مطالعه: 1 دقیقه
خاطرات دربی؛ گل جنجالی مثل گل ومبلی!

خاطرات دربی؛ گل جنجالی مثل گل ومبلی!

در سال 1354 و در روز 27 اسفندماه دربی شماره 18 سرخابی های پایتخت برگزار شد.

از هفته سوم دور رفت چهارمین دوره مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاههای کشور (جام تخت جمشید) دو تیم تاج و پرسپولیس با قضاوت محمد صالحی مقابل هم قرار گرفتند. این بازی در استادیوم امجدیه و با حضور 30 هزار تماشاگر برگزار شد و (1-1) خاتمه یافت مسعود مژدهی در دقیقه 21 برای تاج (استقلال) و محمود خوردبین در دقیقه 85 برای پرسپولیس گلزنی کردند.

برای تیم تاج در این مسابقه منصور رشیدی، حسن ابراهیمی، حسن نظری، اکبر کارگر جم، عزت جانملکی، کارو حق وردیان، جواد قراب، جهانگیر کوثری (هادی نراقی از دقیقه 44)، حسن روشن، آندرانیک اسکندریان و مسعود مژدهی به میدان رفتند. هدایت تیم تاج بر عهده زدراکو رایکوف بود.

برای تیم پرسپولیس در این دیدار بهرام مودت، ابراهیم آشتیانی، بیژن ذوالفقارنسب، جواد اله وردی، رضا وطنخواه (فریدون معینی از دقیقه 57)، علیرضا عزیزی، علی پروین، محمدرضا خلعتبری (اسماعیل حاج رحیمی پور از دقیقه 2)، جهانگیر فتاحی، محمود خوردبین و محمد دستجردی به میدان رفتند. هدایت تیم پرسپولیس بر عهده بیوک وطنخواه بود.

شایان ذکر است که در دقیقه 85 خوردبین توپی را که از علیرضا عزیزی دریافت کرده بود شوت کرد، توپ به زیر تیر افقی خورد، به داخل دروازه رفت و سپس به سمت بیرون چرخید که در این لحظه منصور رشیدی توپ را تصاحب کرد. گلی که یادآور گل جف هرست در فینال جام جهانی 1966 بود؛ گلی که به گل ومبلی مشهور شد...

محمد صالحی داور دیدار هنوز تصمیم خاصی نگرفته بود که منوچهر نظری (کمک داور بازی) اعلام گل کرد و صالحی هم با دمیدن در سوت خود مرکز زمین را نشان داد. بازی با اعتراض تاجی ها چند دقیقه به تعویق افتاد و در نهایت با اخراج مژدهی به پایان رسید. نشریه تاج، ارگان رسمی این باشگاه با چاپ عکسی ادعا کرد ضربه خوردبین با برخورد به تیرک راهی به چارچوب دروازه نیافته است.

نظر خود را درباره «خاطرات دربی؛ گل جنجالی مثل گل ومبلی!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره خاطرات دربی؛ گل جنجالی مثل گل ومبلی! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.