زمان مطالعه: 4 دقیقه
دبی مال

دبی مال

دبی مال» (Dubai Mall) یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی دبی است که سالانه حدود ۸۰ میلیون بازدیدکننده از سراسر جهان دارد.

دبی مال» (Dubai Mall) یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی دبی است که سالانه حدود ۸۰ میلیون بازدیدکننده از سراسر جهان دارد. این مرکز خرید که در سال ۲۰۰۸ در مجاورت برج خلیفه افتتاح شد، جزو بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان از نظر وسعت به حساب می‌آید. دبی مال علاوه بر ۱,۲۰۰ مغازه خرده‌فروشی، دو فروشگاه بزرگ، بیش از ۲۰۰ رستوران و کافه، یک هتل مجلل و سالن‌های مدرن و مجهز سینما را در خود جای داده است. از جاذبه‌های گردشگری دبی مال باید به آکواریوم دبی، پیست اسکیت روی یخ، دبی دینو، آبشار دبی مال و... اشاره کرد.

درباره دبی مال

درباره دبی مال
درباره دبی مال

دبی مال توسط شرکت توسعه املاک و مستغلات عمار ساخته شد و در چهار نوامبر ۲۰۰۸ به بهره‌برداری رسید. این مرکز خرید با مساحت کلی ۱,۱۱۴,۸۳۶ متر مربع و سطح زیربنای ۵۴۸,۱۲۷ متر مربع تقریبا ۲۰۰ زمین فوتبال را پوشش می‌دهد و عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان را از آن خود کرده است. دبی مال از معروف‌ترین مراکز خرید دبی به حساب می‌آید که از چهار طبقه زیر همکف، همکف، اول و دوم تشکیل شده است. این طبقات از طریق پله برقی و آسانسور به یکدیگر راه دارند. بسیاری از گردشگران برای تجربه خریدی متفاوت راهی دبی مال می‌شوند؛ اما این مرکز خرید فقط به فروشگاه‌ها خلاصه نمی‌شود و تفریحات و سرگرمی‌های متنوعی دارد.

فروشگاه‌ های دبی مال

خرید از دبی مال
خرید از دبی مال
  • لباس و اکسسوری
    در طبقه همکف و طبقه اول بسیاری از برندهای معروف لباس از جمله فروشگاه‌های اروپایی زارا، اچ اند ام، منگو و رالف لورن را پیدا خواهید کرد.
  • جواهرات، ساعت و الماس
    برای خرید جواهرات خاص راهی طبقه همکف شوید که یک بخش ویژه به آن اختصاص داده شده است. در اینجا می‌توانید از میان بهترین برندهای جواهرات اروپایی و ایتالیایی و همچنین مغازه‌های محلی الماس و طلا بخرید.
  • لوازم آرایشی و عطر
    مغازه‌های متعددی در زمینه لوازم آرایش و عطر در طبقات همکف و اول مشغول به کار هستند که معروف‌ترین برندهای آرایشی و زیبایی جهان را می‌فروشند.
  • وسایل الکترونیکی
    طیف وسیعی از محصولات الکترونیکی با کیفیت عالی در این محل ارائه شده است که شامل تلفن‌های هوشمند، رایانه، دوربین دیجیتال، پهپاد و غیره می‌شود.

فصل حراج در دبی مال اغلب هم‌زمان با جشنواره خرید دبی است و از اواسط دسامبر تا اواخر ژانویه سال بعد برگزار می‌شود.

امکانات رفاهی و تفریحی دبی مال

  1. رستوران ها و فودکورت ها
  2. پارکینگ
  3. وای‌فای رایگان
  4. اپلیکیشن دبی مال
  5. ایستگاه‌های شارژ تلفن همراه
  6. خدمت تحویل کالا، نمازخانه‌
  7. امکانات تعویض پوشک کودک
  8. بخش اشیای گمشده
  9. چهار ایستگاه شارژ وسایل نقلیه الکتریکی
  10. تخت‌های استراحت
  11. امانت رایگان ویلچر و کالسکه کودک

دیدنی ‌های دبی مال

دبی مال
دبی مال
  • آکواریوم و باغ وحش زیرآبی دبی
    این آکواریوم در میان بزرگ‌ترین آکواریوم‌های جهان قرار دارد و متنوع‌ترین گونه‌های دریایی را در خود جای داده است. آکواریوم دبی مال نمونه کوچکی از اقیانوس به حساب می‌آید که مخزن آن ۱۰ میلیون لیتر گنجایش دارد و امکان تماشای بیش از ۳۰۰۰ موجود آبزی نظیر کوسه‌ها و بزرگ‌ترین مجموعه کوسه ببری دنیا را برایتان فراهم می‌کند.
  • دبی دینو
    دبی دینو» (Dubai Dino) یک اسکلت دایناسور ۱۵۵ میلیون ساله است که ۷٫۶ متر ارتفاع و ۲۴٫۴ متر طول دارد. این اسکلت عظیم که در ضلع شمالی مرکز خرید دبی در طبقه همکف خودنمایی می‌کند، در سال ۲۰۰۸ در معدن دانا در ایالت وایومینگ آمریکا کشف شد.
  • آبشار دبی مال
    این آبشار از دیوار استوانه‌ای بزرگی به قطر ۳۰ متر و ارتفاع ۲۴ متر تشکیل شده است. به‌واسطه مجسمه مردانی که در حال شیرجه از آبشار هستند، به آن «آبشار انسان» نیز گفته می‌شود.

