زمان مطالعه: 2 دقیقه
سوشیال سکیوریتی نامبر (SSN) چیست؟

سوشیال سکیوریتی نامبر (SSN) چیست؟

سوشیال سکیوریتی نامبر (SSN) عبارتی با معنای "شماره امنیت اجتماعی" است. کاربرد این کارت دقیقاً مانند کارت ملی ما ایرانی ها می باشد.

سوشیال سکیوریتی نامبر (Social Security Number) با مخفف SSN یک شماره 9 رقمی است که برای شهروندان، مقیمان دائمی و موقت امریکا صادر می­شود برای هر کار یا خرید و پرداخت یا حتی جریمه، داشتن این کارت الزامیست. همه فعالیت های اجتماعی، خرید و فروش و همچنین مسافرت ها در سیستم چیپ واقع در این کارت و در سیستم مرکز امنیت ملی امریکا ثبت می‌شود. برای اینکه بدانیم SSN چیست، به ادامه خواندن مطلب پورتال آسمونی توجه کنید.

این شماره فقط توسط سازمان امنیت اجتماعی (SSA) که اداره مستقلی از دولت ایالات متحده است، صادر می­‌گردد. دریافت این کارت برخلاف گرین کارت آمریکا، برای مقیمان بصورت الزامی می‌­باشد.

مزایای داشتن سوشیال سکیوریتی

  • استخدام و گرفتن وام در بانکها تا خرید موبایل و سیم­کارت و موارد دیگر.
  • شما اگر شهروند، مقیم دائم یا کارگر موقت در ایالات متحده باشید، باید برای دریافت آن اقدام کنید تا بتوانید واجد شرایط لازم برای دریافت مزایای دولتی شوید.
  • همچنین مالیت های پرداخت شده سوشیال سکیوریتی توسط افراد سه نوع مزیت دارد: مزایای بازنشستگی، از کار افتادگی و بازماندگان.
  • اداره امنیت اجتماعی (SSA) نیز با مراکز درمانی و بیمه پزشکی سالمندان همکاری دارد. و افراد می توانند از خدمات درمانی هم بهره ببرند.

انواع سوشیال سکیوریتی

سوشیال سکیوریتی نامبر (SSN)
سوشیال سکیوریتی نامبر (SSN)

انواع گرین کارت

  • نوع اول:

کاملاً بدون محدودیت است و فقط برای شهروندان ایالات متحده، و همچنین افرادی که بصورت مقیم دائمی بطورقانونی در ایالات متحده پذیرفته شده اند صادر می شود، یعنی اقامت دائم!

  • نوع دوم:

برای اشخاصی است که بصورت قانونی بر مبنای موقتی یا بر مبنای "کاری" در ایالات متحده پذیرفته شده اند صادر می شود. عنوان این کارت، "فقط با مجوز وزارت امنیت داخلی برای کار معتبر" است.

  • نوع سوم:

برای مهاجرانی است که بصورت قانونی در ایالات متحده پذیرفته شده اند و اجازه کار ندارند.

توجه! این شماره کاملاً محرمانه است. هرگز آن را با خود نباید حمل کرد! از در اختیار قرار دادن آن به اشخاصی که نمی‌شناسید امتناع کنید.

زمان صدور SSN

برندگان لاتاری آمریکا نیازی به اقدام برای دریافت سوشیال سکیوریتی نامبر (SSN) ندارند. این کد به آدرس گرین کارتشان فرستاده می‌شود. پس از ورود آنها به آمریکا طی سه هفته الی یک ماه دریافت آن زمان می‌برد. پس از دریافت گرین کارت، برندگان لاتاری می‌توانند به شغل خود بپردازند و به عنوان مهاجر دائمی در ایالات متحده زندگی کنند. در صورتی که برندگان بخواهند از سوشیال سکیوریتی نامبر (SSN) استفاده کنند، می‌توانند پس از ورود به آمریکا به دفتر سوشیال سکیوریتی مربوطه مراجعه کرده و درخواست صدور SSN را ارائه کنند.

آیا سوشیال سکیوریتی نامبر قابل تعویض است؟

سازمان امنیت اجتماعی (SSA) به شما امکان تعویض SSN را می‌دهد اما فقط تحت شرایط خاصی مانند سرقت هویت یا چنانچه امنیتتان در خطر باشد. همچنین، شما باید مدارک مناسبی را برای درخواست شماره جدید به سازمان ارائه کنید تا با درخواستتان موافقت کنند.

توصیه های لازم برای ایرانیانی که قصد مهاجرت به آمریکا دارند چیست؟

پس از تصمیم و ایجاد شرایط مهاجرت، می‌بایست از شرایط زندگی در آمریکا اطلاعات لازم و کافی را به دست آورید.

سپس بعد از انجام کارها و سفر به امریکا باید قبل از دریافت گرین کارت، پس از گذشت 150 روز بعد از ورودتان، باید شماره ملی دریافت کنید که همان سوشیال سکیوریتی است. پس از دریافت سوشیال سکیوریتی نامبر می‌توانید برای اخذ گرین کارت اقدام کنید. برای این کار باید فرم هایی را بصورت اینترنتی دریافت کرده و پس از تکمیل، ارسال کنید.

چنانچه سوشیال سکیوریتی نامبر و سپس گرین کارت خود را دریافت کردید دیگر هیچ فرقی با یک آمریکایی ندارید (به غیر از حق رای).

نظر خود را درباره «سوشیال سکیوریتی نامبر (SSN) چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره سوشیال سکیوریتی نامبر (SSN) چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.