زمان مطالعه: 2 دقیقه
خواندنی های دربی سرخابی؛ تک گل روشن در فینال لیگ

خواندنی های دربی سرخابی؛ تک گل روشن در فینال لیگ

شنبه 4 خردادماه 1353، استادیوم امجدیه/ شیرودی شاهد یکی از حساس ترین دربی های سرخابی بود.

مهدی زارعی- بازی رفت دو تیم تاج و پرسپولیس در  جام دوم تخت جمشید، به یک فینال واقعی بدل شده بود. در این دیدار که از  سریم سابقات قهرمانی باشگاه های ایران در فصل 53-1352 برگزار شد، در پایان نتیجه زیر به دست آمد و عملا چهره قهرمان مسابقات مشخص شد:

تاج   1    پرسپولیس   0

تاج: ناصر حجازی، منصور پورحیدری، عباس نوین روزگار، اکبر کارگر جم، عزت الله جان ملکی، جواد قراب، علی جباری (کاپیتان)، کارو حق وردیان، حسن روشن، مسعود مژدهی (غلامحسین مظلومی) رضا عادلخانی (هادی نراقی)

مربی: رایکوف

پرسپولیس: بهرام مودت، ابراهیم آشتیانی، مسیح مسیح نیا، جعفر کاشانی (کاپیتان)، رضا وطنخواه، علی پروین، ایرج سلیمانی، محمد دستجردی، اسماعیل حاج رحیمی پور، محمود خوردبین (صفر ایرانپاک)، حسین کلانی

مربی: همایون بهزادی

داور: رودلف شورر (سوئیس) با کمک بهمن بهلولی و محمد ریاحی

تماشاگر: 25 هزار نفر

اخطار: حسین کلانی

گل: دقیقه 88 حسن روشن

 

تاج و پرسپولیس آخرین دیدار تیم فصل جام دوم تخت جمشید را برگزار کردند. در حالی که قبل از شروع بازی تاج عنوان قهرمانی نیم فصل را در دست داشت و با شرایطی بهتر از پرسپولیس در صدر قرار گرفته بود. ولی برای هواداران بی شمار دو تیم  مهم نبود که کدام تیم درصدر است و کدام در انتها، زیرا برای آنها دیدار این دو آغاز همه چیز بود. به همین دلیل ساعت ها قبل از آغاز بازی در زیر افتاب سوزان خردادماه روی سکوهای داغ امجدیه هزاران نفر در انتظار دیدار معبودان خویش بودند و اینها بجز میلیون ها نفری بودند که ترجیح داده بودند دیدار دو غول فوتبال را روی صفحه تلویزیوون مشاهده کنند.

با ورود سرخپوشان پرسپولیس و آبی پوشان تاج به زمین هیجان و اضطراب ورزشگاه به اوج خود رسید و هنگامی که سوت آغاز بازی کشیده شد به خوبی مشهود بود که بازیکنان دو تیم نیز از حالت کلی ورزشگاه مستثنی نیستند و حرکات عجولانه و ضربات بدون دقت آنان نشان از حساسیت هرچه بیشتر بازی برای طرفین می داد.

این حالت در اکثر وقت ابزی در دو تیم مشهود بود ولی در این میان گوئی تاج از آغاز می دانست که چه می خواهد. هدف تاج، تساوی یا آزمون اقبال خود روی ضد حملات برای یک پیروزی خفیف بود که آن را برای خود کافی می دید. ولی هدف پرسپولیس پیروزی به هر قیمت بود که بتواند در کورس قهرمانی از حریف خود عقب نیفتد.

در نیمه اول حالت هجومی پرسپولیس کاملا مشهود بود ولی جز یکی، دو موقعیت قابل بحث روی دروازه تاج اتفاقی نیفتاد.

در نیمه دوم حملات پرسپولیس شدت گرفت و پیاپی دروازه تاج مورد تهدید مهاجمان پرسپولیس قرار داشت. بازی در حالی که همگان نتیجه آن را مساوی می پنداشتند رو به اتمام بود و تماشاگران در حال ترک استادیوم بودند که در پشت محوطه هیجده قدم توپ نصیب حسن روشن شد. او پس از کنترل توپ و کمی پیشروی ناگهان اقدام به شوت کرد و ضربه چرخ دار او با تمام تلاشی که مودت برای مهار آن به خرج داد به آرامی در گوشه دروازه پرسپولیس جای گرفت.

این گل در دو دقیقه به پایان بازی به نتیجه رسید و دیگر فرصتی برای جبران آن وجود نداشت و به این ترتیب صفحه ای دیگر از دفتر مبارزات دو تیم با پیروزی تاج به پایان رسید.

 

نظر خود را درباره «خواندنی های دربی سرخابی؛ تک گل روشن در فینال لیگ» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره خواندنی های دربی سرخابی؛ تک گل روشن در فینال لیگ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.