زمان مطالعه: 2 دقیقه
جوکوویچ و هفت پیروزی برای قهرمانی ویمبلدون 2022

جوکوویچ و هفت پیروزی برای قهرمانی ویمبلدون 2022

رقابتهای تنیس انفرادی ویمبلدون با قهرمانی نوواک جوکوویچ به پایان رسید.

مهدی زارعی- مسابقات تنیس ویمبلدون در سال 2022 در حالی به پایان کار خود رسید که برای کسب قهرمانی این مسابقات 128 تنیسور برتر جهان( شامل هشت تنیسوری که با وایلد کارت به مسابقات دعوت شدند) به صورت حذفی مقابل یکدیگر قرار گرفتند.

این مسابقات چند غایب بزرگ نیز داشت. روجر فدرر سوییسی که پس از 22 فصل پیاپی حضور در این مسابقات، به دلیل مصدومیت نتوانست در ویمبلدون حضور پیدا کند و دانیل مدودوف( نفر اول رنکینگ جهانی)، آندری روبلف( نفر هشتم رنکینگ) و کارِن خاچانوف( نفر 22 رنکینگ) که هر سه اهل روسیه بودند و به دلیل تحریم ورزش روسیه اجازه شرکت در مسابقات را پیدا نکردند.

مطابق برنامه رقابتهای انفرادی ویمبلدون، این نفرات در چهار Section  32 نفره مقابل هم قرار گرفتند. هر Section  نیز شامل دو بخش 16 نفره می شد. به این ترتیب بخش بالایی جدول با حضور تنیسورها در 4 دسته 16 نفری و بخش پایین جدول نیز در 4 گروه 16 نفری برگزار شد تا نفرات برتر هر گروه راهی دور یک چهارم نهایی ویمبلدون شوند.

به این ترتیب در اولین Section  نوواک جوکوویچ بدون دردسر چهار رقیب خود را شکست داد. جوکوویچ در برابر کوون سون وو( کره جنوبی) با حساب(3-1) برنده شد و تاناسی کوکیناکیس استرالیایی را (3-0) از پیش رو برداشت. آن گاه مقابل هموطن خود میومیر کچمانوویچ و صاحب رنکینگ 25 جهان در سه ست پیاپی پیروز شد و با برتری(3-1) در برابر تیم فان ریتهوون هلندی موفق شد از گروه 16 نفری خود به دور یک چهارم نهایی صعود کند.

جووکویچ سخت ترین مسابقه خود را در این مرحله برگزار کرد و در حالی که دو ست اول و دوم را از یانیک سینر ایتالیایی باخته بود، در سه ست بعدی این رقیب را شکست داد و به نیمه نهایی رسید تا مقابل کامرون نوری بریتانیایی قرار گیرد. جوکو باز هم ست اول را به حریف خود واگذار کرد اما در ادامه کار دشواری نداشت و سرانجام(3-1) به برتری رسیده و فینالیست شد.

اما در Section  ششم جدول، نیکولاس کیرگیوس استرالیایی ابتدا در نبردی نفس گیر(3-2) پل جاب بریتانیایی را شکست داد و در مرحله بعد فیلیپ کرایینوویچ صرب را (3-0) شکست داد. سپس (3-1) استفانوس تسیتسیپاس یونانی را از پیش رو برداشت و آن گاه با برتری(3-2) در برابر براندون ناکاشیما آمریکایی راهی یک چهارم نهایی شد. در این دور مقابل کریستین گارین شیلیایی(3-0) برنده شد و مقابل رافائل نادال اسپانیایی قرار گرفت. مصدومیت نادال به کمک تنیسور استرالیایی آمد و او با حذف نادال از نیمه نهایی، راهی فینال شد. کیرگیوس در فینال ابتدا (6-4) برنده شد اما در ستهای بعدی نوبت به برتری جوکوویچ رسید که (6-4)، (6-3) و (7-6) به پیروزی رسیده و یک بار دیگر قهرمانی بخش انفرادی ویمبلدون را از آن خود سازد.

جوکوویچ سال گذشته نیز فینال را (3-1) مقابل ماتئو برتینی به پیروزی رسیده و عنوان قهرمانی ویمبلدون 2021 را نیز از آن خود ساخته بود.

 

 

 

نظر خود را درباره «جوکوویچ و هفت پیروزی برای قهرمانی ویمبلدون 2022» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره جوکوویچ و هفت پیروزی برای قهرمانی ویمبلدون 2022 فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.