زمان مطالعه: 1 دقیقه
تالار وحدت تهران

تالار وحدت تهران

تالار وحدت تهران یکی از مجهزترین و مجلل ترین سالن های موسیقی و اپرای ایران است. این تالار حتی یکی از جاذبه های گردشگری تهران محسوب می شود.

تالار وحدت تهران توسط یوگینا آفتاندلیانس، طبق نمونه اپرا هال وین ساخته شده و در سال 1346 افتتاح شد. تاسیس این تالار شکوهمند در خیابان استاد شهریار (دکتر ارفع سابق) در سال 1336 آغاز شد و بعد از 10 سال یعنی در سال 1346 طراحی های داخلی فاخر و تجهیزات نور و صدا در آن به کار گرفته شد. در ادامه مطلب آسمونی به معرفی تالار وحدت تهران می پردازیم.

تالار وحدت تهران

این تالار مجهز قبلا با عنوان تالار رودکی معرفی شده بود اما بعد از انقلاب اسلامی همزمان با هفته وحدت، نامش به تالار وحدت تغییر یافت. در این تالار یک تالار کوچک تری هم وجود دارد که نام این تالار کوچک را تالار رودکی گذاشتند. تالار وحدت تهران بیشتر برای کنسرت و نمایش استفاده می شود. تابحال در این تالار، گروه های موسیقی سنتی، پاپ، کلاسیک و اجراهای ارکسترال فعالیت داشته اند.
زیر بنای تالار وحدت بیش از 15.000 متر مربع و مساحت کل ساختمان در هفت طبقه و زیرزمین‌ها 21.000 متر مربع است. 

امکانات تالار وحدت

اجرای کنسرت در تالار وحدت تهران
اجرای کنسرت در تالار وحدت تهران
  1. یک سالن همکف، 3 طبقه بالکن به شکل نعل اسبی با گنجایش 740 تماشاگر
  2. دو زیرزمین برای استقرار الکتروموتورهای صحنه
  3. ماگنت نور و پاورهای تالار کنسرت
  4. امکانات صوتی پیشرفته
  5. امکان تصویربرداری با سه دوربین و پروجکشن‌ها و امکان پخش تصویر
  6. شال‌های کناری صحنه تالار وحدت با طول 12 متر برای ورود و خروج عوامل صحنه
  7. مجلل ترین تالار کشور
محل قرارگیری صندلی ها در تالار وحدت تهران
محل قرارگیری صندلی ها در تالار وحدت تهران

 

آدرس و تلفن تالار وحدت تهران

آدرس تهران، خیابان حافظ، بعد از چهار راه کالج، خیابان محمد حسین شهریار، تالار وحدت
تلفن 021-66731419
  • راه های دسترسی با اتوبوس و مترو

  1. مترو: در ایستگاه تئاتر شهر پیاده شوید و بعد از خروج از ایستگاه به سمت ضلع شرقی پارک دانشجو بروید و با گذشتن از خیابان شهریار به تالار وحدت برسید. تالار وحدت، مابین دو ایستگاه مترو فردوسی و تئاتر شهر واقع شده‌ است.
  2. اتوبوس BRT: برای رسیدن به تالار وحدت با اتوبوس‌های بی ‌آر تی، می‌توانید از خطوط بی ‌آر تی میدان آزادی-تهرانپارس، راه‌آهن-تجریش و یا پارک‌ وی استفاده کنید، در چهارراه ولیعصر از اتوبوس پیاده شوید و با کمی پیاده‌روی خود را به تالار وحدت برسانید.
  3. ماشین شخصی: با این وجود، اگر با ماشین شخصی به تالار وحدت بروید، می‌توانید ماشین خود را در پارکینگ تالار حافظ پارک کنید. اما توجه داشته باشید که این تالار در محدوده طرح ترافیک تهران واقع است و برای پارک ماشین خود مشکل خواهید داشت.

لوکیشن تالار وحدت تهران

گوگل مپ

نشان

بلد

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «تالار وحدت تهران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره تالار وحدت تهران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.