زمان مطالعه: 3 دقیقه
سفارش خرید اینترنتی از سایت های خارج کشور

سفارش خرید اینترنتی از سایت های خارج کشور

گاهی پیش می آید محصول یا برندی که مدنظرتان است در ایران موجود نیست، و مجبور می شوید از خارج از کشور آن را تهیه کنید.

خرید اینترنتی این روزها بین مردم به خوبی جا افتاده و کار را راحت تر و سریع تر کرده است. گاهی مواقع کالایی در بازار ایران یا در سایت های ایرانی وجود دارد که اصل نیست و مجبور می شویم آن را از خارج از کشور تهیه کنیم. اینجاست که باید تصمیم بگیرید آن کالا را به چه صورت تهیه کنید. در ادامه مطلب آسمونی درباره روش های خرید اینترنتی محصول از سایت های خارجی بیشتر می پردازیم.

روش های خرید اینترنتی محصول از سایت های خارجی

راه های زیادی برای خرید محصول از خارج از ایران وجود دارد، خصوصاً امسال در روز بلک فرایدی افرادی در ایران توانستند کالاهای مدنظر خود را با بهترین قیمت ممکن از خارج از کشور تهیه کنند. این روش ها عبارت اند از:

  1. سفر به آن کشور و به همراه آوردن آن،
  2. درخواست از یک دوست مقیم آنجا و ارسال آن به ایران،
  3. خرید از سایت های خارجی و ارسال به ایران،
  4. سپردن تمام مراحل به یک کارگزار حرفه ای و قابل اعتماد.

برای روش های اول و دوم، یعنی سفر به آن کشور و به همراه آوردن آن، درخواست از یک دوست مقیم آنجا و ارسال آن به ایران، تکلیف روشن است. اما روش سوم و چهارم، اندکی اطلاعات پیش از انجام خرید نیاز دارد و بهتر است در مورد اعتبار سایت ها اطمینان حاصل کنیم تا بعدها دچار ضرر مالی نشویم.

خرید از یک سایت خارجی آنلاین و ارسال به ایران

خرید اینترنتی سایت های خارجی همانند خرید از سایت های خودمان است با این تفاوت که زبان وبسایت فرق دارد. قطعاً پیش نیاز اصلی برای خرید از یک سایت اینترنتی خارجی، دانستن زبان آن سایت یا کشور است. همه سایت های معروف دارای چند زبان مختلف هستند اما کم پیش می آید زبان فارسی هم بین گزینه های زبان آنها وجود داشته باشد. همچنین، برخی از سایت ها به دلیل مسئله تحریم ها ارسال پستی به ایران ندارند و باید پیش از خرید به آن توجه کرد. امکان پرداخت ارزی برای هزینه خرید خود را هم در نظر داشته باشید. برای این کار باید یک کارت خارجی پایه دلاری مثل ویزا کارت یا مستر کارت داشته باشید. البته شبکه بانکی ایران به سیستم بانک جهانی متاسفانه متصل نیست و شرکت های ویزاکارت و مسترکارت و مانند آنها هیچ خدمات مستقیمی به ایران ارائه نمی کنند. اما می توانید با مراجعه به وبسایت یوزکارت از کارهای مستر و ویزایی که این شرکت عرضه می کند استفاده نمائید.

در صورت داشتن اطلاعات زبانی و کارت پولی موردنیاز به راحتی می توانید خرید خود را انجام دهید. معروف ترین سایت های خرید اینترنتی جهانی را در بخش زیر معرفی می کنیم:

  • سایت آمازون (Amazon)

سایت خرید اینترنتی آمازون
سایت خرید اینترنتی آمازون

سایت آمازون بزرگترین و معتبرترین برند به حساب می آید. فروشگاهی که در ابتدا یک کتاب فروشی اینترنتی بود اما امروز به متنوع ترین سایت سفارش آنلاین کالاها تبدیل شده است. بستر آمازون در ایالات متحده قرار دارد به همین خاطر خرید مستقیم برای کاربران ایرانی به سختی امکان پذیر است. البته کشورهایی مانند یمن، کره شمالی و امثال آنها هم تحریم شده اند. به هر حال باز هم ایرانیان با دور زدن این گونه مسائل کالاهای موردنظر خود را از آمازون سفارش می دهند.

  • سایت ای بِی (eBay)

سایت خرید اینترنتی ای بی
سایت خرید اینترنتی ای بی

سایت ای.بِی در بین ایرانیان بخوبی شناخته شده است. تقریباً کلیه گروه های کالایی در این سایت وجود دارد. حتی افراد می توانند محصولات خود را در سایت ای بِی بفروشند بخاطر همین محصولاتی با قیمت مناسب در این سایت پیدا می شود. اما این سایت محصولات خود را به صورت مستقیم برای ایران ارسال نمی کند. ای بی و آمازون بهترین سایت خرید از خارج کشور هستند.

  • سایت والمارت (Walmart)

سایت خرید اینترنتی والمارت
سایت خرید اینترنتی والمارت

والمارت یک فروشگاه زنجیره ای آنلاین است و بزرگ ترین خرده فروش در جهان می باشد. این سایت توانسته در رتبه سوم جهان قرار بگیرد. والمارت تقریباً تمام انواع کالایی را به فروش می رساند.

  • سایت اتسی (Etsy)

سایت خرید اینترنتی اتسی
سایت خرید اینترنتی اتسی

سایت اتسی، بیشتر کالاهای دستساز، کلکسیونی و خاص را به فروش می رساند. البته محصولاتی مانند پوشاک، زیورآلات، مواد غذایی، لوازم آرایشی و ... هم برای فروش دارد اما بیشتر بعنوان کالاهای دستساز و خاص معروف است.

  • سایت تارگت (Target)

سایت خرید اینترنتی تارگت
سایت خرید اینترنتی تارگت

وبسایت خرید اینترنتی تارگت، در ابتدا کار خود را از یک فروشگاه خرید محلی در آمریکا آغاز کرد. اما امروزه یکی از وبسایت های معروف جهان است و امکان تحویل فوری را برای مشتریان خود رقم زده است. اما در ایران قطعاً مدت زمان بیشتری لازم دارد تا کالا به دستتان برسد.

سپردن تمام مراحل به یک کارگزار حرفه ای و قابل اعتماد

روش چهارم، سپردن مراحل خرید به یک کارگزار قابل اعتماد است. می توان با استفاده از سایت های کارگزار بدون طی کردن مراحل خرید آنلاین از سایت های خارجی معروف از جمله سایت های بالا، محصول خود را سفارش داده و تحویل بگیرید.

به دلایلی که قبلاً ذکر شد، مانند نداشتن کارت بانکی بین المللی یا تحریم ایران و ارسال نکردن کالا به آدرس شما می توان با کمک سایت های واسطه سفارش و خرید خود را انجام دهیم. فقط باید توجه داشته باشید که به هر سایتی اعتماد نکنید و بدون تحقیق دست به هیچ کاری نزنید.

نظر خود را درباره «سفارش خرید اینترنتی از سایت های خارج کشور» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره سفارش خرید اینترنتی از سایت های خارج کشور فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.