زمان مطالعه: 1 دقیقه
راگبی بازهایی که قهرمان فوتبال انگلیس شدند!

راگبی بازهایی که قهرمان فوتبال انگلیس شدند!

در سال 1911 و در رقابتهای جام حذفی انگلیس، تیمی قهرمان شد که تا یک دهه قبل به عنوان تیم راگبی مشغول فعالیت بود.

مهدی زارعی- در سال 1910  اتحادیه فوتبال، طرح جواهر سازی« فاتورینی» و  تیم «بردفورد» را برای ساختن یك جام جدید را پذیرفت و برای این طراحی به آنها پاداش نیز داد.  تونی فاتورینی در سال 1895 و به هنگام جدا شدن باشگاه راگبی مانینگهام از اتحادیه راگبی از جمله مردان تاثیرگذار بود که منجر به شکل گیری راگبی لیگ شد. مانینگهام در 1896 اولین قهرمان این مسابقه جدید راگبی بود و در 1903 این باشگاه با تغییر نام و تبدیل به باشگاه فوتبال بردفورد به فعالیت خود ادامه داد.

جالب اینجا بود كه بردفورد به فینال جام فصل 11-1910 رسید، در حالی که تمام مسابقات خود را با اختلاف یک گل برنده شده بود و تنها در نیمه نهایی 3 گل به بکبرن زد. از دیگر اتفاقات جالب این دوره، مسابقه دو تیم گریمسبی تاون و کرایدون کامِن بود که با برتری(3-0) گریمسبی خاتمه یافت. اما اتحادیه مسابقه را باطل و دستور به تکرار آن داد. اما کرایدون از شانس مجدد نیز نتوانست بهره ای ببرد و این بار(8-1) در هم کوبیده شد!

 پس از یك تساوی (0ـ0) در حضور 69098 نفر، برای دومین سال پیاپی کار به دیدار تكراری کشیده شد. بردفورد این مسابقه را با نتیجه (1ـ0) به سود خود خاتمه داد تا اولین تیمی باشد كه جام جدید را بالای سر برده است؛ جامی كه توسط خود بردفوردی‌ها طراحی شده بود. غایب بردفورد در مسابقه تکراری ویلیام گیدیا هافبک وسط تیم بود. بازیکن 25 ساله اسکاتلندی که تنها 10 بار برای این باشگاه به میدان رفت( شامل 7 بازی لیگ) و بدون حضور در فینال تکراری برنده یک جام شد و این تیم را به مقصد بیرمنگام ترک کرد.

این فینال، اولین دیدار نهایی  بود كه در استادیوم «اولد ترافورد» و در حضور 66646 تماشاگر برگزار شد. استادیومی كه بعدها ملقب به «تئاتر رؤیاها» گردید. اما با جام قبلی چه كردند؟ این جام به مناسبت جشن بیست و یكمین سالگرد ریاست اتحادیه به لرد كاینارد اهدا گردید. مردی كه جام حدفی را پایه‌گذاری  كرده بود و از سال 1890 به عنوان رئیس اتحادیه انتخاب شده و تا سال 1923 نیز در این سمت باقی می ماند.

خانواده ایتالیایی الاصل فاتورینی هم به کار طراحی مدالها و جامها ادامه دادند. در دهه 20 تمامی مدالها و جامهای رقابتهای شهری و کشوری توسط آنها ساخته می شد حتی امروز هم شرکت آنها با مسوولیت محدود، مدالها و جوایز ورزشی را طراحی می کند.

نظر خود را درباره «راگبی بازهایی که قهرمان فوتبال انگلیس شدند!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره راگبی بازهایی که قهرمان فوتبال انگلیس شدند! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.