زمان مطالعه: 3 دقیقه
همه چیز از رئال مادرید: باشگاه آسمان، نمادها و افتخارات

همه چیز از رئال مادرید: باشگاه آسمان، نمادها و افتخارات

تیم 120 ساله رئال مادرید تا امروز صاحب 35 عنوان قهرمانی لیگ، 19 جام حذفی، 12 سوپرکاپ اسپانیا و 14 لیگ قهرمانان اروپا شده است.

مهدی زارعی- با فتح سوپرجام اروپا در سال 2022، رئال مادرید برای پنجمین بار این جام را از آن خود کرد. رئالی ها پیش از این در سالهای 2002، 2014، 2016 و 2017 برنده سوپرکاپ اروپا شده بودند و حالا یک جام دیگر را با کارلو آنچلوتی از آن خود می کنند. مربی ایتالیایی چندی قبل رئال را به چهاردهمین قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا رساند تا در حال حاضر رئال مادرید صاحب 96 جام معتبر داخلی، قاره ای وجهانی در ویترین افتخارات خود باشد. قطعا به زودی این جامها سه رقمی خواهند شد.

 

رئال مادرید ، نماد پادشاهی اسپانیا

تیم 120 ساله رئال مادرید تا امروز صاحب 35 عنوان قهرمانی لیگ، 19 جام حذفی، 12 سوپرکاپ اسپانیا و 14لیگ قهرمانان اروپا شده است. این در حالی است که اولین باری که رئال مادرید قهرمانی رقابتهای لیگ فوتبال اسپانیا را جشن گرفت، مربوط به فصل 32-1931 بود. در روزهایی که هنوز جنگ داخلی اسپانیا آغاز نشده بود، رقابتهای لالیگا با حضور 10 تیم برگزار شد و در پایان رئال مادرید با 10 برد و 8 مساوی و بدون شکست قهرمان رقابتها شد. در حالی که تیمهای اتلتیکو بیلبائو، بارسلونا و راسینگ سانتاندر در رده های بعدی جای گرفتند. یک سال بعد هم قهرمانی رئالی ها تکرار شد. این بار با 13 برد، 2 تساوی و 3 شکست و بالاتر از بیلبائو، اسپانیول و بارسلونا. رئالی ها پیش از آن هم با کسب افتخار بیگانه نبودند و طی سالهای 1905 تا 1908 چهار بار پیاپی قهرمان جام حذفی اسپانیا شده و در سال 1917 برای پنجمین بار این جام را از آن خود کردند. حالا رئال 35 بار فاتح لالیگا و 19 بار برنده جام حذفی اسپانیا شده است.

 

شکل گیری باشگاه فوتبال آسمان

باشگاه رئال مادرید هم مثل بسیاری تیمهای قدیمی و نامدار دیگر، ریشه ای انگلیسی دارد. در سال 1897 بود که گروهی از دانشجویان دانشگاههای کمبریج و آکسفورد که در مادرید حضور داشتند، تیمی را به عنوان« باشگاه فوتبال آسمان» تأسیس کردند. هدف آنها از شکل گیری این تیم، پرداختن به فوتبال در روزهای دوشنبه هر هفته بود. در سال 1900 گروهی از بازیکنان این تیم، جدا شدند و تیمی جدید تشکیل دادند. در سال 1902 هم نام تیم، تغییر کرد و از 6 مارس 1902، « باشگاه فوتبال رئال مادرید» کار خود را آغاز کرد. تیمی که قرار بود پرافتخارترین تیم قرن بیستم لقب گیرد و در 5 دوره نخست جام قهرمانان اروپا، این جام را از آن خود سازد.

 

سه حرف و یک دایره

نخستین علامتی که روی پیراهن سفید رئال مادرید دیده شد ، سه حرف F ، C و M بود که حروف ابتدایی نام باشگاه بود . در آن زمان باشگاه به زبان اسپانیایی Madrid club Futbol نامیده می شد . شش سال بعد تغییراتی جزئی در این طرح به وجود آمد و یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه پیشنهاد کرد که این سه حرف درون یک دایره قرار گیرند .

 

به پیشنهاد پادشاه

اما تغییر اصلی در لوگوی رئال مادرید در سال 1921 اتفاق افتاد و آلفونسو سیزدهم پادشاه وقت اسپانیا که هوادار رئال مادرید بود، یک تاج به لوگوی رئال مادرید اضافه کرد . از همان زمان نام تیم به ROYAL که معنای سلطنتی می داد تغییر کرد و به مدت 10 سال باشگاه رویال مادرید با نشان تاجدار خود در مسابقات شرکت کرد .

 

رنگ بنفش جمهوریخواهان

آسمونی ، یک دهه بعد ، اتفاقات سیاسی و جنگهای داخلی اسپانیا روی همه چیز تاثیر گذاشت . تا جایی که اسم و نمادهای تیمهای فوتبال هم با تغییراتی روبه رو شد . جمهوری خواهان و نیروهای مخالف سلطنت ، قدرت را در دست گرفتند و علامت تاج هم از لوگوی باشگاه رئال مادرید کنار گذاشته شد . تنها یک خط مورب بنفش به نماد باشگاه اضافه شد که همرنگ پرچم جمهوری خواهان بود . در این زمان بخشی از پرچم اسپانیا و رنگ لباس تیم ملی اسپانیا نیز بنفش رنگ شد .

 

 

 

رئال کرونا

بعد از جنگ داخلی و از سال 1941 ، بار دیگر تاج به لوگوی رئال بازگشت ؛ تاجی که رئال کرونا نامیده می شد . از آن زمان به بعد تغییر چندانی در لوگوی کهکشانی ها دیده نشد . تنها نوار آبی جایگزین نوار بنفش شد و سه حرف F ، C و M به رنگ زرد درآمد . نیاز بیشتری هم به تغییر دیده نمی شد . این علامتها به خوبی هویت رئال مادرید را نشان می دهند ، تیمی متعلق به قلب اسپانیا و تیم که در سالهای مختلف ، مایه افتخار فوتبال و حکومت اسپانیا بوده است و بارها و بارها تاج قهرمانی قاره سبز را روی سر گذاشته است.

 

پرافتخارترین تیم اروپا

رئالی ها در ادوار مختلف ، پیراهن های متفاوتی به تن کرده اند . بارها با پیراهن سفید قهرمان اروپا شدند اما در سال 2000 دیدار فینال را با پیراهن مشکی مقابل والنسیا برگزار کردند . مادریدی ها در فینال دو سال قبل خود در برابر یوونتوس هم با پیراهن بنفش در مسابقات حضور یافتند . اما آنچه در تمام این سالها ثابت بوده ، نماد باشگاه رئال مادرید بوده که روی پیراهن این تیم خودنمایی کرده است . نمادی که با نسل دهه 50 این تیم به قله فوتبال اروپا رفت. حالا رئال 14بار قهرمان اروپا شده است که هفت بار بیشتر از نزدیک ترین رقیب رئال در اروپا است.

اختصاصی ورزشی آسمونی

نظر خود را درباره «همه چیز از رئال مادرید: باشگاه آسمان، نمادها و افتخارات» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره همه چیز از رئال مادرید: باشگاه آسمان، نمادها و افتخارات فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.