تفریحات دبی مال

  • پیست اسکیت روی یخ
    پیست اسکیت روی یخ از جاهای دیدنی دبی مال است که در طبقه همکف این مرکز خرید قرار دارد و امکان ۹۰ دقیقه اسکیت را به علاقه‌مندان می‌دهد.
  • سینماهای ریل
    سینماهای ریل (Reel Cinemas) بیش از ۱۲,۰۰۰ متر مربع وسعت دارند و در فاز اول افتتاحیه آن، پنج سینما آغاز به کار کردند که از آن جمله می‌توان به «سینما دالبی» (Dolby Cinema)، «پلاتین وی‌آی‌پی» (Platinum VIP Theater) و «سینما بارکو اسکیپ» (Barco Escape Theater) اشاره کرد.
  • شهربازی ترمپو اکستریم
    ترمپو اکستریم (Trampo Extreme) یک شهربازی مخصوص کودکان است که کودکان سه سال و بالاتر امکان استفاده از آن را دارند؛ هرچند بزرگسالان می‌توانند به کودکان خود ملحق شوند یا در کافه شهربازی استراحت کرده و خود را به یک نوشیدنی مهمان کنند.
  • هیستریا
    هیستریا یک خانه وحشت است که بازدید از آن به هر کسی توصیه نمی‌شود؛ اما اگر به هیجان، فیلم‌های ترسناک یا فعالیت‌های جدید علاقه‌مند هستید و شجاعت کافی دارید، این سرگرمی را حتما امتحان کنید.
  • محوطه بازی DXB
    بازی DXB بزرگ‌ترین منطقه سرپوشیده واقعیت مجازی در جهان محسوب می‌شود که با پارک واقعیت مجازی ادغام شده و محبوب‌ترین سرگرمی‌های متنوع‌ را برای گروه‌های سنتی مختلف گرد آورده است.
  • محوطه ‌های بازی کودکان
    سافت پلی و کروسل (Soft Play And Carousel) که به‌معنای «محوطه بازی با کفپوش نرم و چرخ‌وفلک» است، محوطه‌هایی برای بازی کودکان به حساب می‌آید که در بخش‌های مختلفی از دبی مال تعبیه شده‌اند.
  • کیدزانیا
    نمونه کوچکی از یک شهر واقعی با خیابان‌های آسفالت‌، فرودگاه‌ها، کارخانه‌ها، رستوران‌ها و تئاترها است که به کودکان دو تا ۱۶ ساله اجازه می‌دهد، بیش از ۴۰ حرفه مختلف در دنیای واقعی نظیر وکالت، پزشکی، آتش‌نشانی، روزنامه‌نگاری، آشپزی یا خلبانی را تجربه کنند.
  • شبیه‌ ساز پرواز
    یک شبیه‌ساز پرواز فوق‌مدرن در طبقه دوم و روبه‌روی آکواریوم دبی است که می‌توانید به‌جای خلبان بنشینید و بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری جهان را هدایت کنید.

شرایط بازدید از دبی مال

بازدید از دبی مال
بازدید از دبی مال
  • ساعت کاری دبی مال: دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۴؛ جمعه تا یکشنبه از ساعت ۱۰ تا یک بامداد
  • مغازه‌های خرده‌فروشی: سه‌شنبه تا جمعه از ساعت ۱۲ تا ۲۳؛ شنبه تا دوشنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۴
  • رستوران‌ها و فودکورت‌ها: سه‌شنبه تا جمعه از ساعت ۱۰ تا ۲۴؛ شنبه تا دوشنبه از ساعت ۱۰ تا یک بامداد؛ در تعطیلات آخر هفته، چندین کافه و رستوران از ساعت ۹، صبحانه ارائه می‌دهند.
  • رستوران‌های مجاور فواره دبی: همه‌روزه از ساعت ۱۰ تا یک بامداد

قوانین بازدید

  1. ابراز علاقه و محبت در ملا عام (مانند بوسیدن یا دست یکدیگر را گرفتن) پسندیده نیست.
  2. پوشیدن لباس‌هایی که شانه‌ها و زانوها را نمی‌پوشاند، محترمانه نیست.
  3. ورود حیوانات خانگی و همین طور استعمال دخانیات در بازار مجاز نیست.
  4. انجام حرکات مخاطره‌آمیز و ورود اسکیت، اسکیت بورد و... به مجموعه مجاز نیست.
  5. در طول ماه رمضان امکان خوردن و نوشیدن در مکان‌های عمومی وجود ندارد.
  6. اگرچه دستگاه‌های خودپرداز در سراسر مرکز خرید وجود دارد، پول نقد همراه داشته باشید؛ چراکه هنگام خرید از کیوسک‌های کوچک موجود در مرکز خرید استفاده از پول نقد راحت‌تر است.

دبی مال کجاست؟

آدرس امارات متحده عربی، دبی، مرکز شهر دبی، جاده فایننشال سنتر، مجاور برج خلیفه
تلفن 971800382246255+
سایت thedubaimall.com
لوکیشن نمایش نقشه در گوگل مپ

تصاویر دبی مال

نقشه دبی مال
نقشه دبی مال
آکواریوم و باغ وحش زیرآبی دبی
آکواریوم و باغ وحش زیرآبی دبی
پیست اسکیت روی یخ دبی مال
پیست اسکیت روی یخ دبی مال
کیدزانیا دبی مال
کیدزانیا دبی مال
شبیه‌ ساز پرواز
شبیه‌ ساز پرواز
آبشار دبی مال
آبشار دبی مال
دبی دینو
دبی دینو
نظر خود را درباره «دبی مال» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره دبی مال فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.