زمان مطالعه: 3 دقیقه
نگاهی به زندگی و اثار تام هنکس؛ به مناسبت زاد روز تولد وی

نگاهی به زندگی و اثار تام هنکس؛ به مناسبت زاد روز تولد وی

تام هنکس یکی از سوپراستار های دهه نود میلادی بود که حضورش در فیلم ها به جذابیت فیلم کمک بسیاری می کرد.

سه شنبه 22 تیر 1400

یکی از تحسین شده ترین بازیگران چند دهه اخیر

احتمالا شما هم شنیده اید که برای بازیگر شدن باید چهره ای جذاب و فتو ژنیک داشت! اما برخی بازیگران هستند که انچنان بازی قدرتمند و خوبی دارند که باعث جذابیت  انها می شود. اوج کشف چنین استعدادهایی در دهه 60 و 70 میلادی در هالیوود بود، اما پس از دهه بی رونق سینما در دهه هشتاد ،در حالی که برخی به این نتیجه رسیده بودند که  سینمااز بین خواهد رفت! ستارگانی در دهه نود ظهور کردند که یادآور ستارگان سینما در چند دهه گذشته بودند.

یکی از مهمترین سوپراستارهای دهه نود میلادی بدون شک "تام هنکس "است. بازیگری که حتی در فیلم های معمولی هم فوق العاده است و به جذابیت فیلم کمک شایانی می کند و حتی تبدیل می شود به مهمترین دلیل تماشای آن فیلم!

تام هنکس
تام هنکس

توماس جفری هنکس با نام هنری تام هنکس، نهم جولای ،معادل 19  تیر ،در شهر کونکورد کالیفرنیا متولد شد. مادرش جنت مریلین اصلیت پرتغالی داشت و در بیمارستان کار می کرد، پدرش آموس مافورد هنکس که اصالتا از بریتانیاست یک آشپز دوره گرد بود. پدر و مادر تام در سال 1960 یعنی زمانی که تام تنها 6 سال داشت از یکدیگر جدا شدند. پنج سال پس از این جدایی پدر تام با یک زن چینی ازدواج کرد و از همسر دومش سه فرزند دارد که تام هنکس مدتی با آنها نیز زندگی کرده است. او همچنین یک خواهر و یک برادر تنی نیز دارد.

تام هنکس در دهه هفتاد میلادی در دانشگاه رشته تئاتر را انتخاب کرد و به شهر ساکرامنتو رفت. در تئاتر خیلی زود خوش درخشید و سال 1978 برای بازیگری تئاتر موفق به جایزه بهترین بازیگر شد. اما ورود او به سینما در دهه هشتاد اتفاق افتاد و مطرح شدنش به عنوان یک سوپر استار در سینما در دهه نود میلادی شروع شد.

تام هنکس سال 1993 برنده گلدن گلوب و اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم "فیلادلفیا "شد او در این فیلم در نقش یک بیمار مبتلا به ایدز به ایفای نقش پرداخت. در دهه نود هنوز این بیماری بسیاری در دنیا و حتی آمریکا ناشناخته بود.

تام هنکس
تام هنکس

تام هنکس سال بعد با فیلم "فارست گامپ "توانست دوباره اسکار و گلدن گلوب را ببرد و هم اینکه جایزه انجمن بازیگران فیلم و جایزه انتخاب مردمی را نیز به خود اختصاص داد و به این ترتیب با اسپنسر تریسی تنها بازیگران تاریخ سینما هستند که دو سال پیاپی موفق به دریافت جایزه اسکار شده اند. 

فیلم "فارست گامپ "یکی از محبوب ترین فیلم های این بازیگر است. هنکس در این فیلم در نقش فردی با بهره هوشی پایین بازی کرده بود که از قضا در همه کارها موفق بود! هنوز هم به سختی می توان بازیگری به غیر از هنکس را در این نقش تصور کرد. 

تام هنکس طی سالهای اخیر در فیلم های بسیار مهمی بازی کرده است و از آن جمله می توان به فیلم های نجات سرباز رایان، ترمینال و اگه میتونی منو بگیر ساخته استیون اسپیلبرگ کارگردان مطرح و موفق هالیوود اشاره کرد.

تام هنکس در فیلم های به یاد ماندنی دیگر مانند مسیر سبز، دور افتاده، رمز داوینچی و کاپیتان فلیپس نیز به ایفای نقش پرداخته است که وجود هر کدام از این فیلم ها می تواند افتخار بسیار بزرگی برای یک بازیگر باشد. او به عنوان صدا پیشه در انیمشن معروف اسباب بازی نیز به جای شخصیت "وودی کاوبوی "صحبت کرده است و از همین روی در میان کودکان نیز بسیار بازیگر محبوب و خاطره سازی است.

هنکس تا به حال شش بار نامزد اسکار و هشت بار نامزد گلدن گلوب شده است. در جشنواره برلین نیز موفق به دریافت جایزه خرس نقره ای شده است و بدون شک یکی از محبوب ترین و تحسین شده ترین بازیگران حال حاضر هالیوود به شمار می رود. با وجود اینکه بیش از 60 سال از عمرش می گذرد اما هنوز هم حضورش در هر فیلمی می تواند تضمین کننده فروش آن فیلم باشد و در واقع او یکی از پولسازتیرین بازیگران چند دهه اخیر هالیوود نیز بوده است.

نگاهی به زندگی و اثار تام هنکس؛ به مناسبت زاد روز تولد وی
نگاهی به زندگی و اثار تام هنکس؛ به مناسبت زاد روز تولد وی

نکته جالب توجه درباره تام هنکس زندگی بی حاشیه اوست. هنکس سالهاست که با همسرش ریتا ویلسون که او نیز بازیگر است، زندگی می کند و بر خلاف زندگی پر از حاشیه اکثر سلبریتی های هالیوود، تام هنکس زندگی خانوادگی بسیار آرامی دارد و به نظر می رسد که نه تنها در عالم بازیگری چهره ای موفق است، بلکه در اداره خانواده نیز مردی موفق است.

سال 2020 یعنی زمانی که دنیا درگیر کرونا شده بود تام هنکس و همسرش حین فیلمبرداری در استرالیا مبتلا به کرونا شدند. این اتفاق سر و صدای زیادی به راه انداخت و باعث شد تا بسیاری از پروژه های سینمایی تعطیل شوند. هر چند که هنکس و همسرش خیلی زود خوب شدند اما آنها جز مشهورترین چهره های جهان بودند که تا به حال به این بیماری عالم گیر دچار شده اند. 

تام هنکس را می توان یکی از مهمترین چهره هایی دانست که سینما را در دهه نود احیا و ثابت کردند که هنوز هم ستاره هایی ظهور می کنند که علی رغم چهره ای معمولی می توانند همیشه بهترین باشند.

نرگس خرقانی

نظر خود را درباره «نگاهی به زندگی و اثار تام هنکس؛ به مناسبت زاد روز تولد وی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نگاهی به زندگی و اثار تام هنکس؛ به مناسبت زاد روز تولد وی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.