زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی میشال مارتیکان

بیوگرافی میشال مارتیکان

در سال 1995، میشال مارتیکان در 16 سالگی جوان ترین قهرمان در تاریخ جام جهانی کانو لقب گرفت.

متولد 18 می 1979 در  لیپتووسکی میکولاس کشور چکسلواکی. پس از فروپاشی کمونیسم تغییرات فراوانی در سیاست و جغرافیای کشورها رخ داد. دیوار برلین فرو ریخت و آلمان شرقی و غربی با هم متحد شدند. شوروی نیز به جمهوری های مستقل تجزیه گردید و چکسلواکی نیز از این امر مستثنی نبود و به دو کشور چک و  اسلواکی تقسیم گردید.

از آن پس  مارتیکان برای کشور اسلواکی مسابقه داد و در 16 سالگی جوان ترین قهرمان در تاریخ جام جهانی کانو لقب گرفت. سه ماه بعد نوبت به المپیک 1996 آتلانتا رسید. در رقابت کانو در مسیر مارپیچ، مارتیکان در مرحله اول اسلالوم انفرادی در جایگاه ششم قرار داشت. اما در دور دوم بهتر از تمامی شرکت کنندگان عمل کرد. سرانجام از تمامی دریچه ها به بهترین شکل عبور کرد تا سرانجام از نفر اول مسابقه  لوکاس پولرت اهل جمهوری چک نیز پیش افتاده و اولین طلای تاریخ اسلوواکی را در مسابقات المپیک به ارمغان آورد. چهار سال بعد میشل پرامیدتر از همیشه پای به المپیک سیدنی گذاشت. دلیل این امر نیز کارنامه موفق وی در طول چهار سال در مسابقات جام جهانی بود. مارتیکان در مرحله مقدماتی المپیک سیدنی بهترین امتیاز را کسب کرد و پیشتاز مسابقه شد. اما در پایان مرحله اول فینال، او مقامی بهتر از پنجمی به دست نیاورد. اما باز هم او بهترین عملکرد ممکن را در دور دوم از خود نشان داد و تا جایگاه دوم صعود کرد. هرچند از پس تونی استانگه فرانسوی برنیامد و به مدال نقره بسنده کرد.

چهار سال بعد و در المپیک آتن، مارتیکان در دور اول مسابقه صدرنشین شد. وی در نیمه نهایی و فینال نیز از دیگر رقبا پیش افتاد. دیگر بعید به نظر می رسید کسی جلودار وی باشد. اما بازدید ویدئویی عملکرد وی در دور دوم فینال نشان داد که در هنگام عبور از یکی از دریچه ها، وی با آن دریچه میله ای برخورد کرده است. جریمه این برخورد، کسر امتیاز بود و همین امر سبب شد تا میشل 0.12 از « استانگه» عقب افتاده و باز به مدال نقره قناعت کند. وی اولین قایقران کانو بود که تا آن زمان سه مدال از مسابقات المپیک تصاحب کرده بود.

نظر خود را درباره «بیوگرافی میشال مارتیکان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی میشال مارتیکان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.