زمان مطالعه: 2 دقیقه
دیدارهای خاطره انگیز؛ دلاوران قاره سیاه و قهرمان اروپا

دیدارهای خاطره انگیز؛ دلاوران قاره سیاه و قهرمان اروپا

وقتی یک تیم به ظاهر قدرتمند، نتواند دروازه رقیب کوچیک خود را باز کند، تیم اسما ضعیف تر کم کم صاحب اعتماد به نفسی می شود که می تواند آن رقیب را به شدت آزار دهد.

مهدی زارعی- داستان مسابقه دو تیم هلند و مصر در روز 12 ژوئن 1990 در استادیو لا فاووریتا شهر پالرمو، نمونه ای از چنین مسابقاتی بود. ساعت 21 به وقت محلی، در حالی مسابقه دو تیم شروع شد که حتی در ظاهر دو تیم می شد تفاوت ها را دید. هرچند پیراهن دو تیم را یک اسپانسر طراحی کرد، اما برای سفیدپوشان هلند- قهرمان یورو 88- جدیدترین طرح آن تولیدی پوشاک تهیه شده بود و برای مصری ها، طرحی متفاوت و قدیمی تر استفاده شد.

مصری ها با پیراهن سبز، شورت سفید و جوراب مشکی به مصاف هلند سفیدپوشی رفته بودند که فقط شورت این تیم نارنجی بود و یادآور پیراهن همیشگی لاله های نارنجی. در این مسابقه مصری ها در ابتدا سعی داشتند با دادن پاسهای رو به عقب به سمت احمد شبیر دروازه بان خود، از سرعت بازی کم کنند، اما وقتی مشاهده کردند که حریف آنها، تیم زهردار یورو 88 نیست، کم کم جسارت پیدا کردند و شروع به حمله از سمت راست دفاعی هلند کردند.

برای تماشاگران ایتالیایی شهر پالرمو، حملات مصر یک شگفتی بود و کم کم همه آنها طرفدار مصر شدند و کوچک ترین حرکات سبزپوشان را بدون تشویق نمی گذاشتند. هلند هم یکی دو موقعیت خوب داشت؛ از جمله ضربه چکشی مارکو فان باستن. اما در مجموع، مصر در نیمه اول بهتر بود. به نظر می رسید با شروع نیمه دوم همه چیز تغییر کند؛ ولی نکرد.

بعد از یک سانتر هلندی ها از جناح راست و از دست دادن موقعیت، این مصری ها بودند که بازی را در دست گرفتند و سه بار تا آستانه گلزنی پیش رفتند؛ کسی باورش نمی شد که ستاره این بازی هانس فان بروکلن دروازه بان هلند شود.

اما  بار سوم که حسام حسن یه تک به تک را به شکلی مبتدیانه از دست داد، هلندی ها در برگشت همان توپ، به شکلی معجزه آسا به گل رسیدند؛ یک سانتر از چپ، ضربه بدون مکث ویم کیفت تازه وارد، تغییر جهت در اثر برخورد با مدافع مصری و سرانجام گل.

هلند بعد از گل، بهتر کار کرد و به نظر رسید که منطق بر بازی حاکم شده است، اما حالا نوبت رود گولیت بود که دو ضربه سرضرب را با بی دقتی از دست بدهد. مصری ها همچنان عمق دفاع هلند را نشانه گرفته بودند و بالاخره روی فرار حسام حسن و پنالتی که به دست آوردند، توسط مجید عبدالغنی در دقیقه 83 به گل مساوی رسیدند. آنها در ضد حملات مهارت فوق العاده ای داشتند و حتی یک بار حسام حسن در وسط زمین و در برابر چشمان امیلیو آلادرِن داور اسپانیایی، با دست توپ را مهار کرد و حمله خطرناکی را ترتیب داد که گل نشد.

تساوی(1-1) یک نتیجه فوق العاده برای مصر بود. تیمی که اولین بار در جام جهانی 1934 به میدون رفت و آنجا هم مقابل مجارستان بد کار نکرد؛ اما باخت. عجیب این که مصر در بازیهای بعدیش تو جام جهانی 1990 هم درخشید و با ایرلند(0-0) کرد و از انگلیس هم فقط با یک گل شکست خورد.

سال 2018 مصر برای سومین بار به جام جهانی رسید اما باز هم سه باخت در انتظار این تیم بود تا این تیم رکوردی عجیب و منحصر بفرد داشته باشد؛ کشوری با حسرتی 88 ساله برای رسیدن به برد در جام جهانی فوتبال.

نظر خود را درباره «دیدارهای خاطره انگیز؛ دلاوران قاره سیاه و قهرمان اروپا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره دیدارهای خاطره انگیز؛ دلاوران قاره سیاه و قهرمان اروپا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.