در شانزدهمین دوره جام ملتهای آفریقا تعداد گلها به 23 كاهش يافت و ميانگين گل به 1.44 سقوط كرد! به طوری که پرگل‌ترين مسابقه تورنمنت تنها 3 گل داشت! و در پايان تورنمنت روژه‌ميلا (كامرون)، الاخضر بلومي (الجزاير)، عبدولايه ترائوره (ساحل عاج) و جمال عبدالحميد (مصر) آقاي گل تورنمنت شدند. آن هم تنها با 2 گل زده!

با این حال تنها نقاط ضعف این دوره بازیها، تعداد کم گل های تورنمنت نبود.

مرحله مقدماتی باز هم به صورت حذفی و رقابتهای دو به دو در سه مرحله برگزار شد تا تعیین شش تیم صعود کننده در کنار مراکش( میزبان) و مصر( مدافع عنوان قهرمانی) مشخص شود. در همان مرحله اول مقدماتی، اتیوپی بعد از برد(4-2) مقابل تانزانیا در دیدار رفت، در بازی برگشت حاضر نشد و تانزانیا به دور بعد صعود کرد!

ماداگاسکار، روآندا، توگو و تونس هم به دلیل عدم حضور موریس، لسوتو، گینه استوایی و مالی به دور بعد راه یافتند. در مرحله بعد رواندا و زامبیا مقابل مالاوی و لیبی بازی نکردند تا رقبای آنها بدون بازی به دور بعد صعود کنند. لیبی در دور آخر مقدماتی از بازی مقابل الجزایر خودداری کرد تا الجزایر راهی مرحله پایانی شود.

در دو گروه نتایج و امتيازات زير كسب شد.

گروه اول: مراكش (4 امتیاز) الجزاير (3) ساحل عاج (3) زئير (2)

مراکش(1-1) زئیر

ساحل عاج(1-1) الجزایر

ساحل عاج(1-1) زئیر

مراکش(1-0) الجزایر

الجزایر(1-0) زئیر

مراکش(0-0) ساحل عاج

گروه دوم: نيجريه (4) كامرون (4) مصر (3) كنيا (1)

کامرون(1-0) مصر

نیجریه(3-0) کنیا

کامرون(1-1) نیجریه

مصر(3-0) کنیا

کامرون(0-0) کنیا

نیجریه(0-0) مصر

از عجايب اين بازي‌ها صعود الجزاير به نيمه‌نهايي بود. در حالي كه حتي تفاضل و گلهاي زده اين تيم با ساحل عاج يكسان بود! الجزايري‌ها در نيمه نهايي پس از تساوي (1-1) مقابل نيجريه 11 پنالتي زدند!! اما «بلومي» كه اولين پنالتي تيم را گل كرده بود، موفق نشد يازدهمين ضربه را گل كند تا نيجريه با برتري (9-8) فيناليست شود و حريف كامروني شود كه مراكش را (1-0) شكست داده بود.

فينال كامرون ـ نيجريه كه تنها پس از 4 سال تكرار شده بود، باز هم به سود كامرون خاتمه يافت؛ اين بار (1-0). مراكش هم در ضربات پنالتي (3-4) از الجزاير باخت و چهارم شد. «عزيز بودربالا» مراكشي نيز عنوان بازيكن برتر تورنمنت را به خود اختصاص داد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «لحظه های ماندگار جام ملتهای آفریقا؛ بازیکنی که در یک ضربات پنالتی، دو بار پنالتی زد!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره لحظه های ماندگار جام ملتهای آفریقا؛ بازیکنی که در یک ضربات پنالتی، دو بار پنالتی زد! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.