زمان مطالعه: 1 دقیقه
جام خلیج فارس ؛ جامی برای آماده‌ سازی رقبای ایران (بخش سوم)

جام خلیج فارس ؛ جامی برای آماده‌ سازی رقبای ایران (بخش سوم)

در ادامه بررسی رقابتهای جام خلیج فارس، به دو دهه قبل می رسیم و روزهای درخشش عربستان در این مسابقات.

2002 (عربستان): دومین میزبانی و دومین قهرمانی

ورزشگاه ملك فهد از 16 تا 30 ژانویه، برای دومین بار میزبانی مسابقات را برعهده گرفت. عربستان این بار مقتدرتر از دوره قبل ظاهر شد و با 4 برد و 1 تساوی بالاتر از قطر 12 امتیازی ایستاد. قطر در روز آخر نیاز به یك تساوی مقابل سعودی‌ها داشت اما (1ـ3) شكست خورد. كویت و بحرین نیز هر دو 5 امتیازی شدند؛ 4 گل زدند و 6 گل خوردند تا برای تعیین تیم سوم. كار به قرعه‌كشی رسید. و به این ترتیب، كویت صاحب عنوان سوم تورنمنت شود!

 

2003 (كویت) ورود یمن به بازی‌ها

این بازی‌ها در 26 دسامبر 2003 آغاز شد و روز 11 ژانویه 2004 خاتمه یافت. پدیده‌ این دوره بحرین بود كه 4 برد، 1 تساوی و 1 باخت كسب كرد اما به‌دلیل باخت (0-1) از عربستان، پایین‌تر از صعودی‌ها نایب قهرمان شد. عربستان با وجود دو تساوی مقابل قطر و كویت، سومین قهرمانی خود را جشن گرفت و قطر و عمان سوم و چهارم شدند. یمن نیز در اولین حضور خود در این بازیها، تنها یك تساوی مقابل عمان به‌دست آورد.

 

2004 (قطر): بازگشت عراق، درخشش قطر و عمان

پس از سقوط رژیم بعث و حكومت صدام حسین، عراق مجدداً در خانواده‌ بازیها پذیرفته شد تا رقابتها در دو گروه چهار تیمی برگزار شده و از هر گروه دو تیم راهی نیمه نهایی شوند. دو فینالیست (قطر و عمان) در مرحله گروهی نیز با هم بازی كرده بودند كه دیدار آنها (2 ـ 1) به سود قطر خاتمه یافته بود. در فینال نیز مسابقه (1 ـ 1) شد و قطر با برد (5 ـ 4) در ضربات پنالتی برای دومین‌بار فاتح مسابقات شد. بحرین نیز     (3 ـ 1) كویت را شكست داد و سوم شد. عماد الحسنی از عمان نیز با 4 گل‌زده، آقای گل تورنمنت شد.

نظر خود را درباره «جام خلیج فارس ؛ جامی برای آماده‌ سازی رقبای ایران (بخش سوم)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره جام خلیج فارس ؛ جامی برای آماده‌ سازی رقبای ایران (بخش سوم) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.