی آب تا اندازه ای که روی آن بیاید با کمی نمک می گذاریم بپزد. عدس را با گوشت کوب له می کنیم و منتظر می مانیم سرد شود.

پیاز را رنده کنید. عدس، پیاز رنده شده، تخم مرغ، فلفل دلمه ای ریز خرد شده، پیازچه خرد شده و ادویه ها را مخلوط کنید. کمی روغن داخل تابه نچسب بریزید.

بعد از اینکه روغن داغ شد با قاشق از مواد آماده شده شامی را ریخته و منتظر بمانید تا سوخاری شود. (نوع سوخاری به میل خودتان) شامی را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود.

شامی عدس را با کاهو یا فلفل دلمه ای، خیار شور و گوجه سرو کنید.

نظر خود را درباره «طرز تهیه شامی عدس» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره طرز تهیه شامی عدس فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.