زمان مطالعه: 3 دقیقه
عجیب ترین راهکارها برای جذاب کردن اتومبیل ها

عجیب ترین راهکارها برای جذاب کردن اتومبیل ها

کاهش ارتفاع خودرو و قبول کردن تمام مشکلات ناشی از کاستن ارتفاع اتومبیل، یکی از راههای تیونینگ اتومبیل است که همیشه در تمام جهان، علاقه مندان خاص خود را دارد.

تیونینگ با کمک ارتفاع زدن

بسیاری از اتومبیل ها به منظور پیمودن راحت تر مسیرهای ناهموار و با دست اندازهای زیاد به شکلی طراحی می شوند که ارتفاع آنها از سطح زمین نسبت به مدلهای استاندارد اتومبیل بیشتر است. اما در نقطه مقابل، نوعی از تیونینگ وجود دارد که بسیار پرطرفدار است و به آن « ارتفاع زدن» می گویند. این نوع تیونینگ چیزی نیست جز کاهش ارتفاع خودرو و قبول کردن تمام مشکلات ناشی از کاستن ارتفاع اتومبیل.

کسانی که ارتفاع ماشین را کم می کنند، خوش دستی و افزایس هندلینگ اتومبیل را از جمله دلایل کاستن ارتفاع ماشین می گویند. به عبارت ساده تر در سرعت های بالا، پیچیدن در شرایطی رخ می دهد که راننده احساس غوطه وری نمی کند. به همین منظور لازم است که ارتفاع ماشین را تا 2 انگشت بالای لاستیک پایین آورد. البته ماشین هایی نیز هستند که حتی از این نیز پایین تر آورده می شوند. « کف خواب» در مورد این ماشین ها به کار می رود که کارشان جارو کردن خیابان ها با کف ماشین است.

فنر شمش (Spring Leaf) و ارتفاع زدن به منظور تیونینگ

گفتیم یکی از راه های تیونینگ اتومبیل ها، کاهش ارتفاع یا ارتفاع زدن است. امری که باعث می شود خطر واژگونی به شدت کاهش پیدا کرده و فرمان پذیری اتومبیل نیز آسان تر شود. برای مثال شاید هیچ کس به یاد نیاورد که کارت( اتومبیل مخصوص کارتینگ) واژگون شده ای را دیده باشد و حتی در اوج سرعت کارت ها، آنها تنها از خط مستقیم منحرف می شوند.

هندلینگ بهتر و بهبود عملکرد آیرودینامیکی عاملی است که سبب می شود اتومبیل های فرمول یک از این روش برای تیونینگ خود استفاده کنند. طبیعی است که هرچقدر کف ماشین به زمین نزدیک تر شود، مقاومت هوا کمتر شده و سرعت بالاتر می رود؛ حتی اگر نزدیک شدن کف ماشین به اندازه ای باشد که در سرعت زیاد، به ایجاد جرقه از زیر اتومبیل منجر شود.

یکی از راههای کاهش ارتفاع اتومبیل، استفاده از Spring Leaf ( فنر تخت) یا فنر شمش است. برای آشنایی با سیستم تعلیق فنر شمشی باید ابتدا با Suspension( فنربندی) یا سیستم تعلیق اتومبیل آشنا باشیم. سیستم تعلیق سیستمی است که از کمک فنر، جرم فنربندی شده و فنربندی نشده تشکیل شده و سبب می شود نوسانات ناشی از حرکت به اتاق، شاسی و سرنشینان وارد نشود. فنربندی وظیفه تماس موثر لاستیک ها با سطح جاده را برعهده می گیرد. در سیستم تعلیق فنر شمشی که از فنر، محور، شاسی و ضربه گیر تشکیل شده، چندین فنر بر روی هم قرار داده شده و دو سر فنر به شاسی نصب می شوند. محور اتومبیل نیز به مرکز فنرها متصل شده است و شمش ها ضربات وارده به اتومبیل را جذب می کنند.

طبیعتا هرچقدر که فنرهای انحنادار و مارپیچ صاف شوند، ارتفاع اتومبیل نیز کاهش می یابد. این راه، ارزان ترین و سریع ترین راه تیونینگ از طریق ارتفاع زدن است. می توان انحنای فنرهای تخت را نیز صاف کرد تا ارتفاع اتومبیل کاهش بیشتری پیدا کند. اما نباید فراموش کرد که این مساله نرمی اتومبیل را می کاهد. فنرهای اسپرت و هیدروپنوماتیک نیز نوع پیشرفته تری از فنرها هستند که می توانند ارتفاع اتومبیل را کاهش دهند

تیونینگ SLAB؛ الهام گرفته از ارابه های رومی

برای تیونینگ اتومبیل، تنها نباید به دنبال راهکارهایی بود که در مسابقات اتومبیل رانی مورد استفاده قرار می گیرد. در اعصار گذشته و قرن ها قبل از آن که اتومبیل ها جهان را تسخیر کنند، ارابه های جنگی تاثیرگذارترین ابزارها در میادین جنگ بودند. در نبردها کمتر سربازی می توانست در برابر ارابه ها مقاومت کند. دلیل این امر، پره هایی بود که در چرخ های ارابه ها به کار می رفت. به این ترتیب فقط کافی بود که ارابه ها از کنار یک ارابه دیگر یا نیروهای پیاده نظام دشمن عبور کنند. در این شرایط پره ها کار خود را می کردند و دشمن را قلع و قمع می ساختند.

بعدها چرخ ارابه‌های روم باستان ایده ای جالب برای علاقه مندان به تیونینگ ایجاد کرد و در هیوستون ایالات متحده، از روش SLAB برای دستکاری‌ در رینگ ها استفاده شد. علاوه بر تغییر در شکل رینگ های متالیک، روی لایه اصلی رنگ، لایه‌ای براق شامل رنگ ‌دانه‌هایی نیمه‌ شفاف پاشیده می‌شد تا رنگ متالیک چندین برابر خودنمایی کند. سیستم صوتی گوش خراش نیز دیگر لازمه دستکاری در این روش بود. این روش در دهه 80 میلادی از هیوستون آمریکا آغاز شد...

نظر خود را درباره «عجیب ترین راهکارها برای جذاب کردن اتومبیل ها» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره عجیب ترین راهکارها برای جذاب کردن اتومبیل ها فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.